کد خبر 782414
تاریخ انتشار: ۱۳ مهر ۱۳۹۶ - ۱۰:۱۹
طغیان رودخانه

سرپرست مدیریت بحران استانداری گیلان با اشاره به تخلیه ساکنان مناطق حاشیه رودخانه شلمانرود در شب گذشته گفت: طغیان این رودخانه بیشتر از حد انتظار نبود و امروز با ۱.۵ متر کاهش ارتفاع همراه بوده است.

به گزارش مشرق، عباس صابر سرپرست مدیریت بحران استانداری گیلان ضمن ارائه گزارشی از وضعیت کنونی شهرستان لنگرود اظهار داشت: شب گذشته و به‌دلیل طغیان رودخانه شلمانرود جهت جلوگیری از بروز خطرات احتمالی برای مردم، منطقه از حضور سکنه تخلیه شد.

سرپرست مدیریت بحران استانداری گیلان اعلام کرد: شب گذشته و پس از تخلیه ساکنان منطقه، سریعاً اقدامات لازم جهت اسکان آن‌ها در مساجد و سالن‌های ورزشی ترتیب داده شد.

وی با بیان اینکه در حال حاضر طغیان رودخانه شلمانرود کنترل شده است ابراز داشت: طبق گزارشات رسیده طغیان این رودخانه بیشتر از حد انتظار نبود و امروز با 1.5 متر کاهش ارتفاع همراه بوده است.

صابر خاطرنشان کرد: تمامی دستگاه‌های امدادی و خدماتی نظیر راهداری، هلال احمر و بسیج نیز از شب گذشته تا امروز به‌صورت آماده باش در محل بروز این بحران حضور داشته‌اند تا بتوانند خدمات لازم را به مردم ارائه دهند.

سرپرست مدیریت بحران استانداری گیلان با اشاره به اقدامات انجام شده در راستای کنترل بارش برف در مسیر اسالم به خلخال گفت: در حال حاضر اکیپ‌های راهداری جهت کنترل وضعیت در این مسیر مستقر شده‌اند تا خدمات لازم را انجام دهند.

وی با اعلام اینکه در شهر رشت شهر هیچ خسارتی به جز آبگرفتگی برخی معابر گزارش نشده است عنوان داشت: تنها خسارت بارش باران در شب گذشته، تخریب پلی دو دهنه در منطقه کَلفَت فومن بود.

صابر ضمن تشریح اقدامات پیشگیرانه در نظر گرفته شده در صورت ادامه بارندگی‌ها خاطرنشان کرد: ابلاغیه‌های لازم جهت آمادگی برای تمام دستگاه‌های خدماتی و اجرایی ارسال شده است.

سرپرست مدیریت بحران استانداری گیلان خاطرنشان کرد: با توجه به بارش شدید روز گذشته انتظار می‌رفت تا شاهد خسارات بیشتری در سطح استان گیلان باشیم که خوشبختانه با توجه به اقدامات پیشگیرانه قبلی، این اتفاق رخ نداد.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس