کد خبر 786098
تاریخ انتشار: ۲۳ مهر ۱۳۹۶ - ۰۲:۳۱
قاتل

مرد جوان قبل از عزیمت به خدمت سربازی راهی دانشگاه تهران شد تا با همسرش که دانشجوی رشته پزشکی بود خداحافظی کند.

به گزارش مشرق، مرد جوان قبل از عزیمت به خدمت سربازی راهی دانشگاه تهران شد تا با همسرش که دانشجوی رشته پزشکی بود خداحافظی کند، اما در مسیر بازگشت او را در جریان مشاجره‌ای کودکانه به قتل رساند و جسدش را در بیابان رها کرد. متهم مدعی است دخالت‌های بی‌جای مادرهمسرش منجر به درگیری شده است.

به گزارش خبرنگار ما، عصر روز چهارشنبه، ۱۹ مهرماه امسال بود که مردی وارد کلانتری ۱۵۱ یافت آباد شد و پلیس را از گم شدن ناگهانی دختر ۱۸ ساله‌اش زیبا با خبر کرد. او گفت: دخترم دانشجوی رشته رادیولوژی است و در دانشکده پیراپزشکی دانشگاه تهران درس می‌خواند. ساعت ۹ صبح دیروز راهی دانشگاه شد، اما دیگر به خانه برنگشت. هرچه با گوشی تلفن همراهش تماس می‌گیریم خاموش است و احتمال می‌دهیم که حادثه‌ای ناگوار برایش اتفاق افتاده باشد.

بعد از مطرح شدن شکایت پرونده به دستور بازپرس دادسرای امورجنایی در اختیار کارآگاهان پایگاه پنجم پلیس آگاهی تهران قرار گرفت. کارآگاهان در اولین بررسی‌ها متوجه شدند که زیبا سر کلاس حاضر شده و بعد از خارج شدن از دانشگاه ناپدید شده است. در بررسی‌های بعد معلوم شد که زیبا چهار ماه قبل با پسری ۲۳ ساله به نام محمدرضا. ن نامزد کرده بود.

در حالی که تحقیقات در این باره جریان داشت محمدرضا دو روز قبل راهی اداره پلیس شد و به قتل همسرش اعتراف کرد و توضیح داد: روز حادثه با ماشین دنبال زیبا رفتم. او را سوار کردم و به طرف خانه حرکت کردیم. در طول مسیر بود که هنگام حرف زدن مشاجره‌مان شد. من عصبانی شدم، کنترل خودم را از دست دادم و او را خفه کردم. وقتی متوجه شدم که فوت شده‌است، ترسیدم و به طرف شهریار رانندگی کردم.

جسد را در محل خلوتی در جاده سعیدآباد شهریار رها کرده و به خانه برگشتم، اما دچار عذاب وجدان‌شدم و به پلیس خبر دادم. در شاخه دیگری از بررسی‌ها کارآگاهان متوجه شدند که مأموران پلیس شهریار جسد دختر جوان را در جاده سعیدآباد کشف و به پزشکی قانونی منتقل کرده‌اند. سرهنگ کارآگاه احمـد نجفی، رئیس پایگاه پنجم پلیس آگاهی تهران بزرگ گفت: تحقیقات بیشتر از متهم در اداره دهم پلیس‌آگاهی تهران جریان دارد.

گفت‌وگو با متهم

خودت را معرفی کن‌؟

محمدرضا ۲۳ ساله هستم.

به چه جرمی دستگیر شدی‌؟

قتل نامزدم.

با نامزدت اختلاف داشتی‌؟

نه.

پس چرا او را به قتل رساندی‌؟

یک اتفاق ناخواسته بود .

یعنی دوستش داشتی‌؟

خیلی. آنقدر دوستش داشتم که دوری از او برای من غیر قابل تصور بود.

قبل از ازدواج با هم رابطه دوستانه داشتید؟

نه.

پس چطوری با هم آشنا شدی‌؟

ما از طریق خانواده‌هایمان به هم معرفی شدیم و بعد هم عقد کردیم. در واقع پدر من خودرواش را برای تعویض روغن به مغازه پدر زیبا می‌برد و کم کم آنها با هم آشنا شدند. چند بار هم من خودروی پدرم را برای تعویض روغن به مغازه‌اش بردم و او هم مرا دیده بود تا اینکه پدر من و پدر زیبا تصمیم گرفتند ما با هم ازدواج کنیم. زیبا، دانشجوی رشته رادیولوژی بود و من هم در رشته حقوق تحصیل می‌کردم تا اینکه خردادماه امسال با هم عقد کردیم.

یعنی شما ازدواج دانشجویی کردید؟

بله. ما هر دو دانشجو بودیم، اما من امسال فوق دیپلم که گرفتم ادامه ندادم و قصد داشتم به سربازی بروم.

چرا؟

به خاطر اینکه ازدواج کرده بودم و باید خرج زندگی می‌دادم و یکی از اختلافات ما همین موضوع بود.

یعنی نامزدت مخالف ترک تحصیل شما بود؟

نه. او از این ناراحت بود که درآمد من کم بود. من بعد از ترک تحصیل پیک موتوری کار می‌کردم، اما توقع او زیاد بود. البته مادرش در زندگی ما دخالت می‌کرد و به نامزدم گفته بود از من جدا شود.

درباره اختلاف‌تان توضیح بده‌؟

زیبا همیشه بهانه می‌گرفت و هر روز از من چیزی می‌خواست. من عید قربان برای او گوسفند بردم و عید غدیر هم برای او طلا خریدم، اما زیبا به من می‌گفت باید برای او سرویس برلیان بخرم. زیبا می‌گفت اگه مرا دوست داری برای من خانه بخر، اما من پولی نداشتم. من می‌دانستم که این حرف‌های دل او نیست و خبر داشتم که بهانه می‌گیرد از من جدا شود، اما من سعی می‌کردم دل او را بدست بیاورم و از او جدا نشوم که نشد و این اتفاق ناخواسته رخ داد.

درباره روز حادثه توضیح بده‌؟

قرار بود روز پنج‌شنبه برای خدمت سربازی اعزام شوم به همین دلیل با زیبا قرار گذاشتم تا با هم حرف بزنیم و دلخوری‌های گذشته را فراموش کند. زیبا آن روز تا ظهر دانشگاه بود و ظهر با خودروی سمند پدرم به میدان آزادی رفتم و او را سوار کردم.

ابتدا ساعتی با هم در حوالی اکباتان دور زدیم و بعد به طرف خانه‌مان در حوالی یافت‌آباد به راه افتادیم. نزدیک میدان شیر پاستوریزه در بزرگراه فتح که رسیدیم زیبا دوباره شروع به غر زدن کرد. خودرو را کنار بزرگراه نگه داشتم و با او شروع به حرف زدن کردم.

خیلی سعی کردم او را آرام کنم، اما او صورتم را چنگ انداخت و من هم عصبانی شدم و گلویش را فشار دادم که ناگهان رنگ صورتش مثل گچ شد. خیلی ترسیده بودم و به طرف کرج حرکت کردم.

هر چقدر صدایش می‌زدم جواب نمی‌داد. دیگر عقلم کار نمی‌کرد تا اینکه تابلوی شهریار را دیدم و به طرف جاده خاکی پیچیدیم و جسد زیبا را آنجا رها کردم و بعد به خانه‌مان برگشتم.

چرا او را به بیمارستان نبردی‌؟

اول که خیلی ترسیده بودم و بعد هم به خودم امید می‌دادم که او زنده است و بی‌هوش شده و وقتی به هوش بیاید خودش بر می‌گردد.

به خانواده‌اش چیزی نگفتی‌؟

نه. فقط خانواده‌اش با من تماس گرفتند و گفتند زیبا گم شده و من هم با آنها به اداره پلیس رفتم و چند جایی هم برای پیدا کردن زیبا با آنها همراهی کردم.

چطوری دستگیر شدی‌؟

من خودم را معرفی کردم. ابتدا فکر می‌کردم او زنده است، اما وقتی مطمئن شدم او فوت کرده عذاب وجدان گرفتم به طوری که از خواب و خوراک افتادم به همین دلیل تصمیم گرفتم و به اداره پلیس رفتم و واقعیت را گفتم.

حرف آخر؟

من نامزدم را خیلی دوست داشتم و هرگز فکر نمی‌کردم من و زیبا به این سرنوشت گرفتار شویم و الان به شدت پشیمان هستم و کاش آن روز عصبانی نمی‌شدم.

منبع: روزنامه جوان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 17
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۰۶:۱۶ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۳
    14 8
    باید به حالش ترحم کرد. خیر سرش خواسته ازدواج کند که به گناه نیفتد اما با وجود دختران پر توقع امروزی و دخالتهای منفی خانواده ها عملا به گناه دیگری دچار شده است.
  • IR ۰۶:۴۰ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۳
    17 2
    بیچاره پسرها باید قید پیشرفت و تحصیل و... بزنن برن از صبح تا شب حمالی برای ازدواج،از اون بر دخترا هم راحت درس بخونن و ادامه تحصیل بدن و پیشرفت کنن، بعدم سر ناسازگاری که ما سطح سواد و درآمدمون با هم مت
    • IR ۱۰:۱۷ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۳
      5 5
      کدام پیشرفت؟ معمولا تحصیلات عالی دختران جز نکبت برای خودشان و خانواده شان و جامعه هیچ ثمره دیگری ندارد.
  • IR ۱۰:۱۹ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۳
    6 2
    دخترها امروزی عقل ومنطق ندارند؛عقل ومنطقشون:,پول پرستی,خودپرستی,خودمحوری,هرزگی,چشم وهم چشمی وبی ظرفیتی وطغیانه....!!متاسفانه قوانین مکتوب ما مثلا عدالتمحوره؛وناقص ,یکطرفه وبسیار سخت گیر وبی توجه به مردهاست!وعملکرد جامعه ودولت وقوانین غیر مکتوب وجاری ما ,مساوات محور ومیدان دادن به زنهاست!!نتیجش از هر دوسر این مرده که داره له میشه!!!یعنی باید هم حمالی کنه,هم برای زندگیش وکاروتحصیل با طرف دیگه زندگیش رقابت کنه,درحالیکه اون همه جور حمایت داره از بیمه ,از سربازی نرفتن,ازاستقلال ذاتی وبی نیازی وبه هم نزدن آرامشش توسط جنس مخالف !وهم اون مکلفه وطرف دیگه هیچ وظیفه ای نداره وآزاد!!!!خب این ثمرش چیزی غیر از طغیان وخدایی زنه!!!؟
  • IR ۱۰:۳۱ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۳
    1 0
    ؟؟؟؟؟؟ چقدر ساده میشه ادم کشت خدا کمک کنه
  • IR ۱۱:۰۰ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۳
    3 4
    بسمه الله خدایا آنی و کمتر از آنی ما را به خودمان وامگذار . توقعات زیادی و چشم و هم چشمی و فیلمهای کلیشه ای تلویزیون پدر خانواده ها را در آورده است .
  • صبا IR ۱۶:۰۴ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۳
    4 7
    خدا ب دادش برسه اون مادری ک دخترش رو شوهر داده از اول چشم نداشته ببینه شرایط پسره چ جوریه ک ب دخترش یاد میداده
  • ت IR ۱۵:۰۲ - ۱۳۹۶/۰۸/۰۱
    1 1
    این دختر دانشجو نخبه دولت بود برای اینده یه چیزی میشد از دولت خواهش میکنم این قاتل زود ادام کنند
  • حسین IR ۱۹:۴۵ - ۱۳۹۶/۰۸/۰۱
    6 1
    من به عنوان یک آشنا هرچه از عفاف و پاکدامنیه این دختر بگم بازم کمه خد ا نامزدشو لعنت کنه که رویاهای زیبای ،زیبا رو به باد داد و اون رو کشت و حتما همین تو این دنیا وهم تو اون دنیا باید تقاص پس بده
  • Malihe IR ۲۱:۲۵ - ۱۳۹۶/۰۸/۰۱
    2 0
    زیبا دختر درس خونی بود واقعا حیف بود که همچین اتفاقی بیفته براش
  • US ۲۱:۲۶ - ۱۳۹۶/۰۸/۰۱
    2 0
    من هم کلاسی زیبا بودم.زیبا از هرلحاظ نمونه بود‌.این دختر از عفاف و پاکدامنی گرفته تا اخلاقو درس بهترین دختر بود.اما متاسفانه این دنیای بیرحم لیاقت زیبای دوستداشتنی و مهربان مارو نداشت.تنها گناه زیبا دوست داشتن و علاقمند شدن به پسری بود که لیاقت اونهمه محبتو نداشت.اون پسر علنا مشکل روانی داشته وگرنه یک انسان طبیعی چطور ممکنه دست به همچین کار کثیفی بزنه.انشالله خدا لعنت کنه اون پسرو و انتقام پاکی دوستمونو بگیره.اعدام برای اون حیوون کمه
  • IR ۲۱:۳۱ - ۱۳۹۶/۰۸/۰۱
    2 0
    زیبای عزیز دختری بود که هر چی از خوبیش بگیم تمومی نداره و این حرف ها در مورد اون باور کردنی نیست و نخواهد بود..این حرفا هیچوقت قاتل رو تبرئه نمیکنه و معصومیت و خوبی زیبا کاملا واضح و اشکاره
  • افشین US ۲۱:۳۲ - ۱۳۹۶/۰۸/۰۱
    2 1
    خیلی متاسفم برای شما و کسانیکه هیچی نمیدونین و قضاوت میکنین.من دانشجوی رادیولوژی دانشگاه تهران یعنی همکلاسی ان مرحومه هستم.ادمی که نه مست بوده و تو حالت عادی یه نفررو خفه میکنه واقعا ادم پستیه.ادمی که سابقه خودکشی داشته و قبلا میخواسته همین پسر خودشو بکشه.میادمیگه ترسیدم ولش کردم گفتم شاید برگرده.تواگه غیرت داشتی نمیذاشتی جنازه همسرت 3روز توی بیابون باشه.اینارو نگه چی بگه دیگه ... میگه چنگ انداخته توصورتم اصن هرچی اون بی غیرت باید میکشت این دختر معصومو.دختری که ازارش به هیچ کس نرسید.من هم کلاسیش بودم و جز خوبی از این دختر چیزی ندیدم..لطفا حرف های مفت و چرت این کسانیکه پشت سر این مرحومه حرف میزنن رو باورنکنین این افراد فامیل و دوستان قاتل هستن
  • IR ۲۲:۰۰ - ۱۳۹۶/۰۸/۰۱
    2 0
    من همکلاسیش بودم توی دانشگاه زیبا فوق العاده دختر خانمی بود به هیچکس کاری نداشت خیلیم شوهرشو دوس داشت حتی میدونم شوهرشم اونو دوس داشت.اینکه چرا اونلحظه قاتل اینکارو کرده واقعا واسه همه ی ما شوک بود و باورمون نمیشد.اما هرچیم که بود اون حق این کارو نداشت.زیبا تازه 18 سالش بود و اون پسرم باید بدونه که زندگی خرج داره و انقد حق به جانب طرف قاتلو نگیرید که بهش فشار اومده.میتونست زن نگیره وقتی گرفتی باید پای همه چیش وایسی.پس لطفا انقد پشت کسی که از دنیا رفته و دستش از همه جا کوتاس حرف ناحق و بی مربوط نزنید.
  • IR ۲۲:۱۷ - ۱۳۹۶/۰۸/۰۱
    1 0
    خوشبختی حق زیبای معصوم و باهوش بود نباید به خاطر عدم تعادل روانی یکی دیگه زندگیش اینطوری تموم میشد ...خدا به خانوادش صبر بده .امیدوارم قاتلش به مجازات و تقاص واقعیش برسه
  • IR ۲۳:۲۹ - ۱۳۹۶/۰۸/۰۱
    2 0
    اونایی که میگید چرا چشاشو باز نکرده ببینه هیچی نداره باهاش ازدواج نمیکرد از اول چرا نمیگید قاتل که هیچ کوفتی نداشت بیجا کرد رفت زن بگیره؟هم خودش هم خانواده ی بی فکرش چرا پا پیش گذاشتن براش وقتی پسرشون سربازی هم نرفته بود نه درسشو تموم کرده بود نه هیچ کوفتی نداشت. طرف زده دختر معصومو خفه کرده کشته اومدید از دختره ایراد میگیرید؟چقد مگه آدم باید روانی و جانی باشه بتونه به قول خودش عشقشو بکشه اگه هرکی قرار باشه به خاطر غر غرای زنش خفش کنه یا دست کثیفشو روش بلند کنه پس دنیا باید پر بشه از قاتل. من نه قاتل رو میشناسم نه مقتولو اما طرفدار عدالتم ایشالا که اگه حقشه اعدام بشه و دل خانواده ی مقتول کمی آروم بگیره اگرم حقش نیس نمیشه ولی یه عمر عذاب وجدان خرشو میگیره طوری که روزی صد بار آرزوی مرگ میکنه.
  • marziye IR ۰۵:۳۷ - ۱۳۹۶/۰۸/۰۲
    2 1
    به خدا گناه داره اینجوری پشت سر زیبا حرف میزنید،باید جواب پس بدید اون دنیا،من هم کلاسی دانشگاش بودم،به عنوان کسی ک این دختر پاک و بی گناهو خانوادشو میشناخت، مطمئنم که خطایی از طرف زیبا نبوده،خطا از طرف نامزد بی شرفش و خانواده ی از خدا بی خبرش بوده ک میدونستن پسرشون، چ گندیه،ولی واسه یه دختر خوب پا پیش گذاشتن ،دخترک معصومو فرستادن زیر خاک

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس