نیچروان بارزانی

نخست‌وزیر منطقه کردستان عراق، برای گفت‌وگو با بغداد بر اساس قانون اساسی این کشور، اعلام آمادگی کرد.

 به گزارش مشرق، «نیچروان بارزانی» نخست‌وزیر منطقه کردستان که در پی کناره‌گیری رسمی «مسعود بارزانی» از قدرت و توزیع اختیاراتش در میان قوای سه‌گانه در منطقه کردستان؛ بیشترین اختیارات را در این منطقه به دست گرفته است، در یک کنفرانس خبری حاضر شد و در جمع خبرنگاران مواضع اربیل را به صراحت اعلام کرد.

وی در این کنفرانس خبری که از شبکه کُردی «روداو» پخش شد، اظهار داشت که اختلافات میان اربیل و بغداد با نیروی نظامی حل نخواهد شد. ما برای گفت‌وگو با بغداد در چارچوب قانون اساسی عراق آماده‌ایم.

نخست وزیر منطقه کردستان افزود: ما ملاحظات زیادی درباره پیش‌نویس بودجه سال ۲۰۱۸ عراق داریم.

بارزانی تاکید کرد: برای مذاکره با دولت عراق درباره حقوق کارمندان منطقه کردستان بر اساس سیستم «بیومتریک» آماده‌ایم. ما خواستار حقوق منطقه کردستان بر اساس قانون اساسی عراق هستیم. موضع جامعه بین‌الملل در قبال اختلافات اربیل و بغداد کاملا آشکار است و ما این مرحله دشوار را با وحدت پشت سر خواهیم گذاشت.

وی تصریح کرد که تمامی مشکلات از طریق راه‌های مسالمت آمیز حل خواهند شد و قانون اساسی عراق، منطقه کردستان را یک حکومت خودگردان می‌داند.

نخست‌وزیر منطقه کردستان در ادامه به پیش‌نویس قانون بودجه عراق برای سال ۲۰۱۸ اعتراض کرد و گفت که دولت عراق بدون مشارکت طرف کردی این پیش‌نویس را آماده کرده است.

نیچروان بارزانی افزود: آماده‌ایم نفت و کلیه درآمدها را به بغداد تحویل دهیم.

وی سپس گفت: دولت منطقه کردستان تلاش می کند که روابط خوبی با کلیه کشورهای همسایه برقرار کند. تماسهایی نیز با ایران و ترکیه داریم.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۴:۱۹ - ۱۳۹۶/۰۸/۱۵
    7 3
    در عوضش خواستار 17درصد بودجه و حقوق پیشمرگ ها هستن در قانون بودجه(2018) 12/5درصد تعیین شده.
  • قاسم IR ۱۵:۱۰ - ۱۳۹۶/۰۸/۱۵
    22 33
    پیشمرگه ها تا زمانی که تحت فرمان نخست وزیر عراق نباشن نباید رسمی بشن یا فرمانبردار یا منحل بشن و ارتش فدرال جایش را بگیرد
  • مهدی IR ۱۶:۵۴ - ۱۳۹۶/۰۸/۱۵
    9 14
    دوست عزیز کاش شما که این همه در فکر مشکلات کشور عراق با اقلیم کردستان هستید کمی هم در زمینه مشکلات و معضلات کشور خودمان فعال بودید و به جای دخالت در امور دیگران سره خود را دوا میکردید!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس