کد خبر 781794
تاریخ انتشار: ۱۱ مهر ۱۳۹۶ - ۱۶:۲۹
تیراندازی در لاس وگاس

پلیس فدرال (اف.بی.آی) اعلام کرده که «استیون پداک» عامل تیراندازی خونین لاس‌وگاس در ارتباط با گروه تروریستی داعش نبوده اما در حدود ۴۰ قبضه سلاح گرم، مواد منفجره، و هزاران گلوله در خانه وی کشف شده است.

به گزارش مشرق،  حادثه تیراندازی روز گذشته در لاس‌وگاس که به دلیل تلفات آن به بزرگترین و خونین‌ترین حمله مسلحانه تاریخ ایالات متحده بدل شد همچنان دارای ابعاد پنهان و نهان زیادی است، چراکه پای داعش در میان است و تکذیب دست داشتن این جریان تروریستی در حادثه مذکور تاکنون ادامه دارد.

 در آخرین بررسی و گزارشی که توسط پایگاه خبری کنگره آمریکا منتشر شده، پلیس فدرال (اف.بی.آی) اعلام کرده که «استیون پداک» عامل تیراندازی خونین لاس‌وگاس در ارتباط با گروه تروریستی داعش نبوده اما در حدود ۴۰ قبضه سلاح گرم، مواد منفجره، و هزاران گلوله در خانه وی کشف شده است.

 در اینجا به نظر می‌رسد که سناریوهای مختلفی وجود دارد؛ نخست اینکه پس از پیام صوتی منتسب به «ابوبکر بغدادی» شاهد وقوع دو عملیات یکی در فرانسه (حمله با چاقو) و دیگری تیراندازی لاس‌وگاس هستیم که می‌توان به عهده گرفتن آنها توسط داعش را در همین راستا قلمداد کنیم.

 در پیام منتشر شده از سوی «خلیفه»؛ همانند گذشته به این موضوع اشاره شده که در هر مکان و شرایطی اقدام به حمله و انجام عملیات کنید که همین موضوع می‌تواند عملیات را به گردن داعش بیاندازد.

 نکته دیگر این است که پلیس آمریکا از وجود یک زن آسیایی‌تبار 62 ساله به نام «ماریلو دانلی» خبر داده است که این مولفه می‌تواند وجود داعش در این پرونده را تقویت کند.

چراکه در حالت فعلی داعش در فیلیپین و شرق آسیا در حال سربازگیری و خلق بحران است و این موضوع می‌تواند دلیلی برای اثبات وجود داعش در پرونده لاس‌وگاس باشد.

 لذا با توجه به وضعیت فعلی و وجود متغیرهای موجود می‌توان بر حضور داعش در این پرونده تا حد زیادی مهر تصدیق زد مگر آنکه سازمان سیا و دیگر نهادهای امنیتی برای سناریوچینی و هدایت افکار عمومی دست به کار شوند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • DK ۲۰:۲۷ - ۱۳۹۶/۰۷/۱۱
    0 1
    یه حادثه که پای مسلمونا توش نیست توئه دست نشانده روسیه به مسلمونا نسبت بده

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس