کد خبر 917985
تاریخ انتشار: ۱۸ آذر ۱۳۹۷ - ۱۰:۵۴
کودکان یمنی

یک مقام ارشد وزارت خارجه آمریکا بار دیگر ادعاهای بی پایه و اساسی را علیه نقش جمهوری اسلامی ایران در تحولات یمن مطرح کرده است.

به گزارش مشرق به نقل از رویترز، تیموتی لیندرکینگ معاون دستیار وزیر خارجه آمریکا در امور خلیج فارس در اظهاراتی در کنفرانس ابوظبی ادعا کرد: آمریکا بر این باور است که یمن باید شامل هیچ گونه تهدیدی از سوی شبه نظامیان مورد حمایت ایران علیه عربستان سعودی و امارات متحده عربی نباشد.

بیشتر بخوانید:

دست برتر دیپلماسی عمومی ایران مقابل اعراب و آمریکا در خاورمیانه +فیلم

وی در ادامه افزود: ایالات متحده دولت یمن که مورد حمایت عربستان سعودی است، و همین طور جنبش حوثی ها را که مورد حمایت ایران است، تشویق می کند تا به طور کامل در مذاکرات صلح در سوئد تعامل کرده و مشارکت کنند.

اظهارات این مقام آمریکایی در حالی است که تلاش های دیپلماتیک برای پایان دادن به جنگ یمن تاکنون ناموفق بوده و تلاش های گروه های حقوق بشری برای مجازات و محاکمه عاملان اصلی نقض حقوق بشر در یمن نیز تاکنون به جایی نرسیده است.

ائتلاف متجاوز سعودی از سال 2015 میلادی تاکنون خاک یمن را آماج حملات بی‌رحمانه خود قرار داده است. در این مدت هزاران نفر از غیرنظامیان بی گناه به شهادت رسیده و میلیون ها نفر آواره شده اند.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • محمـّ؁د IR ۱۲:۲۸ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۸
    3 0
    شما آمریکایی ها خودتون شریک جرم عربستان و امارات هستید و تو ردیف متجاوزان و جنایت کارها قرار می گیرید

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس