حمید داودآبادی

نویسنده پیشکسوت دفاع مقدس گفت: وظفیه فعالین عرصه فرهنگ و دفاع مقدس، پرداختن به ناگفته‌های جنگ است و نباید بگذاریم هیچ بخشی از این سرمایه ملی در گذر زمان فراموش شود.

به گزارش گروه جهاد و مقاومت مشرق، «حمید داودآبادی» نویسنده پیشکسوت ادبیات انقلاب اسلامی و دفاع مقدس در ارتباط با جدیدترین اثر خود، کتاب «جنگ، شعر، عشق و مرگ» که خاطرات یک سرباز عراقی در جنگ ایران و عراق را روایت می کند، اظهار داشت: این اثر تنها کتابی است که به جنگ و فرهنگ جنگ از نگاه سربازان عراقی پرداخته است. در این کتاب به دنبال یافتن روابط و فرهنگ جبهه در میان سربازان عراقی بوده‌ام.

داودآبادی در پاسخ به این سوال که چرا با وجود کثرت ایثارگران و جانبازانی که هنوز خاطرات آن‌ها مکتوب نشده است، به دنبال این موضوع رفته است، تصریح کرد: وظیفه افراد فعال در زمینه دفاع مقدس، ثبت و جمع آوری مطالبی است که در ارتباط با آن ها فعالیتی صورت نگرفته است و همه توان خود را برای یافتن و نشر اینگونه مطالب بگذاریم.

وی با ذکر مثالی در این خصوص ادامه داد: جنایاتی که منافقین در عراق، به خصوص در بین شیعیان و کردهای عراق انجام داده‌اند، فاجعه بار بوده است و تا به حال در این مورد هیچ کار فرهنگی قابل توجهی صورت نگرفته است و پرداختن به این موضوعات بر عهده ماست.

نویسنده کتب دفاع مقدس تاکبد کرد: اعتقاد من این است که خاطرات جنگ و دفاع مقدس متعلق به همه مردم است و نباید بگذاریم هیچ بخشی از آن در گذر زمان فراموش شود.

منبع: دفاع پرس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس