حسین شریعتمداری نمایه

به گفته حسین شریعتمداری،‌ آمریکا کلاه گشاد برجام را سر ایران گذاشت و حالا اروپا همان کلاه را به دست خودمان داده و می‌گوید خودتان این کلاه را سرتان بگذارید.

به گزارش مشرق، حسین شریعتمداری مدیر مسئول روزنامه کیهان با اشاره به لزوم عدم اعتماد به کشورهای اروپایی که یکی از محورهای اصلی  سخنان رهبر معظم انقلاب در حرم مطهر امام خمینی (ره) بود،  گفت:  رفتار اخیر سران کشورهای غربی‌ها نشان داد که ‌آنها اهل دادن تضمین به ایران نیستند.

بیشتر بخوانید:

دستور رهبر انقلاب به سازمان انرژی اتمی درباره آغاز فعالیت‌های هسته‌ای + فیلم

وی افزود: خانم موگرینی در روزهای اخیر  به صراحت اعلام کرد که اروپا هیچ‌گاه به خاطر ایران در مقابل آمریکا نمی‌ایستد. این حرفی است که رهبران فرانسه و آلمان نیز بازگو کرده اند. بنابراین به هیچ عنوان نمی‌توان به کشورهای اروپایی در چارچوب برجام اعتماد کرد. 

به گفته شریعتمداری،‌ اینکه آمریکا حاضر شد به آن راحتی از برجام خارج شود به دلیل اطمینانی بود که از کشورهای اروپایی گرفته بود و اروپایی‌ها به آمریکا اطمینان داده‌ بودند که پس از خروج این کشور از برجام،‌ تمامی خواسته‌های آمریکا را به نحوی دیگر از ایران طلب خواهند کرد.

**کشورهای اروپایی، خواسته‌های دولت آمریکا را با ادبیاتی دیگر تکرار می‌کنند

مدیر مسئول روزنامه کیهان ادامه داد: دولت جدید آمریکا از ابتدا حرفش این بود که علاوه بر محدودیت‌هایی که در بحث هسته‌ای به واسطه برجام به ایران تحمیل شده، ایران باید مسائل موشکی و منطقه را نیز  به برجام اضافه کند که  اروپایی‌ها نیز این خواسته را با ادبیات دیگر بازگو می‌کنند. بنابراین دلیلی ندارد که ما هم تحریم‌های ظالمانه را تحمل کنیم و هم فعالیت‌های هسته‌ای‌مان را به حالت تعلیق نگه داریم. 

وی گفت: اینکه رهبر معظم انقلاب در سخنرانی اخیرشان به صراحت گفتند که این خواب آشفته کشورهای غربی که هم تحریم‌ها باقی بماند و هم فعالیت‌های هسته‌ای ایران تعلیق باشد،‌ تعبیر نمی‌شود یک واقعیت بیرونی دارد و به این معنی است که قرار بر این بود که نتیجه مذاکرات برای ایران به برداشته شدن تحریم‌ها منجر شود و اگر قرار باشد که تحریم‌ها باقی بماند دیگر دلیل ندارد که فعالیت هسته‌ای ما محدود بماند. 

شریعتمداری با بیان اینکه ما شاهد این واقعیت هستیم که مذاکرات ایران با کشورهای اروپایی در سال 82 در حال تکرار شدن است، یادآور شد: در آن مذاکرات نیز وقتی اروپایی‌ها اطمینان پیدا کردند که فعالیت هسته‌ای ایران به حالت تعلیق درآمده، خواسته‌های خود را افزایش دادند و از ایران درخواست کردند که فعالیت‌ هسته‌ای خود را به طور کلی متوقف کند. 

** اروپا می‌خواهد کلاه گشاد برجام را با دست خودمان بر سرمان بگذارد

به گفته این کارشناس سیاسی،  تنها راه مقابله با اروپایی‌ها ایستادگی در برابر خواسته‌های نامشروع آنهاست. در واقع ما باید تمام تلاش خود را به کار بندیم تا ضربه پیش دستانه‌ای به طرف‌های غربی وارد کنیم تا آنها مجبور شوند که از خواسته‌های غیر متعارف خود عقب نشینی کنند. 

مدیر مسئول روزنامه کیهان با اشاره به اظهارات رئیس سازمان انرژی اتمی که از عملیاتی شدن اقدامات لازم برای دستیابی به 190 هزار سو خبر داده است، گفت: باید از این سوال را از ایشان پرسید که  چرا پس از خروج آمریکا از برجام اقدامی از سوی دولت و سازمان انرژی اتمی  صورت نگرفت. مسئولان دستگاه دیپلماسی کشورمان در زمان مذاکرات هسته‌ای می‌گفتند که قطعنامه 2231 تضمین برجام است و با خروج آمریکا از برجام این قطعنامه نقض شده ولی متاسفانه دولت به این نقض عهد آشکار واکنش درخوری نشان نداد.

شریعتمداری تاکید کرد: آمریکا کلاه گشاد برجام را سر ایران  گذاشت و حالا اروپا همان کلاه را به دست خودمان داده و می‌گوید خودتان این کلاه را سرتان بگذارید. 

منبع: تسنیم

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 20
  • در انتظار بررسی: 4
  • غیر قابل انتشار: 7
  • مسعود US ۱۰:۰۶ - ۱۳۹۷/۰۳/۱۶
    21 95
    حسین شریعتمداری کی هست حالا
    • بیژن IR ۱۱:۵۵ - ۱۳۹۷/۰۳/۱۶
      62 20
      استاد حسین شریعتمداری (روحی فداه) سردار قلم سرزمین ماست. ایشان همان است که با دلیل و منطق و عشق به اسلام و ایران عزیز، تمام دشمنان ایران که در نشریات جیره خوار زنجیره ای مشغول نوکری آمریکا هستند را به زانو درآورده است. برجامیان کج فهم و فحاش را رسوا کرده است بطوری که از سایه قلمش هم می ترسند. او اولین کسی است که رانت خواران و نجومیان را رسوا کرد. او اولین کسی است که جاسوسان و خائنان را رسوا کرد. او اولین کسی است که .....(و هزاران مورد دیگر).
    • مهرداد IR ۱۲:۵۸ - ۱۳۹۷/۰۳/۱۶
      62 19
      حسين شريعتمداري كسي است كه فتنه 88 را چند ماه زودتر با جزئيات كامل افشا كرد و بعد هم همه پيش‌بيني‌هايش مو به مو تحقق يافت. شريعتمداري كسي است كه از روز اول گفت برجام كلاه آمريكايي است كه سر دولت حسن روحاني گذاشته مي‌شود و ملت ايران بيشترين ضرر و آسيب را مي‌بيند و همين شد. شريعتمداري از روز اول عدم پايبندي و خروج آمريكا از برجام بدفرجام را پيش‌بيني كرد و همان شد. البته براي همه كساني كه اندك عقل سياسي دارند از روز اول معلوم بود كه نتيجه برجام چه خواهد شد، اين وسط عده‌اي به دلايلي كه اگر بيشتر باز شود احتمالا اين نظر منتشر نخواهد شد اصرار كردند كه برجام آب خوردن و گره‌گشاي همه مشكلات است. برجامي كه عناصر نفوذي يا حتي آشكار ناياك در سامان دادن و توافق آن دخيل بودند، برجامي كه نفوذي‌ها و جاسوس‌هاي آمريكايي مشاورش بودند، تهش هميني هست كه شده. شريعتمداري و خيلي از دلسوزان مردم و نظام از اول داد زدند كه نكنيد اما رگبار فحاشي و توهين نثارشان شد.
    • مجید IR ۱۳:۱۲ - ۱۳۹۷/۰۳/۱۶
      58 12
      همونی که دروغ ها و نفاقِ دوستانِ اصلاح طلب شما رو رو میکنه همونی که هیچ اصلاح طلبی حاضر نشد باهاش توی تلوزیون مناظره کنه همونی که وقتی کواکبیان رفت باهاش مناظره ، اصلاح طلبها گفتن این آقا اصلا از ما نبوده همونی که وقتی دست به قلم میشه ، تحلیل گران از آمریکا گرفته تا اعراب برش حایشه میزنن همونی که شما عقلتون از درکش عاجز هست
    • SE ۰۰:۲۱ - ۱۳۹۷/۰۳/۱۷
      5 1
      حسین شریعتمداری کسی است که باید از او دشمن شناسی یاد بگیرید
  • IR ۱۰:۰۷ - ۱۳۹۷/۰۳/۱۶
    55 12
    تا ننگنامه رو امضا کردن برای اینکه بگن ما نجات دهنده ایران از خطر جنگ و مشکلات اقتصادی و انزوا با غرب هستیم بلافاصله برجام شد فتح الفتوح و خورشید مرکز عالم و جشن رقص مختلط با ساپورت تا خود صبح . حالا که بعد از گذشت چند سال تحریمها بیشتر هم شد و وضع اقتصاد هزار بار بدتر از قبل ننگنامه شده و کدخدا جونشون اولین کسی بود که پاشید هیکل ننگنامه برای اینکه از رو نرن و عین یک مرد شکست مسلم این فاجعه رو قبول نکنن با ادامه همون وادادگی و امتیازات بیشتر ایندفعه دست بدامن اروپاییها شدن . چون مدیریتی جز گرانی سرسام آور و رکود کمرشکن و هرج و مرج اقتصادی ندارن مثل همیشه میشینن زیر سایه یکی بادشون بزنه بلکه معجزه ننگنامه همه چی رو براشون درست کنه . آغایون اصلاح جلب همون شرکتهای اروپایی تونم که یکی پس از دیگری دارن فلنگو میبندن . از تو خواب خرگوشی موشکی هم بیایین بیرون چون ایندفعه خود ملت جلوی اینکار رو میگیره . برجام آشغالتون یک قایق سوراخ و زوار در رفته بود که هنوز از ساحل دور نشده غرق شد رفت ته اقیانوس . ای ننگ ابدی بر این برجام لجن و خسارات عظیمی که اصلاح جلبهای بی همه چیز بر پیکر این نظام وارد کردن
  • IR ۱۰:۴۷ - ۱۳۹۷/۰۳/۱۶
    18 89
    این یارو خودشو عقل کل میدونه و از دنیای روابط بین الملل و دیپلماتیک هیچی نمیدونه ولی اظهار فضل می کنه. ادعاهایی که ایشون دارن یک دانش اموخته باسواد رشته های دکترای روابط بین الملل و علوم سیاسی ندارن.
    • IR ۱۲:۵۳ - ۱۳۹۷/۰۳/۱۶
      40 15
      خوب اون دکترای روابط بین الملل ،جز حفظ کردن ،هنر دیگری نداره ،تقصیر کیه؟میخواست مغزش رو اکبند نگه نداره وبه کار بندازه وفقط گفته های غربیها رو مثل طوطی وکامپیوتر تکرار نکنه!
    • IR ۱۲:۵۴ - ۱۳۹۷/۰۳/۱۶
      40 15
      خخخخخخخخخخع ژنرالهای دیپلماسیتون که همه چیز رو در مقابل "دستاورد تقریبا هیـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــچ "" به باد دادند !
    • مجید IR ۱۳:۱۴ - ۱۳۹۷/۰۳/۱۶
      53 11
      همین روابط بین الملل شما که تف کردن بهش برا هفت پشتمون بسه از سواد گفتی یاد رئیس جمهوری افتادم که دکتراش کپی پیست هست یاد ظریفی افتادم که 4 تا کلمه انگلیسی بلد نبود و بعد از امضاء برجام تازه فهمید این کلمات چه معنایی دارند
    • DE ۱۵:۵۴ - ۱۳۹۷/۰۳/۱۶
      18 1
      آره دیدیم آقای فتح الفتوح ظریف خان چطور کلمه lift را واسه خودش معنی کرد
    • IR ۱۶:۳۰ - ۱۳۹۷/۰۳/۱۶
      16 0
      عقل کل فقط اون تحصیلکردگان دیپلم ماستی که گفتند امضای کری تضمین است
    • IR ۱۱:۰۴ - ۱۳۹۷/۰۳/۱۷
      2 0
      تو چی میدونی که اظهار نظر میکنی صاحب نظری ؟ دوزاری
  • IR ۱۱:۱۱ - ۱۳۹۷/۰۳/۱۶
    55 8
    اقای ابوطالبی مشاور اقای روحانی ادعا میکنه 6 سال با ماشین هسته ای تخلف کردیم و نتیجه این شد! منظور ایشون از تخلف و سرعت بالا و رد شدن از چراغ قرمز یعنی پیشرفت هسته ای که در اون سالها داشتیم از دست یابی به غنی سازی تا غنی سازی 20درصد و سایر پیشرفتها ایشون این افتخارات و بر اساس قانون استکبار که میخواهد ما همیشه ضعیف باشیم تخلف میداند البته ایشان لابد داشتن موشک با برد دو هزار کیلومتر و خلاف رفتن در اتوبان !!و حمایت از حزب الله و فلسیطن و زیر کردن افراد در پیاده رو میدانند......
  • هاتف IR ۱۱:۳۱ - ۱۳۹۷/۰۳/۱۶
    46 10
    توکل کنندگان به خداوند عظیم الشان درامانند و کفار به شرط عدم اعتماد ، مدیران کشور ، هیچ راهی به پیش نمی برند .
  • حسینجان احمدی IR ۱۳:۲۱ - ۱۳۹۷/۰۳/۱۶
    35 8
    سلام براستادشریعتمداری عزیز که قلمش چون خون شهداروان است وکوبنده وبیدارکننده.البته جیره خوداران ودشمنان همیشه ناراحتندبه قول شهید بهشتی:آمریکا،ازدست ملت ماعصبانی باش وازاین عصبانیت بمیر.
  • IR ۱۳:۳۱ - ۱۳۹۷/۰۳/۱۶
    12 16
    از بن سلمان جه خبر ...خخخخخخخخخ
  • محمودی IR ۱۴:۵۴ - ۱۳۹۷/۰۳/۱۶
    9 0
    آقا مسعود عزیز که پستتان باپرچم شیطان بزرگ توام بوده.دوستان بمقدار کافی آقای شریعتمداری را برایتان شرح دادندحالا شما به شخص چکار داریدبه مطلب بیان شده تامل کنیدخود وخدایتان خلوت وبعد انشاءاله قضاوت منصفانه که شریعتمداری سردار اهل قلم است یا قلم به دست مزدور.
  • SE ۲۱:۲۵ - ۱۳۹۷/۰۳/۱۶
    8 0
    کاش کلاه گشاد بود پاتیل فاضل آب است
  • IR ۰۱:۳۱ - ۱۳۹۷/۰۳/۱۷
    1 0
    سلام . ضمن تشکر . به آقای صالحی بفرمایید مردم را سرکار نگذارند ... ایشان طبق دستور روحانی عمل میکند نه رهبری .... با توضیحات مردم را سرکار نگذارند .. عمل لازم است ...

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس