ترامپ

اگر یک مسلمان یا سیاه‌پوست کشتار لاس وگاس را رقم می‌زد، آمریکایی‌ها و در راس آنها ترامپ، فریاد مظلومیت و اسلام‌هراسی و اقلیت‌ستیزی را در بوق و کرنا می‌کردند.

سرویس جهان مشرققضیه «کشتار لاس وگاس» را می‌توان نمایش آبروریزی آمریکایی‌ها در جهان دانست. یک مرد روانی و خطرناک، به راحتی به صورت قانونی و غیرقانونی اقدام به خرید مسلسل‌های نیمه‌خودکار و تمام‌خودکار تهیه می‌کند و بعد از طبقه سی و دوم یک هتل، جمع ۲۲ هزار نفری را هدف می‌گیرد و ۵۹ انسان را به راحتی می‌کشد. مضحک‌تر آنکه فدائیان اسلحه در آمریکا که به دور گود به راحتی نشسته‌اند، به آن می‌گویند: «این هزینه‌ای است که ما برای آزادی‌مان پرداخت می‌کنیم».

پایگاه تحلیلی «آلترنت» در مقاله اخیر خود به موضوع واکنش ترامپ و انجمن ملی سلاح در قبال کشتار لاس وگاس و چرایی سکوت آنها پرداخت: صبح پس از کشتار لاس وگاس، دانلد ترامپ در توئیت خود اینگونه درج کرد: «بدین وسیله، تسلیت صمیمانه خود به خانواده‌های تمامی جانباختگان حادثه شب گذشته و مراتب همدردی خود با آنها را ابراز می‌دارم». این عبارت بیشتر مناسب تسلیت گفتن بابت مرگ یک مادربزرگ ۹۴ ساله است تا کشتار فجیع ۵۹ انسان در یک اقدام جنون‌آمیز. تسلیت صمیمانه؟! واقعا که عجیب است.

سپس، رییس جمهور یک کشور، متن نیایشی را خواند که کاملا مشخص بود که هیچگاه در عمرش آن را نخوانده است. بعد، به همراه همسرش و خانواده پنس -قائم مقام وی- به حیاط کاخ سفید رفت و «لحظه سکوت» به احترام درگذشتگان را پاس گفت. این، تمامی کاری بود که او در روز اول انجام داد.

سخنرانی ترامپ پس از کشتار لاس وگاس

این، خیلی عجیب بود، ترامپ، معمولا اولین نفری است که در صورت وقوع حمله تروریستی در آمریکا، شروع به متهم کردن غیرآمریکایی‌ها شامل مسلمانان و اقلیت‌ها می‌کند. پس چرا این همه سکوت؟! مگر هم او نبود که پس از هر کشتار فریاد سر می‌داد که «کمترین حق ملت آمریکا، مسلح بودن در مقابل اشرار و غریبه‌هایی است که در کشور ما زندگی می‌کنند».  مگر هم او نبود که رگ غیرت غربی‌اش بالا زده بود و در توئیت خود پس از کشتار «سن برناردینو» نوشت: «عزیزانی که در پاریس و یا در کالیفرنیا زندگی می‌کنید، با رفقا و هموطنان خود به داخل یک اتاق بروید و همه مسلح باشید. شرط می‌بندم که هیچ‌کدام از شماها آن یکی دیگر را نمی‌کشد. اما "دیگران" عادت به کشتن دارند». مگر هم او نبود که پس از کشتار «اورلاندو» نوشت: «خدا را شکر می‌گویم که در مورد تروریسم اسلامی افراطی درست فکر می‌کردم. نمی‌خواهم بابت این خوش‌فکری‌ام به من تبریک بگویید. من خواستار برخورد قاطع و هوشیاری در این کشور هستم. باید زیرک و بیدار باشیم».

توئیت پس از کشتار اورلاندو

سپس گویی که در عالَم فیلم‌های اکشن سخن می‌گوید -به دور از شان یک سیاستمدار ارشد- اینچنین گفت: «اگر این بچه‌هایی که کشته شدند، تفنگ داشتند، وقتی که آن حرمزاده وارد کلوپ شد و می‌خواست همه را به رگبار ببندد، یکی از اتاق پشتی بیرون می‌آمد و او را به رگبار می‌بست، شاهد این فاجعه نبودیم. به این تصویری که به ذهن شما دادم می‌گویند "منظره زیبا" رفقا!»

ترامپ در حالی از مشتی مست لایعقل معلوم‌الحال کلوپ اورلاندو دفاع کرد و حق دارا بودن اسلحه را به آنها داد که حتی «انجمن ملی سلاح» (NRA) که قوی‌ترین حامی مسلح بودن مردم آمریکاست، هر گونه واگذاری سلاح به شخص مست را یک اشتباه بزرگ و حماقت دانسته است.

اما قضیه کشتار لاس وگاس خیلی فراتر از این حرف‌هاست. یک مرد روانی و خطرناک، به راحتی به صورت قانونی و غیرقانونی اقدام به خرید مسلسل‌های نیمه‌خودکار و تمام‌خودکار تهیه می‌کند و بعد از طبقه سی و دوم یک هتل، جمع ۲۲ هزار نفری را هدف می‌گیرد و ۵۹ انسان را به راحتی می‌کشد. این چیزی‌ست که فدائیان اسلحه در این مملکت که به دور گود به راحتی نشسته‌اند، به آن می‌گویند: «این هزینه‌ای است که ما برای آزادی‌مان پرداخت می‌کنیم».

ترامپ پس از کشتار سن‌ برناردینو، فریاد «حمله به وطن ما» سر داد و خواهان چیزی شبیه حکومت نظامی شد. او پس از اینکه رییس جمهور شد، اولین کاری که کرد این بود که مانع از ورود به مسلمانان به خاک آمریکا شود. مسلمان و سیاه‌پوست از نگاه ترامپ، ذاتا تروریست و باطل هستند. اما وی وقتی یک سفیدپوست ده‌ها خانواده را به خاک سیاه نشاند، اینگونه سخن گفت: «شما صدها برنامه سلامت روانی هم برای یک نفر داشته باشید، ممکن است که نهایتا علاج پیدا نکند. مردم گرفتارند و درگیر پیچیدگی‌های فراوان؛ همانطور که دنیا درگیر پیچیدگی‌های فراوان است. تا بوده همین بوده».

در همین بحبوحه سر و کله رییس شعبه نوادای «انجمن ملی سلاح» که یکی هست همانند ترامپ، پیدا می‌شود و ضمن تایید سخنان وی، بر این توجیه مضحک تاکید می‌کند که «وقتی یک نفر (استفن پدوک عامل کشتار لاس وگاس) درگیر بیماری روانی است، دیگر چه فرقی می‌کند که قانون عوض شود یا نه؟ اگر کنترل سلاح هم عملی شود، باز او کار خود را می‌کند».

توئیت انجمن ملی سلاح که در آن، حامیان کنترل سلاح را به ابتلا به هیستری متهم کرده است

در قاموس سیاستمداران آمریکایی، فقط سفیدپوست‌ها انسان هستند و اگر یک مسلمان یا سیاه‌پوست کشتار لاس وگاس را رقم می‌زد، آمریکایی‌ها و در راس آنها ترامپ، فریاد مظلومیت و اسلام‌هراسی و اقلیت‌ستیزی را در بوق و کرنا می‌کردند.

ظاهرا، پاسخ این اقدام ترامپ که قانون دوره اوباما مبنی بر محروم کردن افراد دارای عوارض روانی -طبق تشخیص پزشک- از خریداری اسلحه را لغو کرد، یافت شد. حالا می‌فهمیم که چرا اینگونه عمل کرد. در آن زمان، انجمن ملی سلاح به شدت از لغو دستور اجرایی اوباما که آن را «تسخیر غیرقانونی تفنگ» می‌خواند، خرسند شد. جریان دنیا اینگونه نیست که ترامپ و انجمن ملی سلاح تصور می‌کنند. ما آمریکایی‌ها در خشونت با اسلحه در جهان اولیم چرا که در مالکیت اسلحه اولیم. ما تنها ۴.۴ درصد از جمعیت کره زمین را تشکیل می‌دهیم اما تقریبا نیمی از مردم مسلح زمین، شهروندان آمریکا هستند. مردم آمریکا از اسلحه برای کشتن یکدیگر استفاده می‌کنند که بسیاری از آنها کودک هستند. طبق اعلام پایگاه Gun Violence، موارد حادثه با اسلحه در سال ۲۰۱۷ در آمریکا شامل ۴۶ هزار و ۴۷۹ فقره می‌شود که از این مقدار، ۱۱ هزار و ۵۶ مورد موجب مرگ شده است. تعداد مجروحین ۲۳ هزار و ۳۴۷ نفر، تعداد کودکان (زیر ۱۱ سال) کشته‌شده یا مجروح ۵۴۳ نفر، تعداد نوجوانان (۱۲ تا ۱۷ سال) مجروح یا کشته‌شده ۲ هزار و ۴۲۴ نفر، کشته‌شدگان در اثر کشتار جمعی ۲۷۱ نفر، تعداد ماموران پلیس که در درگیری‌ها مجروح یا کشته شده‌اند ۲۳۰ نفر، تعداد مظنونین کشته‌شده و مجروح در صحنه ۱۵۴۶ نفر، حمله به خانه‌های مردم ۱۸۵۵ فقره، دفاع از خود با سلاح ۱۵۱۷ فقره، و شلیک غیرعمدی ۱۵۰۸ مورد می‌باشد.

و وحشتناک‌تر اینکه از زمان کشتار مدرسه «سندی هوک» تاکنون، بیش از ۱۵۰۰ فقره حمله با اسلحه در داخل آمریکا داشته‌ایم و هنوز در کمال بی‌شرمی، «سارا هوکابی سندرز» -سخنگوی کاخ سفید- وقتی خبرنگاران چرایی واکنش دولت ترامپ در قبال آن کشتار فجیع را زیر سوال می‌برند، آنها را تهدید به اخراج از کاخ سفید می‌کند. چرا دولت ترامپ در فردای کشتار اعلام می‌کند که اکنون فقط باید متحد باشیم و زمان مناسبی برای محکوم کردن شخص بانی کشتار نیست؟ آری، زمان مناسبی نیست چون او یک سفیدپوست آمریکایی بود. حکایت همچنان باقیست و همچنان انجمن ملی سلاح در پشت صحنه خنده مذبوحانه بر لب دارد و ترامپ در مقابل دوربین‌ها سینه سپر می‌کند و می‌گوید: «دنیا همین است دیگر». سکوت امروز ترامپ، پاسخ مریدانه به آن کمک‌های مالی ۳۰ میلیون دلاری (به ادعای مرکز سیاست‌های پاسخگو) انجمن ملی سلاح به کمپین انتخاباتی او و لابی‌های بی‌شماریست که باعث رییس‌جمهور شدن وی شد.


منابع:

http://edition.cnn.com/۲۰۱۷/۱۰/۰۲/politics/guns-maps-las-vegas/index.html
https://www.alternet.org/news-amp-politics/trolls-silent-las-vegas-massacre

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 5
  • در انتظار بررسی: 2
  • غیر قابل انتشار: 4
  • IR ۱۴:۵۲ - ۱۳۹۶/۰۷/۱۶
    15 6
    نه امریکا نه اروپا نه عربها . فقط ایران
    • IR ۱۵:۵۳ - ۱۳۹۶/۰۷/۱۶
      13 1
      لعنت بر نژاد پرستی و ملیت پرستی. زنده باد خداپرستی. زنده باد اسلام
    • IR ۱۵:۵۶ - ۱۳۹۶/۰۷/۱۶
      5 5
      فقط ایران
  • IR ۱۷:۲۱ - ۱۳۹۶/۰۷/۱۶
    4 1
    جاوید ایران
  • IR ۲۲:۲۸ - ۱۳۹۶/۰۷/۱۶
    5 1
    مرگ بر ترامپ مرگ بر آمریکا

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس