سخنرانی حجت الاسلام پناهیان در زمینه حوادث سوریه و سختی های ظهور

با این خدا زندگی کن، به او ایمان بیاور، قبولش کن، باورش کن، به او تکیه کن. ایشان اخلاقش این‌طوری است که [تو را] تا مرز ناامیدی می‌بَرد، با این خدا زندگی کن، به این خدا ایمان بیاور...

این هنرنمایی‌های خدا را ببینید. ببینید چکار می‌کند! خداوند متعال یک کارهایی می‌کند، که این کارها را سرِ ما هم در می‌آورد. هم نترسید و هم آماده باشید. ببینید خداوند متعال از دلِ چه بحران‌ها و چه تاریکی‌ها و چه مظلومیت‌هایی اسلام ناب را عبور می‌دهد...

حالا با این خدا زندگی کن! با خدای گهوارۀ موسای رود نیل، با خدای یوسف تهِ چاه، با خدای ابراهیمِ در دلِ آتش، با خدای اسماعیل تنهای در مکان لم‌یزرع، با خدای هابیل مقتول و قابیل مسلّط...

همیشه اسلام از همین تنگه‌ها عبور کرده است، از همین باریکی‌ها و در اوج ناامیدی عبور کرده است. روایت داریم که فرج در اوج ناامیدی، می‌رسد.(امام رضا(ع): فَعَلَيْكُمْ بِالصَّبْرِ فَإِنَّهُ إِنَّمَا يَجِي‏ءُ الْفَرَجُ‏ عَلَى الْيَأْس»(كمال الدين/2/645) اصلاً خود فرج حضرت هم همین‌طوری می‌آید. (امام صادق(ع)؛ وَ لَا يَكُونُ الّذي تَمُدُّونَ إليه أعناقكم إلّا بَعدَ إياسٍ؛ غیبت نعمانی/208)

این‌طوری امام زمان(عج) نمی‌آید...

ظاهراً شما آقایان، الان خیلی اوضاع‌تان خوب است! می‌بینم که چهره‌های شما -ماشاءالله- حسابی گُل انداخته است! پس احتمالاً [حضرت] به این سادگی‌ها نمی‌آید! هر موقع ضجه زدی و زمین و آسمان را چنگ زدی و گفتی: «آقا جان! همه‌چیز تمام شد، دیگر پس کِی می‌آیی؟ مثل اینکه اصلاً دیگر نمی‌خواهی بیایی!» آن‌وقت است که آقا می‌آید. ولی الان که از سرِ سیری می‌گوییم: «اوضاع که خوب است، ان‌شاءالله آقا هم بیاید، بهتر بشود!» این‌طوری آقا نمی‌آید. من دارم طبق روایات به شما می‌گویم.

وضعیت منطقه را ببینید تا به لحظه‌های اضطرار برسید

دوستان من، الان اگر سرتان را کمی از محل خودتان بالاتر بگیرید- مثلاً یک جای بلندی بایستید و بتوانید منطقه را ببینید- الان اگر کل خاور میانه را ببینید، [متوجه می‌شوید] که الان همان لحظه‌های اضطرار است. فلوجه را ببینید، لاذقیه را ببینید، طرابلس را ببینید، ضاحیه را ببینید، بحرین را ببینید، اگر واقعاً اینها را ببینید، فردا صبح ضجه می‌زنی و می‌گویی: «یابن الحسن! پس دیگر کِی؟ پس دیگر کِی؟»

بحران هست، بحران‌های خیلی سخت. اگر بپذیری سخت است، دیگر سخت‌تر نمی‌شود، ولی اگر نپذیری که سخت است، سخت‌تر می‌شود! سخت است ولی ناامید نباش. [خواهی دید که] از دل همین سختی‌ها چه چیزهایی در خواهد آمد و خدا چکار خواهد کرد!

غریب‌‌ترین نقطه‌ها آغاز بزرگترین تحولات بوده است/ یک خبری هست! یک کسی دارد می‌آید...

سوریه دیگر تقریباً با خاک یکسان شده است. ولی [در همین سوریه] چنان سربازهایی دارد برای امام زمان(ع) درست می‌شود که آدم واقعاً می‌ماند حسرت این‌همه ظلم و جور را بخورد یا آن شکوفایی را؟ یک خبری هست!

از اول تا حالا، غریب‌‌ترین نقطه‌ها آغاز بزرگترین تحولات بوده است. سخت‌ترین شرایط بر این اسلام گذشته است و [همان شرایط سخت] آغاز بزرگترین تحولات بوده است، [حالا حساب کنید] الان چه خواهد شد؟ بیست میلیون نفر در اربعین، با پای پیاده دور کربلای اباعبدالله الحسین(ع) جمع می‌شوند، این قدرت تا حالا نبوده است، یک خبری هست، یک خبری هست! یک کسی دارد می‌آید. باور کن! آماده‌ای؟!

یک عراقی در موکب می‌گفت: اصلاً دست خودمان نیست که می‌آییم و برای پذیرایی از زائرین اربعین پول خرج می‌کنیم. یک کسی این را در دل ما می‌اندازد که بیاییم و در این راه، پول خرج کنیم. به حدّی که همۀ هستی خودمان را می‌دهیم، در حالی که ما قبلاً این‌طوری نبودیم.

این قضایا اصلاً عادی نیست. واقعاً چه شده است؟ از این تاریخِ گذشته، که خداوند از هیچ‌چیز، همه‌چیز درست کرده است، از این شرایط که همه‌چیز هست، خدا می‌خواهد چی درست کند؟! از این زاویه هم نگاه کنید! خبری هست! این قدرت اَلَکی جمع نمی‌شود.

حتی اگر تمام بودجۀ سی سال جمهوری اسلامی را هم جمع می‌کردیم، نمی‌توانستیم این فضا را در منطقه ایجاد کنیم، اصلاً دست ما نیست، ما نیستیم که این فضا را درست کرده‌ایم، مثل اینکه کار از دست همه در رفته است! من نمی‌خواهم فقط تو را بترسانم. خیلی سرعت تحولات بالا رفته است. خیلی قدرت اسلام زیاد شده است، اصلاً این شرایط دست کسی نیست، از دست ما خارج است. یک خبری هست...


نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 21
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • ۱۲:۱۹ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۱
    0 0
    جالب بود
  • یاسر ۱۲:۳۱ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۱
    0 0
    آقای پناهیان چرا نوشتاری سخن نمیگویید. فیلم باز نمیشه
  • ۱۳:۳۷ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۱
    0 0
    عزيزم سخنرانيه متن كه نمي نويسند
  • رضا ۱۴:۰۷ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۱
    0 0
    الهم عجل لولیک الفرج ..
  • مه لقا ۱۴:۲۵ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۱
    0 0
    خداوندا... ما را آگاه و دچار به لحظه هاي اضطرار كن...
  • ۱۵:۱۵ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۱
    0 0
    اِلهی عَظُمَ الْبَلاءُ وَ بَرِحَ الْخَفآءُ وَ انْکَشَفَ الْغِطآءُ وَ انْقَطَعَ الرَّجآءُ وَ ضاقَتِ الاَْرْضُ وَ مُنِعَتِ السَّمآءُ وَ اَنْتَ الْمُسْتَعانُ وَ اِلَیْکَ الْمُشْتَکی وَ عَلَیْکَ الْمُعَوَّلُ فِی الشِّدَّةِ وَ الرَّخآءِ اَللّهُمَّ صَلِّ عَلی مُحَمَّد وَ الِ مُحَمَّد اُولِی الاَْمْرِ الَّذینَ فَرَضْتَ عَلَیْنا طاعَتَهُمْ وَ عَرَّفْتَنا بِذلِکَ مَنْزِلَتَهُمْ فَفَرِّجْ عَنّا بِحَقِّهِمْ فَرَجاً عاجِلا قَریباً کَلَمْحِ الْبَصَرِ...
  • روسیاه ترین شیعه ۱۶:۴۱ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۱
    0 0
    همیشه پناهیان عالیه
  • مشتری ثابت ۱۶:۵۵ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۱
    0 0
    من رو که دگرگون کرد انشاء الله این حال برای شما بدست بیاد
  • مهدی ۱۷:۳۵ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۱
    0 0
    یک خبری هست... سلام و درود بر برادران مشرقی باور کنید یک خبرایی هست... باور کنید...
  • سعید110 ۲۱:۲۱ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۱
    0 0
    یا ابا صالح المهدی(عج) ادرکنی ادرکنی ادرکنی
  • ۲۱:۲۳ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۱
    0 0
    باورم نمیشه.اما توکل و امید به خدا.الهم عجل لولیک الفرج
  • ۲۳:۲۵ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۱
    0 0
    سخنرانی کاملش رو کسی نداره؟
  • جواد ۲۳:۴۳ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۱
    0 0
    الهم عجل لولیک الفرج دوستان هواستون باشه سعی نکنید حوادث رو ب تفسیر به رای کنید چون اگر اوضاع طبق اون چیزی که شما فکر می کنید و تفسیر می کنید پیش نره می تونه باعث شک و تردید در مردم بشه لاقل سعی کنید تفسیراتون رو برای مردم بازگو نکنید. به رفتار علمای بزرگ مثل بحجت (ره) توجه کنید چقدر محتاطانه با این موضوع برخورد می کردند. قال الصادق(ع): کذب الوقاتون و هلک المستعجلون و نجی المسلمون.
  • سیدرضا ۰۲:۰۶ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۲
    0 0
    سلام علیکم. خداوندا مابنده های ناشکری هستیم. قدرنعمنهایت را نمی دانیم. الآن که درنعمت هستیم باید شکرکنیم و خودمان را بسازیم تا فرج حاصل شود. آیاحتمابایدبزرگترین بلاها نازل شود یا خودمان بدست خودمان بلا درست کنیم و بعدبنشینیم آه و ناله و ذجه بزنیم؟ نعمت جمهوری اسلامی و ولایت فقیه را خدا نصیبمان کرده ، چرا ازاین تعمت برای حصول شرایط فرج استفاده نمی کنیم؟ اگرمی خواهید بلاها را ببینید به سوریه و عراق و یمن و مصر و افریقا و لیبی بروید و مدتی بمانید آنگاه ذجه می زنید . واقعا اگرآنجا بودیم فکرمی کردیم همه دنیا اینطورشده و آنوقت اظهارعجز و توبه و انابه می کردیم. خداراشکر ، نعمت جمهوری اسلامی و ولایت فقیه و امنیت و اقتدار و وفورنعمات را داریم و قدرنمی دانیم؟ مارا چه شده؟ زمان رسول ا...(ص) و ائمه اطهارعلیهم السلام مردم و امت اسلامی قدرندانستند و خداوند امام دوازدهم (عج ا...)را پنهان و ازنظرها غایب کرد. اگر قدر اسلام ناب محمدی(ص) و ولایت فقیه و جمهوری اسلامی با همه نعماتش را بدانیم و عملا شکرگزارباشیم یعنی خودسازی کنیم و برای پیشرفت اسلام و جمهوری اسلامی کاروتلاش و تولیدعلم وثروت کنیم و باظالمان سازش نکنیم و امیدمان فقط به خدا باشد یقینا فرج اقاامام زمان عج ا...تعالی فرجه الشریف حاصل خواهدشد. دروغ و خودخواهی و ریا و ریا ونیرنگ و احتکار واختلاس و قانون گریزی و سوءاستفاده ازپست ومقام و بی توجهی به مستضعفان و حق مردم، موجب ناراحتی امام زمان(عج ا...)می شود. نمی دانیم چرا عده ای خودشان را منتظر دوآتشه امام 0ع)می دانند اما درعمل خلاف نظر حضرت کارمی کنند. خداوندا ، عقل و بصیرت و هوشمندی دردین و زندگی به همه ما عطافرما.
  • ۰۲:۲۷ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۲
    0 0
    تحولات سوریه و عراق را ببینید واقعا یه خبرایی هست..!!
  • دوست ۱۰:۱۶ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۲
    0 0
    پس چرا پخش نمیشه؟
  • ۱۰:۴۹ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۲
    0 0
    امام صادق(ع) می‌فرمایند: «فَتَوَقَّعُوا الْفَرَجَ صَبَاحاً وَ مَسَاءً»(کافی/12/333) یعنی صبح و شب باید منتظر فرج مولایمان باشیم. حتی نه اینکه فقط روزهای جمعه توقع فرج را داشته باشیم، بلکه هر صبح و شام مانند کسانی که عزیزشان را گم کرده‌اند، باید در پیِ آقایمان باشیم و لحظه‌شماری کنیم. پیامبر اکرم(ص) می‌فرمایند: «إِنَّمَا مَثَلُهُ كَمَثَلِ السَّاعَةِ لا تَأْتِيكُمْ إِلَّا بَغْتَةً»(عیون اخبارالرضا/2/266) امر فرج مانند روز قیامت است که ناگهانی رخ می‌دهد. پس تصور نکنیم که مقدمات طولانی و بسیار پیچیده‌ای خواهد داشت. بنابراین هر لحظه ممکن است این امر عظیم رخ دهد.
  • ۱۰:۴۹ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۲
    0 0
    امام حسین(ع) می‌فرمایند: «يُصْلِحُ اللَّهُ تَبَارَكَ وَ تَعَالَى أَمْرَهُ فِي لَيْلَةٍ وَاحِدَةٍ»(کمال الدین شیخ صدوق/1/316) خداوند امر فرج را در یک شب اصلاح خواهد کرد. یعنی خداوند مقدمات و امور مربوط به فرج را در یک شب فراهم خواهد کرد. پس نباید تصور کرد که یک‌سلسله مقدمات بسیار پیچیده و طولانی باید اتفاق بیفتد تا حضرت ظهور کنند. و پیش خود بگوییم از ظاهر اوضاع عالم معلوم است که ظهور به این زودی‌ها رخ نمی‌دهد.
  • ۱۱:۱۶ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۲
    0 0
    آیت الله بهجت(ره) فرموده‌اند: «ای کاش می نشستیم و دربارۀ این که حضرت غائب(علیه‌السلام) چه وقت ظهور می کند، با هم گفتگو می کردیم، تا لااقلّ از منتظرین فرج باشیم! (درمحضربهجت:ج2/ص188؛ همچنین پایگاه رسمی اطلاع‌رسانی آیت‌الله بهجت(ره): http://bahjat.org/fa/content/view/1305/51/)
  • ریاستی ۱۴:۴۱ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۲
    0 0
    از این ۲۰ میلیون امروز ۱ملیونش کافیه تا شر تروریست واسراییل از منطقه کنده بشه،شیعه تنوری.
  • غریبه ۱۳:۵۰ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۷
    0 0
    واسه منم پخش نمی شه

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس