بوریس جانسون

بوریس جانسون وزیر خارجه انگلیس در تماس تلفنی با حیدر العبادی نخست وزیر عراق از اقدامات بغداد در قبال همه پرسی کرستان عراق و حفظ تمامیت ارضی این کشور حمایت کرد.

 به گزارش مشرق، جانسون روز پنجشنبه در این تماس تلفنی 'موضع روشن' کشورش را درخصوص حفظ یکپارچگی عراق و حمایت از اقدامات بغداد برای تحقق این امر تشریح کرد.


حیدر العبادی نیز در این گفتگو با اشاره به اهمیت تصمیمات دولت برای اجرای قانون اساسی و جلوگیری از خطر تقسیم و بی ثباتی عراق، از حمایت ها و تلاش ها دیگر کشورها در این زمینه قدردانی کرد.


همه پرسی جدایی اقلیم کردستان عراق دوشنبه گذشته با وجود مخالفت های بین المللی، منطقه ای و دولت مرکزی عراق و مغایرت آشکار با قانون اساسی عراق و قوانین بین المللی، در مناطقی از شمال عراق ( استان های اربیل، سلیمانیه و دهوک و مناطق مورد نزاع از جمله کرکوک و خانقین) برگزار شد.


دولت بغداد تاکنون بارها اعلام کرده است ، نتایج همه پرسی را به رسمیت نخواهد شناخت و در مورد آن هیچ مذاکره ای نخواهد کرد.


درهمین راستا حیدرالعبادی نخست وزیر عراق روز سه شنبه به اقلیم کردستان 72 ساعت مهلت داد تا فرودگاه ها و گذرگاه های مرزی را به بغداد تحویل دهد.


مقامات اقلیم کردستان در آن زمان بلافاصله این گونه درخواست ها را رد کرده اند.


بغداد می گوید همه پرسی بر خلاف قانون اساسی عراق و قوانین بین المللی است و شهروندان را با تهدید و ارعاب به پای صندوقهای رای برده‌اند.

منبع: ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۰۳:۵۷ - ۱۳۹۶/۰۷/۰۷
    1 5
    چطور حمایت نکنه؟ این کشور دوست و برادر عراق طرح سر پرسی سایکس معاون لوید جورج بود و ایشان به همراه ژرژ پیکو فرانسوی کشورهای منطقه رو تقسیم کردند و با تقسیم مناطق کردها فتنه نژادی رو بین چند کشور پخش کردند در واقع مقصر اصلی نه کردها هستند نه عرب ها و ترک ها و پارس این اقوام سالیان متمادی با محبت و آرامش کنار هم زندگی می کردند تا اینکه حکومت بی عرضه عثمانی پس از شکست های پیاپی پای استعمار رو باز کردند و هرگه ما می کشیم ازین استعمار روباه پیر و خروس فریبگر بود و هست.
    • GB ۰۱:۴۴ - ۱۳۹۶/۰۷/۱۰
      0 0
      اتفاقا اگه انلیس تو کل تاریخش یک حرف درست زده باشه اونمم هممینه
  • لطیفه های دورهمی AU ۱۲:۴۶ - ۱۳۹۶/۰۷/۰۷
    2 0
    جانسون روز پنجشنبه در این تماس تلفنی 'موضع روشن' کشورش را درخصوص حفظ یکپارچگی عراق و حمایت از اقدامات بغداد برای تحقق این امر تشریح کرد. ............................. بهتر بود بجای اختصاص دادن دو خط مختصر از کل این گزارش به نماینده دولت فخیمه شیطان, خیلی راحت درج می فرمودین "نقطه تمام". حالا خودمونیم, به نظر شما دیگه این جکهای از آداب و رسوم انگلیس, تکراری نشده! و از آن مفتضحتر انفعال ما در نظارگر بودن پیشرفت آنها در تجزیه کشورهای خاورمیانه.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس