شهید و شهادت - لاله - تشییع

نشر افکار و سبک زندگی شهدا در شرح وظایف این اداره کل است. آنچه باید مورد توجه قرار گیرد، اهتمام به اصل و جوهر پیام شهدا و محتوای آثار است که باید پیام واقعی و اصیل شهدا را استخراج و عرضه کنیم.

به مشرق، شاهد جلسه تکریم و معارفه مدیرکل اسناد و انتشارات بنیاد شهید و امور ایثارگران بعدالظهر امروز دوشنبه نهم مهر با حضور حجت الاسلام و المسلمین کاویانی راد معاون فرهنگی و آموزشی بنیاد شهید، محبوب شهبازی مشاور عالی و دستیار ویژه رییس بنیاد شهید و مدیرکل سابق، دکتر رحیم نریمانی مدیرکل جدید اسناد و انتشارات بنیاد شهید کل و جمعی از مدیران و کارکنان معاونت فرهنگی در سالن اجتماعات معاونت فرهنگی و آموزشی بنیاد شهید برگزار شد.

دکتر رحیم نریمانی مدیرکل جدید اسناد و  انتشارات بنیاد شهید در این نشست در سخنانی ضمن تقدیر از حجت الاسلام شهیدی محلاتی نماینده ولی فقیه معاون رییس جمهور و رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران و حجت الاسلام کاویانی راد، معاون فرهنگی و آموزشی بنیاد ، محبوب شهبازی؛ دستیار ویژه ریاست عالی بنیاد و محمد علی فقیه مدیر کل آموزش بنیاد، بخاطر خدمات ارزنده و شایسته در این حوزه مهم کار در بنیاد گفت: اسناد و انتشارات؛ عرصه تولید، اشاعه، ترویج، تبلیغ و تعمیق اندیشه و آرمان شهدا است. شهدایی که به معنای واقعی ولی نعمتان هستند.

وی افزود: نشر افکار، اندیشه سیره و سبک زندگی  شهدا در شرح وظایف این اداره کل است. آنچه باید مورد توجه قرار گیرد، اهتمام به اصل و جوهر پیام شهدا و محتوای آثار است که باید پیام واقعی و اصیل شهدا و ایثارگران را استخراج و عرضه کنیم.

نریمانی با طرح این سئوال که چرا در بحث فرهنگ انقلاب در چهل سال گذشته نتوانسیم به قله های موفقیت برسیم گفت: به نظر می رسد علت آن نپرداختن به «اصل پیام» شهداست و بی شک توجه به اصالت اسناد و پیامها مورد توجه است.  ما در این حوزه با رسانه های مقدسی سر و کار  داریم چرا که پیام رسان تفکر و مروج پیام شهدا و ایثارگران به عنوان ولی نعمتان ما و فرهنگ ناب شهادت هستیم و در حوزه ارتباط هم باید گفت: کدام ارتباط همانند «شهادت» می تواند رابطه میان بنده و خداوند را نزدیک کند؟. اینجاست که مجموعه مباحث فوق به کار  در این عرضه خطیر معنا و مفهوم فرهنگی ویژه می دهد.

وی در ادامه اظهار کرد: منشورات مکتوب و دیجیتال مروج فرهنگ ایثار و شهادت در بنیاد شهید از ارکان و اجزاء استراتژیک نظام است، مقام معظم رهبری در حوزه کتاب انقلاب اسلامی و بویژه ژانر دفاع مقدس کار ما را رصد می کند و این نیز حساسیت زیادی در این حوزه ایجاد می کند که باید با خلاقیت، نوآوری در بزرگداشت یاد و نام شهدا و فرهنگ شهادت بکوشیم.

مدیر کل اسناد و انتشارات بنیاد شهید در پایان  مهمترین  اولویت ها  و برنامه های جدید این اداره کل را  برشمرد و گفت: توجه به مقوله جنگ نرم، تولید سند و خوراک برای فعالین فضای مجازی و رسانه ای ، ایجاد زمینه تولید محتوا، جمع آوری اسناد و کیفی سازی آثار، تبدیل داده ها به اطلاعات هوشمند، استفاده از ظرفیت نخبگان شاهد و ایثارگر  و زمینه سازی مشارکت های مردمی، همفکری و همکاری با بخش خصوصی، توجه به فضای مجازی و استفاده  حداکثری از این فضا برای انتشار محتوای کیفی و با ارزش افزوده، جلب مشارکتِ رسانه های گروهی، ارتباط رسانه ای منسجم، کاهش تصدی گری و برون سپاری فعالیت ها، برنامه محوری در بحث ترویج فرهنگ ایثار و شهادت، سوژه یابی، اثربخشی و اثر گذازی در قالب های پژوهشی را در این دوره به طور مستمر پیگیر می کنیم.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس