کد خبر 771130
تاریخ انتشار: ۱۴ شهریور ۱۳۹۶ - ۱۶:۴۳
اولین سریال شبکه نسیم

مجموعه تلویزیونی «سفردرخانه» به کارگردانی آقای بهمن گودرزی و تهیه‌کنندگی آقایان عباس اکبری و سعید کمانی ازشبکه نسیم درحال پخش است.

به گزارش مشرق، سریال سفردرخانه، نخستین مجموعه تلویزیونی ساخت شبکه نسیم است که اخیراً روی آنتن سیما رفته و توانسته تا حدود زیادی موفق باشد. آقایان و خانم‌ها حسن پورشیرازی، نسرین مقانلو، بهنوش بختیاری، امیر نوری، علیرضا مسعودی و خشایار راد بازیگران این سریال هستند.


بهمن گودرزی کارگردان سریال «سفردرخانه» درباره حضورش در تلویزیون،گفت: به هرحال کار ما کارگردانی است و چه درسینما و چه در تلویزیون همین کار را باید انجام دهیم. تنها موضوع، تفاوت مدیوم سینما و تلویزیون است. من قبلاً هم تجربه ساخت «ششمین نفر» را برای تلویزیون داشتم که خروجی خوبی داشت و موفق بود، اما در ادامه درگیر سینما شدم. به مرور پیشنهاداتی از تلویزیون ارائه می‌شد ولی به نظرم کارهای قابل توجهی نبودند و به همین خاطر آن‌ها را نمی‌پذیرفتم. البته گاهی هم پیشنهادات خوبی ارائه می‌شد ولی به دلیل تداخل با پروژه‌های سینمایی، به سرانجام نمی‌رسیدند.

شبکه‌نسیم‌پرمخاطب‌است


گودرزی درباره همکاری‌اش با «سفردرخانه» بیان کرد: وقتی این سریال پیشنهاد شد، حس کردم که پتانسیل بالایی درباره این مجموعه وجود دارد. این سریال نخستین مجموعه تولیدی شبکه نسیم بود و به نظرمن این شبکه گستره بیننده زیادی دارد. الان اگر شما به هر مرکز عمومی سر بزنید، مانیتورهای آن‌جا مشغول پخش برنامه‌های شبکه نسیم هستند. البته از زاویه دیگر این کارسختی‌های خودش را هم داشت. به هرحال شبکه نسیم تا قبل از سفردرخانه مجموعه دیگری تولید نکرده بود و ما به نوعی خط شکن این اتفاق بودیم.

تعدد  لوکیشن ‌داریم


وی افزود: تا این لحظه که با شما صحبت می‌کنم جذابیت این سریال را هنوز در خودم حس می‌کنم. این مجموعه به لحاظ لوکیشن اثر متنوعی بود و صرفاً آپارتمانی نبود. من از پروژه‌های آپارتمانی و تک لوکیشن فراری هستم و کلاً سرم برای دردسر و تعدد لوکیشن درد می‌کند. فیلمنامه پرکشش، درجریان، ضرباهنگ تند و فضایی که کمتر در تلویزیون تجربه شده است برایم جذابیت زیادی داشت.


کارگردان مجموعه سفردرخانه با اشاره به ژانر این سریال گفت: سفردرخانه یک کمدی موقعیت است. ما دراین داستان بستر طنزی داریم که اتفاقاتی جدی در آن رخ می‌دهد. همیشه این قالب برایم جذاب بوده است و حالا سعی کردم که این شیوه را از سینما به تلویزیون بیاورم و باتوجه به آن به تولید اثر بپردازم؛ خوشحالم از این اتفاق و شواهد نشان از موفقیت این مجموعه دارد.

ازترکیب‌بازیگران‌راضی‌ام


گودرزی با اشاره به کست این سریال، درباره تیم بازیگران آن گفت: به طور معمول بیشتر پروژه‌های سینمایی و تلویزیونی گزینه‌هایی برای بازیگری دارند و درکنار آن‌ها آلترناتیوهایی برای جایگزین کردن. موضوعات مختلفی درحضور یک بازیگر در پروژه دخیل هستند. ازجمله مسائل مالی، زمان تصویربرداری و این‌که تداخلی با کار دیگرش نداشته باشد، بازیگران دیگری که در اثر حضور دارند و این‌که با آن‌ها مشکلی نداشته باشد و بسیاری موارد دیگر، موضوعاتی هستند که در کست نهایی شما مؤثرند و همه آن‌ها دراختیار شما نیست. خروجی هراثری هم با توجه به موارد فوق است؛ البته ویژگی تمام کارهای من این است که تا به حال نشده به ترکیبی برسم که خوشایندم نباشد و باالاجبار با آن کارکنم. مواردی بوده که به همین دلیل از حضور در پروژه انصراف داده‌ام یا کلاً پروژه تعطیل شده است. پس طبیعتاً سفردرخانه هم با همه این توضیحات، ترکیب قابل قبولی برایم داشته است.

17قسمت‌توجیه‌اقتصادی‌ندارد


بهمن گودرزی با انتقاد از تعداد قسمت‌های این سریال، بیان کرد: سفردرخانه حدود 17قسمت است و این اصلاً خوشایند ما نیست. این مشکلی است که همراه سریال ماست. اصولاً تولید سریالی زیر 26قسمت، برای تهیه‌کننده توجیه اقتصادی ندارد. شما وارد پروسه‌ای هزینه‌بر شده‌ای و شبیه خانه‌ای است که با سختی آن را ساخته‌ای ولی باید پس از مدت کوتاهی از آن خارج شوی. بنابراین تولید مجموعه تلویزیونی با این تعداد قسمت کم، توجیه اقتصادی ندارد. متأسفانه این معضلی است که درد ماست ولی تصمیم گیرنده درآن نیستیم.

مشکل‌تصاویربرطرف‌شد


کارگردان مجموعه سفردرخانه با اشاره به کیفیت تصاویر این سریال گفت: ما به طور همزمان با پخش، کار تصویربرداری این سریال را انجام دادیم و یکشنبه در شهر مشهد کارمان تمام شد. به دلیل همین فشردگی برخی از جزئیات فنی با مشکل روبه‌رو شد که آن هم از شب گذشته برطرف شده است. گویا برخی تبدیل‌ها با هم هماهنگ نبوده و به همین دلیل این مشکل به وجود آمده است. از شب گذشته با حضورخودمان در پروسه تبدیل تصاویر، این مشکلات برطرف شده است.


گودرزی درباره خروجی کار بیان کرد: خودم از خروجی کار بسیار راضی هستم. این شکل سریال را در مدیوم تلویزیون کمتر دیده‌ایم و می‌تواند برای مخاطب جذابیت زیادی داشته باشد. امیدوارم که با تبلیغات بهتر، این سریال دیده شود، چون اگر معرفی شود قطعاً رضایت بیننده را جذب خواهد کرد. مدت‌ها منتظر چنین فضایی بودم که فقط به صرف ساخت یک سریال و دریافت دستمزد وارد تلویزیون نشوم.

دنبال‌ستاره طنز نرفتم


بهمن گودرزی با اشاره به چینش بازیگران در نقش‌ها گفت: شخصاً به دنبال ستاره‌های طنز نرفتم. شاید اگر کس دیگری بود به سمت همین کلیشه‌ها می‌رفت ولی من ازاین امر دوری کردم. من به طور آگاهانه این کار را انجام دادم و برای تحقق آن مقاومت کردم. سعی کردم به سمت بازیگرانی بروم که صرفاً دریک ژانر تعریف نشده باشند. برای ایجاد تفاوت دراین کار، تمام اقدامات، آگاهانه و از پیش تعیین شده بودند. استفاده از برخی چهره‌های جدید مثل مجریان هم پیرو همین موضوع بود.

بازپخش‌لازم است


کارگردان سریال سفردرخانه درپایان افزود: این مجموعه از آن دسته سریال‌هایی است که در بازپخش‌هایش بیشتر دیده خواهد شد. به واسطه نوپا بودن تولید سریال در شبکه نسیم، تا همین امروز هم بسیاری از مردم از پخش این سریال مطلع نیستند. البته این اتفاق در حیطه من نیست و باید مدیران فکری به حال آن کنند. گمان می‌کنم بازپخش این سریال دردیگر شبکه‌ها هم بسیار موفق باشد.

منبع: صبح نو

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس