پایگاه اطلاع‌رسانی KHAMENEI.IR به مناسبت بیانات رهبر انقلاب درباره نقض حقوق بشر توسط دولت ایالات متحده آمریكا مجموعه صوتی «دادگاه حقوق بشر» را تهیه و منتشر می‌كند. قسمت سوم از این مجموعه صوتی به جنایات و كشتار مردم بی‌دفاع غزه و حمایت دولت آمریكا از جنایات رژیم صهیونیستی در این منطقه می‌پردازد.

 سخنان حضرت آیت‌الله خامنه‌ای كه در این صوت می‌شنوید:

* امروز آمريكا و غرب در قضيه‌ى فلسطين و در بسيارى از قضاياى ديگر صريحاً دارند دروغ ميگويند؛ صريحاً دروغ ميگويند. فاجعه‌ى عظيمى مثل فاجعه‌ى غزه را در جنگ ۲۲ روزه وارونه وانمود ميكنند. بايد به اين توجه كنيم. اين را ميخواهم يادآورى كنم. امروز غزه و فلسطين عرصه‌ى رسوائى غرب است. غرب با ادعاى حقوق بشر بزرگ‌ترين و فجيع‌ترين نقض حقوق بشر را در غزه نديده گرفته. تا روزهاى متمادى غربى‌ها در سال گذشته يك كلمه حرف به نفع مردم غزه و در دفاع از آنها نزدند. روزهاى متمادى پشت سر هم ميگذشت، ما هى گوشمان بود ببينيم آيا از اروپا - از آمريكا كه هيچ - از سازمانهاى حقوق بشر، از سازمانهاى به اصطلاح مدافع آزادى، يك كلمه حرف به نفع مردم غزه صادر ميشود؟ نميشد. بعد از آنى كه سر و صداى مردم بلند شد، مردم در كشورهاى مختلف سر و صدا كردند، راهپيمائى كردند، تظاهرات كردند، حرف زدند، رسوائى بالا گرفت، شروع كردند به حرف زدن؛ فقط حرف! غرب هيچ گونه حمايتى از مردم غزه نكرد؛ در مقابل يك چنين فاجعه‌ى عظيمى كه جلوى چشم همه داشت اتفاق مى‌افتاد. تا امروز هم باز غرب در همان مواضع است. سازمان ملل خودش را رسوا كرد. آمريكا رسوا بود و رسواتر شد. با اينكه اين گزارش گلدستون در آمده است و همه از او مطلع شدند. امروز بايستى سران جانى و مجرم رژيم صهيونيستى بيايند پاى محاكمه و بايد مجازات بشوند؛ ولى هيچ خبرى نيست، هيچ اقدامى انجام نميگيرد؛ بلكه حمايتها از دولت غاصب و دولت جعلى صهيونيستى باز هم بيشتر ميشود! اينها غرب را رسوا كرد.
دیدار شركت‌كنندگان در افتتاحیه همایش غزه ۱۳۸۸/۰۸/۱۳

* يكى هم محاصره‌‌ى ظالمانه‌‌ى غزه است كه اين محاصره سه سال شد؛ يك حركت بسيار سبعانه، قساوت‌‌آميز، وحشيانه، و با شگفتى فراوان مورد تأييد و تصديق و حمايت آمريكا و انگليس و قدرتهاى غربى كه داعيه‌‌ى دفاع از حقوق بشر را هم دائم تكرار مى‌كنند. سه سال است كه يك و نيم ميليون جمعيت را محاصره كرده‌‌اند؛ نه مى‌گذارند دارو برود، نه مى‌گذارند غذا برود، در آب آشاميدنى‌‌شان اخلال مى‌كنند، در نيروى برقشان اخلال مى‌كنند، در رسيدن سيمان و مصالح ساختمانى براى اينكه ويرانى‌هاى جنگ را از بين ببرند، اخلال مى‌كنند- اين كاروانى كه مى‌رفت، بخش عمده‌اى از محموله‌‌ى آن سيمان بود، براى اينكه مردم بتوانند خانه‌‌هاى خراب خودشان را تعمير كنند- علاوه‌‌ى بر اين‌ها به طور متناوب گلوله‌‌باران هم مى‌كنند، آدم‌كشى هم مى‌كنند، كودكان مظلوم و زن و مرد را به قتل هم مى‌رسانند. اين، حركت رژيم صهيونيستى است.

سازمانهاى مدعى حقوق بشر ايستاده‌اند تماشا مى‌كنند. قدرتهاى غربى نه فقط تماشا، بلكه حمايت مى‌كنند. متأسفانه بسيارى از كشورهائى كه بايد دفاع كنند- يعنى برخى كشورهاى عربى، برخى كشورهاى اسلامى- سكوت محض كرده‌اند؛ اگر نگوئيم حتّى رفتارهاى خائنانه در پشت سر. خيلى وضع عجيبى است.
نماز جمعه تهران در حرم امام خمینی(ره)

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس