سجادی

در شرایطی که حاکمیت به دنبال استفاده از نخبگان و نیروهای توانمند جوان است، در کمیته ملی المپیک اتفاقات عجیبی روی می‌دهد که نشان می‌دهد فاصله میان حرف و عمل فرسنگ هاست.

به گزارش مشرق، روز گذشته بود که خبر انتصاب سرپرست کاروان کشورمان برای بازی‌های المپیک ۲۰۲۰ منتشر شد. نصر الله سجادی برای این پست انتخاب شده بود که مروری بر سوابق وی نشان می‌دهد که میان گفتمان عمومی در کشور و عملکرد این کمیته، فاصله از زمین تا آسمان است و گویا در ساختمان خیابان سئول، مبنای تصمیمات متفاوت و شاید متعارض با مطالبات عمومی است.

در خبر روابط عمومی کمیته المپیک درباره سجادی عنوان شده که "وی پیش از این در المپیک ۱۹۸۸ سئول، ۱۹۹۶ آتلانتا، ۲۰۰۴ آتن و ۲۰۰۸ پکن و همچنین در در بازی‌های آسیایی ۱۹۸۶ سئول، ۱۹۹۰ پکن، ۱۹۹۴ هیروشیما، ۱۹۹۸ بانکوک، ۲۰۰۶ دوحه و ۲۰۱۸ جاکارتا سرپرست کاروان ایران بود." این بخشی از کارنامه فردی است که در آستانه هفتاد سالگی (!) قرار دارد و باید این کاروان را راهبری کند.

بیشتر بخوانید:

غیبت عجیب وزیر و مأموریت شیرینِ خانم معاون!

اگرچه در سلامت شخصی سجادی تردیدی وجود ندارد؛ اما آیا قحط الرجال است که فردی در آستانه هفتاد سالگی، باید به عنوان سرپرست کاروان اعزامی انتخاب شود و همچنان شاهد حضور او در رأس کاروان باشیم؟ مگر در کشور جنبشی مبنی بر استفاده از نخبگان و کارشناسان جوان وجود ندارد؛ پس چرا کمیته المپیک در جهت عکس آن حرکت می‌کند و کار را به کسانی واگذار می‌کند که عملاً، مانع چرخش نخبگان شده و عرصه را بر نیروهای جوان و علاقه مند بسته‌اند؟

البته، انتقاد به این انتصاب فقط مربوط به کهنسال بودن سرپرست کاروان نیست که عملکرد فنی وی در بازی‌های آسیایی ۲۰۱۸ جاکارتا نیز به قدری انتقاد برانگیز بود که عملاً موجب اعتراض شد. تشخیص نادرست و به روز نبودن نسبت به مسائل و اتفاقات، بخشی از انتقادات به استفاده از مدیران کهنسالی مانند سجادی است که در آستانه ورود به هفتادمین بهار زندگی خود هستند.

امیدواریم این کاروان در بازی‌های ۲۰۲۰ توکیو موفق باشد و بتواند با مدال‌های رنگارنگ، دل مردم را شاد کرده و آنها را امیدوار به فرداها کند؛ در غیر این صورت، امیدی به مدیران نیست که نیست!

منبع: دانا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۲۱:۳۴ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۸
    0 0
    جالبه که یک بار خواستار خونه نشینی یک مسئول زن 50 ساله شده بودید ولی در مورد مردها تا هفتاد سالگی هم انگار جا دارند.حالا خوبه زنها بیشتر از مردها عمر می کنند.از اعمال تبعیض بر زنها حتی در مورد سن بازنشستگی دست بردارید

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس