کد خبر 1478874
تاریخ انتشار: ۲۰ فروردین ۱۴۰۲ - ۱۴:۰۰
حکاکی دعای شرف‌الشمس

شرف‌الشمس در اصل یک اتفاق نجومی است اما در حوزه جواهرات و سنگ‌های قیمتی به نگین عقیق زرد رنگ گفته می‌شود که روی آن حرز یا دعای شرف الشمس حکاکی شده باشد.

به گزارش مشرق، این دعا اصول و قواعد خاصی دارد که حتما باید رعایت شود تا نتیجه مطلوب از همراه داشتن این سنگ حاصل شود و برای دارنده آن تاثیر گذار باشد. حکاکی شرف‌الشمس باید در تاریخ ۱۹ حَمَل انجام شود که از سالیان دور تاکنون آن را در روز ۱۹ فروردین دانسته‌اند. عده‌ای از منجمان و صاحب‌نظران در علم نجوم اعلام کرده‌اند به دلیل حرکت تقدیمی زمین صورت فلکی حمل نسبت به نقطه اعتدال بهاری هر سال مقداری جابجا شده و این موضوع باعث تغییر زمان پدیده شرف الشمس شده است. البته در عرف و میان بزرگان بازار جواهرات و اساتید حکاکی تاریخ شرف الشمس ۱۹ فروردین در نظر گرفته شده و تمامی نگین‌های شرف الشمس موجود در بازار تاریخ ۱۹ فروردین حکاکی می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 5
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • ساسان IR ۱۴:۱۳ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۰
    5 7
    معلومه اینها از این کارها چیزی سر در نمیارن!!! امسال18 و 19 فروردین مصادف با قمر در عقرب هست پس نمیشه شرف الشمس را حکاکی کرد. چه میشه کرد هر کی اومده ادعای علم و دانش داره دیگه!!!
    • فریبرز IR ۲۲:۵۷ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۱
      0 0
      مشکلی نداره تو قمردر عقرب انجام بشه فقط این که تموم این نوشته هایی که تو عکسه از دم اشتباه و غلطه
  • مهدی IR ۱۴:۴۳ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۰
    5 1
    همشون بی تاثیره چون بدون آداب صحیح انجام میدن! این عمل مانند دعانویسی است و باید در خلوت و رو به قبله و... انجام شود!
  • IR ۱۹:۵۱ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۰
    3 1
    مشرق خودت هم خوب میدونی که برای شرف الشمس هیچ روایت معتبری در فقه جعفری وجود نداره فقط عجیب هست که تو داری برای این کار یک جورهایی تبلیغ میکنی
  • م IR ۲۲:۰۴ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۰
    3 1
    به اميد اسلام واقعي و اجراي احكام الهي !!! مثلا بانكداري بدون ربا مثلا تنگ كردن عرصه بر دزدان بيت المال و رشوه و ثبات بازار كشور اسلامي مثلا تنگ كردن عرصه بر مواد فروش و هزاران هزار عيب و ايراد

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس