صحرای غربی استان الانبار عراق

نیروهای اطلاعات بسیج مردمی و ارتش عراق در یک عملیات ویژه موفق شدند با نفوذ به مناطق اشغالی در نزدیکی مرزهای مشترک با سوریه، دو پایگاه تروریست های داعش را در صحرای غربی استان الانبار شناسایی کنند.

به گزارش مشرق، نیروهای اطلاعات بسیج مردمی و ارتش عراق در یک عملیات ویژه موفق شدند با نفوذ به مناطق اشغالی در نزدیکی مرزهای مشترک با سوریه، دو پایگاه تروریست های داعش را در صحرای غربی استان الانبار شناسایی کنند.

در ادامه نیروهای عملیاتی، اطلاعات مربوط به پایگاه های تروریستی داعش را در اختیار جنگنده های عراقی قرار دادند تا مرحله پایانی این عملیات با موفقیت به اتمام برسد؛ ساعتی بعد جنگنده های عراقی پایگاه های شناسایی شده داعش را هدف قرار دادند.

یک منبع میدانی در گفت وگو با مشرق به جزئیات این عملیات اشاره کرد و گفت: در حملات دقیق جنگنده های عراقی، دو پایگاه تروریست های داعش در صحرای غربی استان الانبار به طور کامل منهدم شدند.

وی افزود: براساس اطلاعات به دست آمده، حدود ۴۳ تن از تروریست های داعش از جمله چند سرکرده ارشد میدانی گروه تروریستی داعش کشته و زخمی شدند؛ در این عملیات ۱۵ خودروی نظامی ( مجهز به دوشکا) و انتحاری داعش منهدم شد.

این منبع میدانی با بیان این که در این عملیات چند انبار سلاح گروه تروریستی داعش منهدم شد، گفت: پایگاه های منهدم شده به مکانی برای آموزش  عناصر تروریستی داعش تبدیل شده بود.

وی افزود: گروه تروریستی داعش از این پایگاه های منهدم شده به عنوان اتاق عملیات، ارسال نیرو، تجهیزات و خودروهای انتحاری به سمت خاک سوریه  استفاده می کرد؛ جنگنده های عراقی در حومه گذرگاه القائم هم چند پایگاه داعش را هدف قرار دادند و منهدم کردند. در این عملیات هم ۳۰ تروریست به هلاکت رسیدند.

به گزارش مشرق، بخش غربی استان الانبار و مناطق مرزی مشترک با سوریه ( گذرگاه القائم) یکی از آخرین مناطق تحت اشغال داعش در خاک عراق به شمار می آید. نیروهای عراقی درصدد هستند در گام نخست با انهدام پایگاه ها، گروه تروریستی داعش را در این محور فلج کنند و در نهایت عملیات پاکسازی مناطق آلوده را در دستور کار قرار دهند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 6
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • IR ۲۰:۵۱ - ۱۳۹۶/۰۸/۰۱
    18 1
    اندکی صبرسحرنزدیک است وافعیت این است شهدابرای مامتاسف هستند والبته منتظربعضی ازماهستند .
  • IR ۰۲:۱۹ - ۱۳۹۶/۰۸/۰۲
    6 0
    عراق خاک بر سرت که کوچک ترین کمی به سوریه نکردی _ آخر داعش ضربه خودش به عراق خاهد زد .... مشرق با اپرا مینی نمی تونیم نظر بدهیم لطفا کاری بکن
  • IR ۰۲:۱۹ - ۱۳۹۶/۰۸/۰۲
    3 0
    عراق خاک بر سرت که کوچک ترین کمی به سوریه نکردی _ آخر داعش ضربه خودش به عراق خاهد زد .... مشرق با اپرا مینی نمی تونیم نظر بدهیم لطفا کاری بکن
  • حسن IR ۰۷:۵۶ - ۱۳۹۶/۰۸/۰۲
    2 0
    ارتش و حشد در برابر اکراد خوب عمل کرد.اما در برابر داعش بخصوص در غرب عراق کمی تعلل داشته هر چند فتنه گری بارزانی و حامیانش بی تاثیر نبوده... بهرحال ارتش عراق بنظر نفرات و امکاناتش از ارتش سوریه خیلی بهتر باشه اما فقط یک بعدی عمل میکنه و معمولا بر یک نقطه متمرکز میشه.در حالیکه از مدت ها قبل میتونست صحرای غربی در اشغال داعش رو با محاصره کردن به قسمتهای مختلف تقسیم کنه تا هم به مرور با تضعیف پشتیبانی داعشی ها بتونه ضربات نهایی رو بزنه و هم داعش نتونه براحتی بین عراق و سوریه جابجا بشه و در برابر عملیات های مختلف نیروهای مقاومت بخصوص در سوریه توازن قوا برقرار کنه.جبهه مقاومت ظاهرا به دلایل نامعلوم از چنین طرحی در حقیقت غافل شده.در حالیکه اگر این طرح با محوریت کنترل داعش در قسمت القائم و جنوب(غرب) فرات انجام میشد امروز ارتش سوریه اینقدر درگیر داعش در غرب فرات نبود و میتوانست بسیار راحت تر برای آزادسازی مناطق نفتی شرق فرات وارد عمل بشه.ای کاش ارتباط تعاملی با تئوریسین های جنگی مقاومت وجود داشت تا اگر دلیل منطقی بوده آگاه بشیم اگر نه ... الان هم بنظرم باید سریعتر از طرف عراقی ها اینکار انجام بشه (طوری که بنفع مقاومت بشه نه بنفع اکراد، هر چند داعش ظاهرا وارد معامله با اکراد هم شده)و به نیروهای مقاومت در سوریه هم تزریق نیرو و تسلیحات سنگین و پیشرفته بشه تا لااقل کل شرق فرات از دست نره.
  • حسن IR ۰۷:۵۷ - ۱۳۹۶/۰۸/۰۲
    1 0
    ضمنا اسم من مستعاره و ایمیلی هم که وارد میکنم واقعی نیست(یکم محافظه کار شدیم...).بدرود
  • IR ۱۲:۱۰ - ۱۳۹۶/۰۸/۰۲
    1 0
    مستشاران نظامی ایران باید عملیات بکنه .... بشرفم قسم عراق می تونه در عرض مدت کوتاهی تمامی مرز عراق و سوریه رو از لوث داعش پاکسازی بکنه ، مدت فقط 20 روز اون وقت داعش قیچی خاهد شد ... چون قدرت زمینی عراق خیلی زیاده ولی ظاهرا در خواب تشریف دارند و از جاشون تکون نمی خورند گول این بمباران هوایی القائم نخورید سه ماه بعدش حمله می کنند ، با کلی تاخیر چون امریکا می خاد داعش حسابی حال بشار اسد بگیره و اینا مطیع ارباب قصاب شون هستند

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس