کد خبر 889703
تاریخ انتشار: ۱۱ شهریور ۱۳۹۷ - ۱۴:۳۲
ظریف

نمایندگان مجلس از توضیحات وزیر امور خارجه در خصوص سه سؤال ملی نماینده مردم مشهد قانع شدند.

به گزارش مشرق، در جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی سه سؤال ملی جواد کریمی قدوسی نماینده مردم مشهد و عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس از محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه مطرح شد که پس از اظهارات نماینده سؤال کننده و توضیحات وزیر، به علت قانع نشدن نماینده سؤال کننده، سؤال و پاسخ به رأی گذاشته شد و مجلس از توضیحات وزیر قانع شد.

بیشتر بخوانید:

ظریف: من رئیس باند نیویورکی نیستم

این سؤالات به شرح زیر است:

۱ـ چرا بدون برآورد اطلاعاتی و امنیتی، همزمان با برگزاری اجلاس منافقین و دشمنان جمهوری اسلامی در پاریس، به کشور فرانسه سفر کردید؟

۲ـ چگونه و از چه طریقی چهار نفر دوتابعیتی در تیم کارشناسی و هیئت مذاکره کننده هسته ای نفوذ کردند؟

۳ـ ماهیت باند نیویورک و نقش جنابعالی در شکل گیری این باند که تلاش می کرده راه نفوذ آمریکا را در ایران اسلامی و انقلابی باز کند، چیست؟

پس از قانع نشدن کریمی قدوسی، سؤال به رأی گذاشته شد که مجلس با ۶۷ رأی موافق، ۱۱۹ رأی مخالف و ۹ رأی ممتنع از مجموع ۲۰۶ نماینده حاضر در صحن، ضمن وارد ندانستن سؤالات کریمی قدوسی، از توضیحات وزیر امور خارجه قانع شد.

مسعود پزشکیان نایب رئیس اول مجلس که اداره جلسه علنی را بر عهده داشت، هنگام رأی گیری اظهار داشت: آقای ظریف درخواست کرده است که مطالب مطرح شده در این جلسه، در یک جلسه علنی بررسی شود، چرا که مطالب مطرح شده نیاز به شفاف سازی دارد، وزارت اطلاعات هم کلیپی را که اینجا نشان دادند، قبول ندارد و جای بحث دارد.

وی افزود: باید برای مردم شفاف شود که این روندی که گفته شد، چه بوده است. مجلس سؤالات آقای کریمی قدوسی را تائید نمی کند.

 اشاره پزشکیان به مستند ۵ دقیقه ای بود که از سوی سازمان اطلاعات سپاه پاسداران، در خصوص نقش عبدالرسول دری اصفهانی در مذاکرات هسته ای تهیه شده و در جلسه علنی امروز و هنگام طرح سؤال از ظریف، پخش شد؛ در این مستند به دوتابعیتی بودن دری اصفهانی و ارتباط وی با نهادهای مختلف خارجی در خلال مذاکرات هسته ای اشاره شده است.

این دومین باری است که نایب رئیس مجلس در هنگام رأی گیری در خصوص سؤال یک نماینده از وزیر تلاش می کند تا فضای عمومی مجلس را به سمت خاصی هدایت کرده و سؤال و جواب را تفسیر به رأی کند؛ حدود دو هفته پیش هم پس از آنکه مجلس سؤال علی مطهری از وزیر دادگستری در خصوص حصر سران فتنه را وارد ندانست، پزشکیان در اظهاراتی عجیب و بی سابقه اعلام کرد که وارد ندانستن سؤال به معنی موافقت با حصر نیست؟

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس