کاظم نجفی رستگار

یک‌صد و پنجاه و دومین شماره ماهنامه «شاهد یاران» ویژه خرداد 1397 با عنوان «آفتاب شرق دجله» یادمان شهید سردار «حاج کاظم نجفی رستگار» منتشر شد.

به گزارش گروه جهاد و مقاومت مشرق، یک‌صد و پنجاه و دومین شماره ماهنامه «شاهد یاران» ویژه خرداد 1397 با عنوان «آفتاب شرق دجله» یادمان شهید سردار «حاج کاظم نجفی رستگار» منتشر شد.

در این یادمان گفتارها و نوشتارهایی از قاسم رستگار، شیخ علی ثمری، محسن سوهانی، خانم حاج ابوالقاسمی، فیروز احمدی دیده بان، محمد حاج ابوالقاسمی، سردار سید محمد ابو ترابی، عابدین وحید زاده، ناصر رستگار، حسین الله کرم، سردار محمدتقی محقق، نصرت‌الله سعیدی، علی تاجیک، داوود فرخزاد، سردار محمدعلی فلکی، عباس قهرودی و سید حسن نوربخش آمده است.

در مقدمه یادمان سردار شهید حاج کاظم نجفی رستگار با عنوان «آفتاب شرق دجله» آمده است:
یکی از مردانی که از همان سالهای جوانی عمر خود را با انقلاب اسامی گره زد «کاظم رستگار» بود. او مبارزات سیاسی خود را پیش از پیروزی انقلاب آغاز کرد و توانست خیلی زود به خاطر قابلیت‌هایی که داشت به حلقه‌های اصلی انقلابیون نزدیک شود. با ورود امام در 12 بهمن 1357 کاظم دیگر کمتر در منزل دیده می‌شد و شب و روزش را وقف امام و انقلاب کرد. 
با شروع غائله کردستان و تحریکات نیروهای ضدانقلاب، همراه نیروهای «دکتر چمران» راهی کردستان شد و آموزش‌های چریکی را در آنجا فراگرفت. وی که تربیت‌یافته مکتب بزرگانی چون شهید دکتر چمران و حاج احمد متوسلیان بود، پس از بازگشت در پادگان توحید به عضویت رسمی سپاه پاسداران درآمد. وی را به‌عنوان فرمانده یکی از گردان‌های تیپ رسول‌الله (ص) که فرمانده آن احمد متوسلیان بود، انتخاب کردند و بعد از شش ماه فعالیت، مسئولیت واحد عملیات را در پادگان توحید پذیرفت و تا شروع جنگ در این سمت باقی ماند. حاج کاظم در این زمان طی مأموریتی جهت توانمندسازی نیروهای حزب‌الله، به‌عنوان فرمانده گردان به جنوب لبنان اعزام شد. بازگشت او با تشکیل تیپ دوم سپاه تهران مصادف شد که این تیپ به نام مبارک «سیدالشهدا (ع)» مزین شد و با جمعی از یاران و دوستانش، فرماندهی عملیات تیپ را عهده‌دار شد.
لازم به ذکر است شهید رستگار که تمام عمر خود را در جستجوی رستگاری ابدی گذرانده بود، در حین عملیات بدر، روز پنجشنبه ۲۵ اسفندماه 1363 هنگام اذان ظهر در شرق دجله (منطقه هور الهویزه) در حال شناسایی منطقه، همراه چند نفر از فرماندهان تیپ سیدالشهدا (ع) به درجه رفیع شهادت نائل آمد.

منبع: ایسنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس