شورای شهر تهران

شورای شهری‌ها فردی که خود معترف است به علت بیماری انگیزه و توانایی مدیریت شهر تهران را ندارد با لجبازی سیاسی سعی دارند ماندگار کنند، سئوال اینجاست که آیا این موضوع خیانت به شهروندان نیست؟

سرویس سیاست مشرق- اعضای شورای شهر تهران روز یکشنبه با اکثریت آرا با استعفای محمدعلی نجفی از شهرداری تهران مخالفت کردند. شواری شهری‌های درحالی با ۱۶ رای مخالف استعفا و ۴ رای موافق سعی کردند شهرداری که دیگر تمایل و انگیزه‌ای به کار در پست خود را ندارد، به ماندن ترغیب کنند که «محمدعلی نجفی» مطرح کرده دیگر به سبب بیماری توانایی چنین کار اجرایی سنگینی را ندارد و باید از اوائل ماه آینده یعنی اردیبهشت‌ماه به خارج کشور رفته و برای معالجه بستری شود.

نجفی در این باره در جلسه تصمیم گیری شورای شهر بیان کرد:

قطعاً با ادامه حضور بنده با توجه به شرایط بیماری‌ام عملکرد ضعیفی در شهرداری خواهیم دید و بنده با توجه به احترامی که به تک‌تک اعضا دارم ولی در این مورد خاص خواهش می‌کنم شرایطی فراهم نشود که بنده را در معذوریت قرار دهد و به هر حال فکر می‌کنم به هر طریقی که هست در چند روز آینده یک حرف از شورا و شهرداری خارج شود. از سال ۵۸ تا به امروز بنده در پست‌های مختلف حضور داشتم و آنچه در توانم بوده است انجام داده‌ام و دوستان این حق را به من قائل می‌شوند که با این بیماری به مبارزه برخیزم و از اول اردیبهشت بستری شوم.

شهردار تهران در حالی که به طور مکرر تاکید کرده که بیماری او حاد است و حتی برای معالجه بایستی در بیمارستان بستری شود اما گویا گوش شورای شهری‌ها به این موضوع بدهکار نیست و اعضای اصلاح طلب این شورا سعی دارند با سیاسی جلوه دادن این موضوع علت استعفای نجفی را فشارهای سیاسی عنوان کنند.

بیشتر بخوانید:

کدام یک دروغ می‌گویند؛ شورای شهر یا شهردار؟

سیاسی‌بازی اصلاح‌طلبان برای کنارگذاشتن کم هزینه نجفی

استعفای نجفی قابل پیش‌بینی بود/ نجفی در استعفا دادن سابقه‌دار است

در این میان مرتضی الویری، رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر تهران در مخالفت با استعفای نجفی در جلسه بررسی استعفای شهردار تهران گفت:

برای من به عنوان عضو شورای شهر محرز نیست که علت استعفای نجفی فقط بیماری است. باید با مردم صریح صحبت کنیم تا دقیقا بدانند علت استعفا چیست؟ نه اینکه نهایتا بگویند شورا به فشارها تمکین کرده و من با استعفا مخالف هستم.

البته اینکه شهردار تهران خود مکررا گفته است که علت اصلی استعفای او بیماری است و اعضای شورای شهر آنرا باور نمی کنند و عقیده دارند موضوع چیز دیگری است، خود یک تناقض بزرگ در کار شورای شهری‌هاست. اینکه اعضای اصلاح طلب شورای شهر خواستار ابقای نجفی در سمت خود هستند اما نسبت به صحت صحبت‌هایش با شک و تردید سخن می گویند، موضوع بسیار قابل تاملی است.

حالا از شهردار انکار و از اعضای شورای شهر اصرار که بایستی با وجود بیماری بر پست مهمی چون شهرداری کلانشهر تهران با اینهمه پیچیدگی و گستردگی مدیریتی بماند. برخورد سیاسی اعضای شورای شهر تهران با استعفای نجفی درحالی است که آنان عقیده دارند فشارهای سیاسی باعث جا زدن آقای شهردار که به «آقای استعفا» معروف است، شده اما خود با فشار سیاسی قصد دارند نجفی را در پست خود ماندگار کنند.

جلسه رای گیری شورای شهر تهران درباره استعفای نجفی

در این راستا پیش بینی می شد که نجفی توانایی مدیریت چنین پست سنگینی را ندارد زیرا در گذشته پست‌هایی به مراتب آسان تر از مدیریت شهر تهران را با بهانه بیماری ترک گفته بود. به هر جهت اینک نجفی خود اعتراف می کند که توانایی و انگیزه لازم را دیگر ندارد اما شورای شهری‌ها سعی دارند گزینه‌ای که از پیش هم برای این پست مطلوب نبود را با وجود این وضعیت نامناسب ماندگار کنند. این موضوع حتی از سوی برخی لجبازی سیاسی و مداومت بر اشتباه ‌خوانده ‌می‌شود. موضوعی که باید این سئوال را درباره اش مطرح کرد، با توجه به مشکلات شهر تهران که جمعیت انبوهی با آن روزانه سرو کار دارد، آیا خیانت به اعتماد عمومی و بی اعتنایی به مشکلات شهروندان محسوب نمی شود؟

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۰۱:۴۱ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۰
    37 1
    یعنی اون تهرانی های که به این ها رای دادن رو توی گینس به عنوان اسکل ترین مردم باید ثبت کنن
  • IR ۰۲:۱۰ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۰
    1 34
    ان‌شاالله که خدا کمکشان بکنه، مشکلات تهران زودتر حل بشه. اونهایی هم که جز فحش دادن کاری بلد نیستند، آدرس بدند کتاب‌های آموزنده، مشرق براشون بفرسته.
  • IR ۱۰:۰۳ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۰
    24 0
    نجفی اگر ادامه تصدی خود را خیانت می داند به مردم خیانت نکند و استعفایش را به وزارت کشور بدهد.
  • IR ۱۴:۱۳ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۲
    10 0
    شورای شهر فله ای و بی عرضه و بی کفایت همین شورای فعلی است .

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس