علی لاریجانی

لاریجانی در بیانیه ای کشتار مسلمانان میانمار را محکوم کرد و خواستار ورود هیأت حقیقت یاب سازمان ملل، برای بررسی اوضاع و ارسال کمک‌های انسان دوستانه و رسیدگی فوری به وضعیت موجود شد.

به گزارش مشرق، رئیس مجلس شورای اسلامی در بیانیه ای کشتار مسلمانان میانمار را محکوم کرد و خواستار ورود هیأت حقیقت یاب سازمان ملل، برای بررسی اوضاع و ارسال کمک‌های انسان دوستانه و رسیدگی فوری به وضعیت موجود شد.

دربیانیه علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی آمده است: «حوادث دردناک و کشتار، سرکوب و کوچ اجباری ده ها هزار تن از مسلمانان روهینگیا، روح هر انسان آزاده‌ای را به شدت متالم می‌سازد. مشاهده تصاویر هولناک کشتار روزانه و سازمان یافته زنان، مردان، کودکان و سالخوردگان بی‌پناه و بی‌دفاع، نشان از یک فاجعه جدید عظیم انسانی در عصر حاضر دارد.»

این بیانیه می افزاید: «از آن فاجعه بارتر، سکوت مدعیان حقوق بشر و برخی دولت ها و سازمان‌های بین‌المللی است که با بی‌تفاوتی نظاره گر این وقایع هولناک، نقض حقوق بشر و نسل‌کشی مسلمانان در میانمار می‌باشند.»

لاریجانی در این بیانیه تصریح کرد: «اینجانب کشتار و اخراج مسلمانان مظلوم میانمار را شدیداً محکوم نموده و بر مسئولیت دولت میانمار در قبال حوادث اخیر و ضرورت حمایت از اقلیت مسلمان این کشور تأکید می نمایم.»

رئیس مجلس شورای اسلامی همچنین یادآور شد: «مؤکدا خواستار ورود هیأت حقیقت یاب سازمان ملل برای بررسی اوضاع و ارسال کمک‌های انسان دوستانه و رسیدگی فوری به وضعیت موجود می‌باشم.»

لاریجانی در این بیانیه افزود: «براساس منشور ملل متحد و قطعنامه‌های بین‌المللی با تأکید بر ضرورت اجتناب از رفتارهای مبتنی بر استاندارد دوگانه در موضوع حقوق‌بشر، بر مسئولیت همه دولت ها، پارلمان‌ها، نهادها و سازمان‌های بین المللی و منطقه ای بویژه سازمان ملل متحد و سازمان همکاری اسلامی برای ایجاد امنیت و آرامش در منطقه و حمایت از مردم مسلمان روهینگیا تاکید می نمایم.»

رئیس مجلس شورای اسلامی در این بیانیه تصریح کرد: «بار دیگر ضمن محکوم کردن این قتل عام فاجعه ‌بار سازمان یافته، با تکیه بر وظایف و اختیارات قانونی خود کمیته ویژه‌ای را با مسئولیت رئیس محترم کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی تشکیل می‌دهم تا اقدامات پارلمانی لازم را برای توقف فوری این جنایت و ارسال کمک‌های بشردوستانه به عمل آورد.»
منبع: خانه ملت

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 10
  • در انتظار بررسی: 3
  • غیر قابل انتشار: 1
  • ناشناس IR ۲۱:۳۷ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۵
    3 3
    خوب است ایران سفیر خود از میانمار را بعنوان اولین کشور اسلامی فرا بخواند.....و یا مسلمانان آنجا را مسلح کند و یا اهدافی از تجمعات برمه ایها توسط مجاهدان طرفدار ایران مورد هدف قرار بگیرد....
    • IR ۲۳:۲۳ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۵
      0 1
      اونوقت چین ناراحت میشه
    • IR ۱۹:۴۷ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۸
      0 0
      تو مواظب باش عردوغان ناراحت نشه بوزگورد! چین با من
    • IR ۱۹:۵۵ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۸
      0 0
      چه گروه حقیقت یابی !!! حقیقت روشنه/ اونا تابیان گروه فلانو تشکیل بدن دهها هزار نفر دیگه هم کشته شدن.
  • IR ۲۲:۳۸ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۵
    1 1
    خسته نباشید.
  • IR ۲۳:۳۲ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۵
    0 0
    چه عجب اقای لاریجانی هم هم-اقایون خیلی عجله نکنید
  • ایرانی غیر کرد IR ۲۳:۴۵ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۵
    1 0
    21:37 هستم .....نصف پیام منو بنفع پانترکهای وحشی سانسور کردی من که راضی نبوده و نیستم.....یعنی شما راضی هستید موضعگیریهای عوام فریبانه عثمانی مغولی پانترکی اردوغان سفاک .... عین موضیگیریهای تبلیغاتی نژاد پرستی اش در مقابل شیمون پرز.....خوراکی برای شستشوی مغزی جوانان معصوم ما بشه وپانترک وگرگ زاده وبوزگورد وترکیه پرست تولید بشه که ایرانی بودن را عار وننگ ...وترک وتاتار ومغول وقرقیز وچچن بودن را افتخار تلقی کنن????? واقعا مشرق شما راضی به اینکار هستید ویا خودتون هم پانترک وترکیه پرستید????هرکی دم از انتقاد عثمانی ها میزنه فورا توسط کاربری معلوم الحال به پ ک ک وپژاکی بودن متهم میشه پیامهای این اقا رو مو بمو چاپ میکنید ولی جوابهای ما در رداین مسعله و دفاع از خود .... و تبری جستن از پانکرد بودن واصلا کرد بودن را چاپ هم نمیکنید...تا صدای پانترکها وترکیه پرستها بالا تر باشد در این مملکت مثل همیشه........واقعا متاسفم مشرق واقعا متاسفم ...این چه سیاست خاعنانه وتحقیر برانگیز وبزدلانه ای است که در مقابل پانترکیسم واردوغان پرستها وترکیه پرستها در پیش گرفته اید?...واقعا مشرق باید یواش یواش این سایت شما رو هم بایکوت کرد ...شما بمان با اون یارو که همه رو پ ک ک وپژاکی می نامه..وخودشو زده به نفهمی..... البته مطمعنم شما میدونی چه خبره ...امثال ما وطن دوستهارو گذاشتی سر کار..... متاسفم مشرق.... خواستی اینو چاپ کن ..نخواستی چاپش نکن....من چن سالی میشه مهمونت بودم و تحلیلهای زیادی در مقابله باپانترکیستهای دشمن ایران وایرانیت نوشتم ومسعولیتم بعنوان یه فرد عادی رو به نظرم درمقابل وطنم انجام دادم.....تا خطر ایجاد شکاف قومیتی وسیاست ایرانیت زدایی خزنده پانترکیستی... وشستشوی مغزی جوانان رو برای شما که سایت نزدیک به سپاه پاسداران وشاید مسولین ونخبگان فرهنگی سیاسی مملکت هستید برسونم......اما ظاهرا شما دغدغه های فکری امثال من رو چرت وپرت تلقی میکنید... ..ویا اینکه خودتون هم ترکیه وترک وتاتار پرستید واین کلمات ترک وتاتار وترکیه واغوز رو مقدس می انگارید مثل خیلیها.....مشرق متاسفم خواستی چاپش کن...نخواستی هم چاپش نکن ...البته بنده حقیر جهت تعیین تکلیف خودم نتیجه را چک خواهم کرد ......واقعا ببخشید....
  • IR ۰۰:۲۹ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۶
    6 0
    این چه حرفیه؟!؟!؟! ورود هیئت حقیقت یاب؟!؟!؟! مگه حقیقت پنهانه؟! کی؟! سازمان ملل خیلی صادق و امینه؟!
  • IR ۰۹:۳۶ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۶
    4 1
    ما فقط باید کاری بکنیم که چین و روسیه از دستمون دلگیر نشن !!! وگرنه وضعیت مسلمانان چین بدتر از مسلمانان میانماره . . .
    • IR ۱۹:۴۷ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۸
      0 0
      چرت نگو منافق

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس