با حضور وزير دفاع و پشتيباني نيروهاي مسلح، بالغ بر 20 پروژه مهم در حوزه‌هاي انرژي، فناوري نانو، ميكروالكترونيك، اپتيك و ليزر، موشكي و دريايي در دانشگاه صنعتي مالك اشتر افتتاح شد.

به گزارش گروه دفاع و امنیت مشرق به نقل از ایسنا، سردار احمد وحيدي در تشريح برخي از اين پروژه‌ها در جمع خبرنگاران اظهار كرد: يكي از اين پروژه‌ها طراحي و ساخت قطعه الكترونيكي فركانس بالا به نام "ديويد ساليتاني" است كه امكان ساخت ترانزيستور ساليتاني را در ايران فراهم مي‌كند.

وي ادامه داد: ساخت اين قطعه امكان ساخت مدارات الكترونيكي بسيار سريع و مخابرات چند ده گيگاهرتزي و بالاتر كه غير قابل شنود مي‌باشد را در كشور ايجاد كرده است، اين فناوري براي نخستين بار در كشور ايجاد شده و عمليات طراحي و ساخت آن كاملا بومي صورت گرفته است.

وزير دفاع در ادامه گفت: سامانه ديگري كه امروز افتتاح شد، دستگاه توليد همزمان برق و حرارت است كه با استفاده از يك منبع انرژي نظير نفت و گاز طبيعي توليد مي‌شود.

وحيدي افزود: در اين سامانه‌ها از بازيافت گرماي اتلافي به منظور افزايش بازدهي انرژي استفاده مي‌شود و بازدهي توليد انرژي تا حدود 80 درصد افزايش مي‌يابد، در حالي كه اين بازدهي در نيروگاه‌هاي رايج توليد انرژي برق در حدود 30 تا 35 درصد است.

وحيدي در پايان با قدرداني از دانشجويان و اساتيد دانشگاه صنعتي مالك اشتر و ساير دانشگاه‌ها و مراكز علمي كه در طراحي و ساخت اين پروژه‌ها تلاش و همكاري كرده‌اند، تصريح كرد: هوش و ذكاوت، همت بلند و مجاهدت نخبگان دانشگاهي ضمن هموار كردن بستر توسعه و پيشرفت، ناكارآمدي تحريم‌ها را نيز به اثبات رسانده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ۰۹:۴۸ - ۱۳۹۰/۱۰/۰۳
    0 0
    فناوری سالیتان ترانزیستور رو دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی بهش رسیده است.
  • ۱۴:۳۲ - ۱۳۹۰/۱۰/۰۳
    0 0
    کسی پرسیده بود؟؟؟
  • ۱۸:۰۷ - ۱۳۹۰/۱۰/۰۴
    0 0
    اولا که دیود درسته و نه دیوید و ثانیا اولین نمونه رو حوالی سال 85 تو دانشگاه خواجه نصیر ساختند و کاربردش هم منحصر به قابل شنود نبودن نیست و در ابرکامپیوترها بیشتر به درد میخوره یه سرچ از آرشیو خبر بزنید آقای فرشید رئیسی مخترعشه امیدوارم گزارش کاملی در این باره بزنید

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس