کد خبر 782254
تاریخ انتشار: ۱۲ مهر ۱۳۹۶ - ۱۵:۵۱
شهید رضا کارگر برزی

برای من خیلی جالب بود که یک فرد نظامی بقدری به مطالعه و کسب علم توجه داشته است. وقتی با همکاران شهید رضا صحبت می کردم، همه بصورت متفق القول شهید رضا را یک متخصص و دانشمند می دانستند.

به گزارش گروه جهاد و مقاومت مشرق، نشست نقد و رونمایی کتاب چشمان یعقوب با محوریت زندگینامه شهید مدافع حرم رضا کارگربرزی، اولین شهید مدافع حرم استان البرز برگزار شد.
در این مراسم ابتدا مسئول کتابخانه های استان البرز سخنرانی کرد و با اشاره به اینکه به واسطه کتاب و نوشتار می توان یاد شهدا را تا ابد زنده نگه داشت، گفت: برگزاری یادواره شهدا اقدامی قابل تقدیر محسوب می شود چرا که امروز اگر شهدا نبودند امنیت و آسایش کنونی را شاهد نبودیم.

حجت الاسلام فلاح با بیان اینکه ترویج کتاب و کتابخوانی در کانون خانواده ها امری ضروری است که در این راستا بسیج و سپاه می توانند نقش تاثیرگذاری را ایفا کنند، ادامه داد: امروزه، کار سخت تر از ۸ سال دفاع مقدس است چرا که در فضای مجازی درصدد تخریب بنیان خانواده ها هستند.
در ادامه نویسنده کتاب، خانم شهلا پناهی درباره علل و نحوه تحقیق درباره شهید و نوشتن کتاب گفت: برای من خیلی جالب بود که یک فرد نظامی بقدری به مطالعه و کسب علم توجه داشته است. وقتی با همکاران شهید رضا صحبت می کردم، همه بصورت متفق القول شهید رضا را یک متخصص و دانشمند می دانستند. شهید رضا بقدری در مسائل طب سنتی مطالعه داشته و آگاهی پیدا کرده بود که دوستان و همکارانش او را گاهی دکتر رضا هم خطاب می کردند.
شهلا پناهی درباره دلیل نام گذاری کتاب به نام «چشمان یعقوب» افزود: پروژه کتاب چشمان یعقوب حدود ۲ سال طول کشید تا به مرحله چاپ برسد و در تمام این مدت هرگاه با پدر شهید کارگربرزی گفتگو می کردم، ایشان همیشه در بیان خاطرات و زندگی شهید رضا با چشمان اشکبار صحبت می کردند.

در این نشست منتقدینی طی سخنرانی به بیان دیدگاه و نظرات خود درباره کتاب پرداختند.
دکتر حسین عسگری پژوهشگر و محقق برتر استان البرز و محمود انصاری مسئول کمیته نشر و تالیف ستاد یادواره شهدای شهرستان نظرآباد در این راستا کتاب را نقد و مورد بررسی قرار دادند.
در ادامه مراسم سردار پاسدار محمد امامقلی مسئول قرارگاه حضرت زینب به سخنرانی کرد. وی با بیان اینکه متأسفانه آمار مطالعه در ایران نسبت به سایر کشورها پایین است، اظهار کرد: سرانه مطالعه کتاب در ایران کمتر از میانگین جهانی گزارش‌شده است.

وی ضمن گرامیداشت یاد و خاطر شهدای هشت سال دفاع مقدس و شهدای مدافع حرم، افزود: در حالی بیش از هزار سال از واقعه کربلا می‌گذرد که همه‌سال مطالب جدید و حیرت‌انگیزی از آن واقعه عظیم بیان می‌شود.

معاون فرمانده سپاه قدس با اشاره به فرازهایی از زیارت عاشورا، بیان کرد: در زمان امام حسین (ع) افرادی درصدد اجرایی کردن عملیات روانی بر حضرت و خاندان وی بودند و امروز نیز شاهد جنگ‌های چریکی و عملیات روانی از سوی دشمن علیه مسلمانان و ملت هستیم.

وی با تأکید بر اینکه بهترین پتانسیل برای ترویج فرهنگ عاشورا در اختیار علما قرار دارد که متأسفانه آثار آن در منطقه کم بوده است، ادامه داد: این آثار تا حدی کم بود که دشمن توانست کابوسی تحت عنوان داعش را در منطقه به وجود آورد.

سردار امامقلی با اشاره به اینکه صحنه کربلا یادآور پیروزی حق علیه باطل است، افزود: عاشورا راه بندگی را به انسان نشان می‌دهد و شعار ما نیز این است که راه قدس از کربلا می‌گذرد.

معاون فرمانده سپاه قدس اظهار کرد: باید با بندگی خدا به پیروزی در قدس برسیم چرا که قدس را مؤمنان آزاد خواهند کرد و راه قدس راهی همراه با شهادت است.

وی بابیان اینکه واقعه عظیم کربلا و عاشورا الگویی برای هشت سال دفاع مقدس و جنگ تحمیلی علیه ایران شد، تصریح کرد: آخرین جنگ رخ‌داده در طول تاریخ، جنگ تحمیلی و هشت سال دفاع مقدس بوده است.

سردار امامقلی بابیان اینکه در زمان جنگ تحمیلی علیه ایران، عملیات بیت‌المقدس با رهنمودهای امام راحل و ایثارگری جوانان و رزمندگان منجر به آزادی خرمشهر شد، خاطرنشان کرد: زحمات زیادی کشیده شد تا ذره‌ای خاک کشور توسط دشمنان به یغما نرود و طبق بیانات امام راحل خرمشهر را خدا آزاد کرد

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس