کد خبر 872106
تاریخ انتشار: ۱۵ تیر ۱۳۹۷ - ۲۲:۰۶
نماز جمعه

عمده صحبت‌های اخیر ائمه جماعات حول دو محور سیاست خارجی و مشکلات اقتصادی اخیری بود که گریبان‌گیر جامعه شده است.

به گزارش مشرق، نماز جمعه سراسر کشور امروز (15 تیر) با حضور اقشار مختلف مردم برگزار شد. در این هفته برخی از مقامات سیاسی همانند نوبخت، سخنگوی دولت نیز به استان‌ها سفر داشتند. عمده صحبت‌های اخیر ائمه جماعات حول دو محور سیاست خارجی و مشکلات اقتصادی اخیری بود که گریبان‌گیر جامعه شده است.

بیشتر بخوانید:

خطیب موقت نمازجمعه تهران: نامه سردار سلیمانی به رئیس‌جمهور در انسجام ملی مؤثر بود

یا جهادی کار کنید و یا بروید

در بین صحبت‌های ائمه جمعه، این‌بار آیت آلله دژکام موضع قاطعی نسبت به سایر ائمه جماعات داشت و خطاب به برخی دولتمردان گف «مدیران یا جهادی کار کنند یا بروند». نماینده ولی فقیه در شیراز در خطبه‌های نماز هم چنین گفت: امروز، روز مدیریت جهادی است و مدیر باید در وسط میدان حاضر باشد نه اینکه دست روی دست گذاشته و منتظر اقدام دیگران باشد که کاری انجام دهند.»

وی با بیان اینکه توصیه رهبر معظم انقلاب را در باب مدیریت جهادی باید جدی گرفت، خاطرنشان کرد: مدیران نباید امروز به دنبال موظفی خود باشند که چقدر خواهند گرفت؛ بلکه همچون زمان جبهه‌ها باید جهادی و مردانه پای‌کار آمد.

حمله به هواپیمای مسافربری مصداق حقوق بشر امریکایی است

امام جمعه ایلام گریزی به مشکلات سیاسی و اقتصادی کشور داشت و با بیان اینکه اصلاح طلبان به دلیل اینکه معتقد به مذاکره با امریکا بوده اند و با توجه به شرایط اقتصادی باید پاسخگوی مردم باشند؛ به حمله غیر انسانی ناو وینسس به هواپیمای مسافربری ایران اشاره کرد و آن مصداق حقوق بشر آمریکایی نامید.

FATF بانک‌های ایرانی را به عامل اجرای تحریم‌های آمریکا تبدیل می‌کند

آیتا الله سعیدی، تولیت آستان مقدس حضرت معصومه (س) هم محور اصلی صحبت‌هایش را به موضوع جنجالی FATF اختصاص داد و آن را عاملی برای فشار بیشتر بر کشور دانست. او در این‌باره گفت: با امضای این قرارداد بانک‌های ایرانی به عاملان اجرایی تحریم‌های وزارت خزانه داری آمریکا تبدیل شده و اهداف آنها یعنی تحریم وزارت دفاع، وزارت اطلاعات، صداوسیما، سپاه پاسداران و بسیاری از اشخاص و نهادهای دیگر را عملی می کنند.

 سعیدی تاکید کرد: منظور آنها از تروریست جبهه مقاومت و حزب الله لبنان است؛ ایران در صورت امضای قرارداد ملزم است که همه تراکنش‌های مالی خود را در یک مرکز مشترک که قابل دسترسی همه از جمله دشمنان است، اعلام کند.

مفسدان اقتصادی مجازات شوند

امام جمعه ساری ساری این هفته به رفتار دولت انتقاد کرد و خواستار برخورد هرچه سریعتر با مفسدان اقتصادی شد. او معتقد است باید مفسدین را رسوا کنند تا افرادی همانند بابک زنجانی‌ها مجدداً متولد نشوند. او در صحبت‌های خود گفت:«  باید اینها را رسوا کرد حکومت که شوخی ندارد، مگر اینها اختلال در نظام اقتصادی ندارند، مگر بازار را خراب نمی‌کنند؟  فکری برای این افراد به فوریت انجام دهید تا دل مردم خوشحال شود.»

تدوین سیاست‌های مقاومت اقتصادی برای مقابله با جنگ اقتصادی آمریکا

امام جمعه بوشهر مسئله مقاومت اقتصادی و مقابله با تحریم‌های امریکا را مهمترین موضوعی دانست که نیاز بود با مردم در مورد آن صحبت کند. او در خطبه‌های این هفته گفت:« اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی را تنها راه برون رفت از بحران اقتصادی بوده و برای مقابله با جنگ اقتصادی آمریکا باید سیاست‌های مقاومت اقتصادی طراحی و تدوین شود.»

دشمن برای ترویج بی‌حجابی در شهرهای مذهبی برنامه‌ریزی کرده است

امام جمعه موقت یزد علاوه بر مسائل اقتصادی و برنامه های که کشورهای غربی برای مقابله با ایران در نظر دارند، مسئله حجاب و حیا را هم دارای اهمیت دانست و یکی از محور سخنان خود را به آن اختصاص داد. او در خطبه‌های امروز خود در این باره گفت:« متأسفانه امروز شاهد این هستیم که در کشور ما به‌خصوص در شهرهایی مثل دارالعباده یزد، آن‌طور که شایسته است به حجاب و عفاف توجه نمی‌شود.»

آیت‌اللهی با تأکید بر اینکه دشمن برای عفت زدایی از مردان وزنان جامعه و سوق دادن آن‌ها به سمت بی‌حیایی و بی‌تفاوتی نسبت به ارزش‌های دینی برنامه‌ریزی کرده است و در این بین برای شهرهای مذهبی همچون یزد برنامه جدی‌تری دارد، اظهار داشت: هم مسئولین دولتی و هم مردم جامعه در این خصوص مسئول هستند و نباید بی‌تفاوت باشند.

دولت می‌خواهد با فروش ارز حقوق و یارانه مردم را تأمین کند

امام جمعه اراک، امروز همانند امام جمعه شیراز انتقادات زیادی به عملکرد دولت داشت و به سیاست‌های اقتصادی دولت سخت شورید. او در صحبت‌های خود گفت «  دولت نباید اجازه دهد افراد فاسد سوءاستفاده کنند و با نظارت بر روی کالاهای سفارش شده اجناس دست‌دوم را به‌جای کالای نو، به مردم بفروشند.

دری نجف‌آبادی با تأکید بر اینکه نباید اجازه داد ارز کشور به هدر برود، افزود: مشکل دولت این است که با فروش ارز می‌خواهد حقوق و یارانه مردم را تأمین کند که می‌طلبد در این خصوص تدابیر ویژه‌ای اندیشیده شود.

پالایشگاه ستاره خلیج‌فارس حاصل تلاش جوانان این مرزوبوم است

اما امام جمعه کرج ترجیح داد که در این میان موضعی میانه‌تر اتخاذ کند و با ملایمت با دولت برخورد کند. او در صحبت‌های خود بیشتر بر مسائل بین الملل و اقدامات خصمانه امریکایی‌ها در قبال ایران اشاره کرد و از دستاورد دولت با همکاری سپاه پاسداران در راه‌اندازی پالایشگاه ستاره خلیج فارس تشکر کرد. او در این باره گفت« حسینی همدانی در ادامه پالایشگاه ستاره خلیج‌فارس را حاصل تلاش جوانان این مرزوبوم دانست و بیان کرد: این پالایشگاه که از بزرگ‌ترین پالایشگاه‌های جهان است با محوریت افزایش سوخت و گاز مایع روزانه 320 هزار بشکه تولید می‌کند.

وی بابیان اینکه موفقیت و پیشرفت کشور در گرو حضور نیروهای جوان، متخصص و کارآمد است، اظهار کرد: مسئولان باید بدانند یکی از رموز موفقیت کشور دور بودن از تجمل‌گرایی است درحالی‌که بسیاری از مسئولان این روزها به سمت تجمل‌گرایی سوق پیدا کرده‌اند و از رسیدگی به مسائل مهم کشور عقب‌مانده‌اند.

تبلیغات سوء دشمنان علیه انقلاب و نظام/نقشه بیگانگان برای انحراف نسل جوان

امام جمعه یاسوج این هفته ترجیح داد کمی به مسائل استانی بپردازد و در تذکری اخلاقی از بدزبانی که در میان مردم شهر رواج پیدا کرده گله کرد. البته او نگاهی هم به برنامه دشمنان کشور برای انحراف جوانان داشت و مهمترین بخش صحبت‌هایش در این مورد بود. او در این باره گفت:«  بیگانگان در حال تبلیغات سوء علیه نظام و انقلاب اسلامی هستند و یکی از اهداف آنها انحراف نسل جوان است و این کار را از طریق رسانه‌ها و شبکه‌های اجتماعی، فضای مجازی و فضای ماهواره‌ای انجام می‌دهند اما به لطف الهی توطئه‌های آنها خنثی خواهد شد.»

اقدامات دشمن در مقطع فعلی برای پیشگیری از برگزاری جشن 40 سالگی انقلاب است

امام جمعه زنجان این هفته بیشتر بر مسائل بین المللی متمرکز بود و به بررسی اقدامات احتمالی امریکا و اروپایی‌های در مورد ایران پرداخت. امام جمعه زنجان ایجاد اغتشاش داخلی، ایجاد ناامنی روانی و رکود اقتصادی را از راه‌کارهای دشمن در مقطع فعلی دانست و گفت: باید متوجه بود که همه این اقدامات برای پیشگیری از برگزاری جشن 40 سالگی پیروزی انقلاب اسلامی است.

سوء مدیریت‌ها مردم را گله‌مند کرد/ مردم پشتیبان قوه قضاییه برای برخورد با اخلال‌گران بازار

آیت‌الله سیدمحمد شاهچراغی ظهر امروز در خطبه‌های سیاسی عبادی نماز جمعه این هفته سمنان که در مصلای این شهر برگزار شد، با اشاره به لزوم ساماندهی وضع بازار سکه و ارز بیان کرد: دو نفر اخلال‌گر اقتصادی معرفی ‌شده‌اند که یکی جوان 31 ساله است و 38 هزار سکه بهار آزادی خریده که باید فروشنده و منابعی که حامی این افراد بودند، شناسایی شوند.

شاهچراغی بیان کرد: بازار سکه باید در دست نظام اسلامی و مسؤولان نظام باشد؛ نه دست افراد پولدار و سودجو و این امر رهبری و مردم را نگران کرده است.

وی با اشاره به نارضایتی مردم از وضع اقتصادی و ضرورت ساماندهی آن بیان کرد: مردم از سوء مدیریت مسؤولان گله دارند و مدیران نالایق با سوء مدیریت کار را به اینجا رسانده‌اند.

دولتمردان با اقدامی انقلابی بازار را سامان دهند

حجت‌الاسلام والمسلمین محمدعلی نکونام ظهر امروز در خطبه‌های نمازجمعه شهرکرد با اشاره به وضع بازار و شرایط اقتصادی کشور، گفت: دولتمردان نقش انقلابی خود در اعتدال‌بخشی به بازار را انجام دهند.

خطیب نمازجمعه شهرکرد با اشاره به اینکه وضع اقتصادی و بازار کشور در شأن مردم نیست، افزود: در بازار سردرگمی وجود دارد، نه مردم و نه کسبه نسبت به وضعیت اعتمادی ندارند.

وی با بیان اینکه مردم برای ساماندهی بازار از مجلس، قوه قضائیه و دولت مطالبه دارند، اضافه کرد: رییس جمهور باید در این راستا اقدامی انقلابی انجام دهد، در اوضاع اقتصادی اصلاحاتی انجام دهد و یا نیروهای تازه نفس را برای مدیریت اقتصادی وارد میدان کند.

ظاهر و باطن مسئولان باید با مردم یکی شود

حجت‌الاسلام‌والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی در آیین عبادی سیاسی نماز جمعه بجنورد با اشاره به حدیثی از امام صادق به عوامل سقوط انسان از تعالی اظهار کرد: کوتاه همتی، سستی در رأی و عدم چاره‌جویی در بحران‌ها عوامل سقوط از تعالی است.

وی با توصیه مسئولان به صداقت و خدمت بی‌منت این موارد را نیاز فعلی مسئولان جامعه در ارتباط با مردم عنوان کرد و افزود: بر مبنای رفتار امام صادق با جامعه اسلامی و تأکید رهبر انقلاب مسئولان صادقانه با مردم برخورد کنند و ظاهر و باطنشان یکی باشد.

سران قوا حل مشکلات معیشتی را در اولویت قرار دهند/ دولت با سودجویان برخورد کند

آیت‌الله غیاث‌الدین طه‌محمدی ظهر امروز در خطبه‌های عبادی ـ سیاسی نماز جمعه همدان با دعوت مردم به تقوای الهی اظهار کرد: در شرایط کنونی که دشمن درصدد ایجاد بحران برای کشور است، تنها با همدلی و وحدت می‌توانیم این گذرگاه سخت عبور کنیم.

امام جمعه همدان با بیان اینکه مسوولان باید فضای کار برای کسانی که دنبال فلج اقتصاد کشور هستند را تنگ کنند، گفت: مسوولان باید به مردم پاسخگو باشند که چطور می‌شود فردی می‌تواند بدون اطلاع نهادهای نظارتی تعدادی کثیری سکه خریداری کند؟

لزوم هوشیاری مردم برای جلوگیری از نفاق و تفرقه

حجت الاسلام سیدمهدی قریشی ظهر امروز در آیین عبادی سیاسی نماز جمعه ارومیه با دعوت نمازگزاران به رعایت تقوای الهی و دوری از محرمات و با اشاره به هفته عفاف و حجاب اظهار کرد: باید در جامعه به این امر توجه جدی شود.

وی ادامه داد: مردم با همین اتحاد و همبستگی خود و هوشیاری که داشته اند مانع از هرگونه نفاق و تفرقه در جامعه شده‌اند.

به اغتشاش کشیدن اعتراضات مردمی شیوه منافقان است

حجت‌الاسلام‌والمسلمین رسول فلاحتی در آیین عبادی سیاسی این هفته نماز جمعه رشت با بیان اینکه ۱۸ تیر یادآور اتفاقی برای ایران اسلامی است اظهار کرد: امروز همان منافقانی که در سال‌های دور جوانان ما را به شهادت می‌رساندند در کشورهای مختلف ذلیل‌شده و مانند سگ در خانه‌های مختلف سرک می‌کشند تا زنده بمانند، اما باید این را بدانند که به‌زودی نابود خواهند شد.

امام‌جمعه رشت با بیان اینکه منافقین در بین مردمی که مشکل اقتصادی دارند حضور پیدا می‌کنند گفت: این روش منافقین است که در بین مردمی که مطالبه اقتصادی دارند حضور پیدا کرده و تجمعات را به اغتشاش و خرابکاری تبدیل کنند.

صرفه‌جویی تکلیف شرعی است/ مردم و مسؤولان برابر نفوذ دشمن هوشیار باشند

 حجت‌الاسلام قاسم لیوانی در خطبه‌های نماز جمعه امروز در گرگان با اشاره به افزایش دمای هوای استان در روزهای گذشته و روزهای پیش رو و افزایش مصرف برق در استان، اظهار کرد: صرفه جویی و جلوگیری از اسراف در تمام موارد زندگی تکلیف وتوصیه شرعی و منطق عقلانی است.

امام جمعه موقت گرگان در بخش دیگری با اشاره به اینکه کسب ثروت در اسلام به شرط آنکه از راه حلال به دست بیاید نه از راه گرانفروشی و کم‌فروشی و دزدی و احتکار، بسیار هم مورد سفارش قرار گرفته است، گفت: هفته گذشته در اخبار شنیدیم که نیروی انتظامی کسی را دستگیر کرده که دو تن سکه را احتکار کرده بود و باید بدانیم که احتکار، ظلم و گناه است.

لزوم معرفی مدیران نالایق به مردم/ با محتکاران سکه و ارز برخورد شود

آیت‌الله عبدالکریم عابدینی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه شهر قزوین که در مسجدالنبی این شهر برگزار شد ضمن دعوت همگان به تقوا اظهار داشت: دوری از وحدت و اختلاف و دودستگی موجب می‌شود که در جامعه تفرقه و دشمنی به راه افتد.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین تأکید کرد: به کدام دلیل آدم‌های لایق را برکنار کردید؟ به کدام دلیل آن آدم‌های نالایق را بر کاری که لیاقت، تعهد و شایستگی نیاز داشت، منصوب کردید؟ چه دلیلی پیش خدا داشتید آدمی را که لیاقت داشت کنار گذاشتید؟ آبرویش را بردید و به او لطمه وارد کردید؟ استرس و اضطراب در او به وجود آوردید؟ در حالی که او کارش را به درستی انجام می داد.

گسترش بی‌حجابی در جامعه به بهانه گرما غیرقابل قبول است

ماموستا عبدالرحمن خدایی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته سنندج که با حضور نمازگزاران در مسجد جامع این شهر برگزار شد، اظهار کرد: خداوند تبارک و تعالی عبادت همه مسلمانان را قبول کند و به بیماران شفای عاج عنایت و مردگان را به جنت شاد کند.

ماموستا خدایی توجه به حفظ حجاب و عفاف را مورد تاکید قرار داد و گفت:‌ متاسفانه امروز به بهانه گرما شاهد برخی بی‌حجابی‌ها در بین بانوان و حتی مردان در جامعه هستیم که این مسئله بزرگترین آسیب‌های را برای اجتماع به دنبال دارد که باید به صورت جدی با این موضوع برخورد شود.

بازاریان اجناس را با سود معین به فروش برسانند

 آیت‌الله سیدیوسف طباطبایی‌نژاد ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه این هفته اصفهان با اشاره به سالگرد رحلت آیت‌الله سیدجواد خامنه‌ای، پدر مقام معظم‌ رهبری‌، شهید ربانی، شیخ جواد تبریزی و کسانی که به وسیله ناوگان جنگی آمریکا در دریا غرق شدند اظهار داشت: شهادت امام صادق (ع) برای ما روز بزرگی است، این حضرت به گردن ما منت زیادی دارد که ما را پیروان مذهب جعفری‌ می‌نامند زیرا در زمان این امام خط‌های مختلفی بوده و این نسبت را به ما داده‌اند.

امام جمعه اصفهان با اشاره به اینکه آیا درست است بازاریان اجناس را به قیمت گران‌تر بفروشند یا نفروشند تا گران‌تر شود؟، گفت: هر میزان اجناس را خریداری کرده‌اید با سود معین به فروش برسانید و مراقب باشید آب به آسیاب دشمن نریزید.

برخی مشکلات نتیجه سیاست‌های نادرست تیم اقتصادی دولت است

حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید محمدباقر عبادی ظهر امروز در خطبه‌های نماز سیاسی عبادی شهر بیرجند، انجام واجبات و ترک محرمات را از حداقل‌های تقوای الهی دانست و بیان داشت: تقوای الهی بهترین زاد و توشه برای سفر طولانی و پرفراز و نشیب آخرت است.

امام جمعه موقت بیرجند با بیان اینکه برخی مشکلات نتیجه سیاست‌های نادرست تیم اقتصادی دولت است، گفت: رئیس دولت باید رفاقت‌ها و رودربایستی‌ها را کنار بگذارد و مدیران بی‌کفایت را در اسرع وقت کنار بگذارد.

مقاومت مردم در برابر تحریم‌ها/ فعالیت‌های جهادی مسؤولان قابل تقدیر است

آیت‌الله سیداحمد علم‌الهدی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته که در حرم مطهر رضوی برگزار شد، به ادامه محبث شیطان‌شناسی پرداخت و گفت: بر مبنای قرآن جامعه در یک قطب‌بندی حزب‌الشیطان و حزب‌الله قرار دارد و انسان‌هایی که در یک جامعه دینی زندگی می‌کنند ناچارند در یکی از این دو حزب قرار بگیرند. 

مام جمعه مشهد گفت: اقدامات جهادی مردم در هفته گذشته نمایشگر این واقعیت است که ما در هر شرایطی که قرار بگیریم و هر نوع تهدیدی و تحریمی بر ما وارد شود، مردم خودشان برای حل مشکلات به پا می‌خیزند.

راهبرد کلان آمریکا افزایش فشار اقتصادی بر ایران است

 آیت‌الله عباسعلی سلیمانی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه در مصلی قدس زاهدان  ضمن تسلیت فرا رسیدن روز شهادت امام جعفر صادق (ع) اظهار کرد: امام جعفر صادق(ع) سر منشأ خیرات و برکات فراوانی بودند.

امام جمعه زاهدان با بیان اینکه دولت در عرصه اقتصادی ناکارآمد بوده است، گفت: راهبرد کلان آمریکا افزایش فشار اقتصادی بر ایران است.

اقدام قرارگاه‌ خاتم‌الانبیا در حل بحران آب خوزستان تحسین برانگیز است

آیت‌الله سیدحسن عاملی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه اردبیل با قدردانی از نیروی انتظامی استان به خاطر کشف 70 کیلوگرم مواد مخدر، اظهار کرد: از دستگاه قضایی تقاضامندیم تا با سوداگران مرگ، بی‌رحمانه و با سرعت و قاطعیت برخورد کند.

امام جمعه اردبیل گفت:اول اقدام تحسین برانگیز این قرارگاه در خصوص حل بحران آب شرب خرمشهر و آبادان بود تا این قرارگاه کار شش ماهه را در عرض دوهفته تمام و آب منطقه را تأمین کند.

پیام قدردانی رهبر انقلاب از امام جمعه خرمشهر مایه مباهات خوزستانی‌ها است

حجت الاسلام میراحمدرضا حاجتی در خطبه‌های نماز جمعه امروز اهواز، اظهار کرد: باید امام صادق(ع) را بهتر بشناسیم و به دیگران معرفی کنیم و باید بدانیم که چه تعداد زیادی حدیث از این امام بزرگوار ذکر شده است.

امام جمعه موقت اهواز گفت: امام جمعه خرمشهر با حضور میدانی خود در پروژه غدیر به مدیران پیام داد که این راه و رسم مدیریت است که پیام قدردانی رهبر انقلاب در این خصوص مایه مباهات خوزستانی‌ها شد.

سیاست دشمن ایجاد آشوب در کشور با اعمال فشارهای اقتصادی است

به گزارش خبرگزاری فارس از خرم‌آباد، آیت‌الله سید احمد میرعمادی در خطبه‌های نماز جمعه این شهر بیان کرد: ابوذر از صحابه گرانقدر پیامبر در صحبت‌هایی سه فعالیت روزه گرفتن در روز گرم سال، نماز شب خواندن و صدقه به نیازمند دادن را توشه انسان در روز آخرت دانسته است.

نماینده ولی فقیه در لرستان گفت: سیاست امروز دشمن فشار از خارج و اعتراض در داخل بوده و دشمنان سعی کرده اعتراضات مسالمت‌آمیز مردم را به سوی برنامه‌های خود سوق دهد، بنابراین مردم باید با آگاهی و بصیرت صف خود را از ضد انقلاب جدا کنند.

هزینه تسلیم شدن از ایستادگی و مقاومت بیشتر است

حجت‌الاسلام‌والمسلمین کاظم فتاح دماوندی ظهر امروز در خطبه‌های عبادی سیاسی نماز جمعه این هفته دماوند با اشاره به فرارسیدن سالروز شهادت امام جعفر صادق (ع) اظهار کرد: به دست منصور عباسی، امام جعفر صادق (ع) در سن ۶۵ سالگی و پس از ۳۴ سال امامت در شهر مدینه به شهادت رسیدند.

امام جمعه دماوند با بیان اینکه دشمن ظرفیت‌های خود را برای مهار حرکت انقلاب به کار گرفته است، گفت: هزینه تسلیم شدن به مراتب بیشتر از هزینه ایستادگی و مقاومت است

امروز وقت دعوای سیاسی نیست/ مشکلات مردم باید به سرعت برطرف شود

 حجت‌الاسلام حسن علیدادی‌سلیمانی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهر کرمان اظهار داشت: لشکرکشی‌ها و جنگ‌های جهنمی در طول تاریخ مانند جنگ آمریکا در افغانستان و عراق از جمله حیله‌ها و طرح‌های شیطان است.

امام جمعه کرمان گفت: امروز وقت دعوای سیاسی نیست و مسؤولان باید مراقب باشند تا گسل‌های کوچک در جامعه به گسل بزرگ تبدیل نشود و مشکلات مردم را به سرعت برطرف کنند.

لزوم اتخاذ تصمیمات دقیق دولتی‌ها برای غلبه بر توطئه‌های دشمنان

آیت‌الله شیخ مصطفی علما در خطبه‌های نماز عبادی سیاسی جمعه این هفته کرمانشاه، اظهار داشت: طی چهار دهه اخیر همواره با کینه‌ورزی‌های دشمنان ایران اسلامی مواجه بوده‌ایم و همواره با توکل به خداوند متعال، وحدت، ولایت‌مداری، ایمان و تلاش می‌توان نقشه‌های شوم دشمنان را خنثی کرد.

امام جمعه کرمانشاه با اشاره به اینکه عبور از چالش‌های ایجاد شده توسط مستکبران عالم نیاز به دقت در تصمیمات دولت و اقدامات مسئولان دارد، گفت: تصمیمات و اجرای امور مختلف هرگز نباید با سطحی‌نگری همراه باشد.

شأن شهراولین‌ها باید در همه موارد رعایت شود

آیت‌الله سیدمحمدتقی آل‌هاشم امروز در خطبه‌های نماز عبادی و سیاسی جمعه تبریز در مصلای اعظم امام خمینی(ره) در اعلام مناسبت‌های تقویمی کشور، به روز قلم اشاره و اظهار کرد: قلم سالم به قدری با ارزش است که خداوند در سوره نون والقلم به آن اشاره کرده و قسم یاد کرده است. 

امام جمعه موقت تبریز با اشاره به هفته حجاب و عفاف گفت: در فصل تابستان مسافرانی به شهر اولین‌ها می‌آیند که از همه عزیزان درخواست داریم در هر حال شأن شهراولین‌ها را رعایت کنند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس