قارچ اتمی

از نهادها و رسانه‌های بین المللی، هیچ انتظاری نیست، چرا که سیطره زرسالاران صهیونیست بر آن‌ها امری عیان است، اما جای شگفتی است که چنین گزارشی در رسانه‌های جریان خاص داخلی هم هیچ بروزی ندارد.

سرویس سیاست مشرق - یک تحقیق جدید در آمریکا نشان می‌دهد مردم این کشور نسبت به بکار برده شدن سلاح هسته‌ای علیه کشورهای دیگر از سوی واشنگتن هیچ نگرانی نداشته و حتی بعضا آن را در صورت مواجه شدن با تهدید، ضروری می‌دانند.

به نوشته وبگاه «بلومبرگ» این تحقیق که از سوی دانشگاه «استنفورد» انجام شد، موضوع احتمالی جنگ با ایران را مطرح کرده و حدود ۶۰ درصد از شرکت کنندگان حاضرند درصورتی که ایران تهدید نظامی برای آمریکا داشته باشد، با استفاده از سلاح اتمی بیش از ۲ میلیون ایرانی را به قتل برسانند. جدای از این که انجام چنین نظرسنجی و انتشار گسترده آن در وهله نخست کارکردی جز جنگ روانی-تبلیغاتی علیه ایران ندارد، از جنبه های دیگر، نکات قابل تاملی در ان وجود دارد.

این خبر در دل خود، گویای بسیاری از حقایق تلخ و عبرت آموز است. این که مردم کشوری که خود را داعیه دار «حقوق بشر»، «دموکراسی» و «آزادی» در دنیا می داند و حتی برای حُقنه کردن این مفاهیم قلابی و تهی از معنا شده، به اقصی نقاط دنیا لشکر می کشد، در باب جان باختن صدها هزار انسان غیرنظامی بی گناه، به این سادگی نظر می دهند و موافق استفاده از سلاح هسته ای برای یک نبرد متعارف فرضی هستند.

نظرسنجی دانشگاه استنفورد با عنوان «بازنگری هیروشیما در ایران»

قساوت نهفته در این طرز تفکر به روشنی در این تحقیق (که حتی عنوان آن «بازنگری هیروشیما در ایران» است) عیان است که اکثریت مردم یک کشور، در صورت کوچک ترین تهدید نظامی علیه خود، حاضرند که دولتشان از مرگبارترین سلاح های ساخت بشر استفاده کند تا احیانا جنگ محتمل مورد نظر هر چه زودتر فیصله پیدا کند و پول مالیات دهندگان آمریکایی کم تر خرج شود و در این میان، آن چیزی که برای مردم «ظاهرا» متمدن آمریکا هیچ اهمیتی ندارد، ریختن خون صدها هزار غیرنظامی(اعم از زن و کودک) است. البته، آمریکایی ها چنین قساوت قلبی و فکری را پیش از این به عینه نشان داده اند و هیروشیما و ناگازاگی ژاپن، هنوز که هنوز است، زخمدار این سبعیت و سنگدلی آمریکایی هستند.

هیروشیما بعد از جنایت اتمی امریکا

طنز تلخ ماجرا این جاست که بیش از یک دهه است که جمهوری اسلامی ایران، از جانب غرب به سرکردگی آمریکا تحت انواع فشارها و تضییقات قرار دارد، چرا که به زعم واشینگتن و اداره کنندگان صهیونیست آن، نظام جمهوری اسلامی «صلاحیت» داشتن سلاح هسته ای که هیچ، حتی فناوری صلح آمیز هسته ای را ندارد. همه تبلیغات کذبی که توسط بوق های امپریالیستی و صهیونیستی علیه جمهوری اسلامی، در باب برنامه هسته ای آن، تبلیغ می شود، حول این محور می گردد که اگر تهران روزی به سلاح هسته ای دست یابد، با آن تل آویو را هدف قرار خواهد داد.

در صورتی که هیچ گاه و هیچ وقت، حتی به صورت تخیلی هم از زبان یک ایرانی شنیده نشده که بخواهد بمب هسته ای را علیه هیچ موجودیتی روی کره زمین(حتی رژیم غاصب و جعلی صهیونیستی) استفاده کند، چرا که جدای از همه ملاحظات شرعی، اخلاقی و انسانی حاکم بر تفکر جمهوری اسلامی، ایران سرزمینی را که رژیم جعلی بر آن حکومت می کند، متعلق به اسراییلی ها نمی داند بلکه آن را سرزمینی متعلق به فلسطینی ها می داند که هم اکنون شمار زیادی از آن ها زیر سایه اشغالگران صهیونیست زندگی می کنند و از این رو، به کارگیری سلاح هسته ای علیه دشمن ترین دشمنان هم در استراتژی جمهوری اسلامی جایی ندارد.

قربانیان جنایت آمریکا در ناگازاکی
کودکان ژاپنی هنوز هم از عوارض بمباران اتمی ژاپن توسط آمریکا رنج  می برند

لیکن، وقتی در روز روشن، ۶۰ درصد پرسش شوندگان نظرسنجی یک دانشگاه معروف آمریکایی، به صراحت می گویند که ترجیح می دهند دولت امریکا از سلاح هسته ای علیه ایران استفاده کند، علی رغم این که صدها هزار ایرانی با چنین اقدامی نابود شوند، صدایی از هیچ کجا بلند نمی شود که آیا چنین کشوری و چنین مردمی، با چنین تفکرات ضدبشری، «صلاحیت» داشتن تسلیحات هسته ای را دارد؟

از نهادهای بین المللی و رسانه های مثلا معتبر بین المللی، هیچ انتظاری نمی رود، چرا که سیطره زرسالاران صهیونیست بر آن ها، حالا دیگر امری عیان و برون افتاده از پرده است (آیا سکوت مرگبار و کرکننده آن ها در قبال هالوکاست یمنی ها، خود گواهی روشن نیست؟).

آیا این عجیب نیست که چنین گزارش مهمی، هیچ بازتابی در سایت ها و رسانه های جریان خاص داخلی ندارد؟ آیا آن ها خود را ایرانی نمی دانند؟ یا آیا دشمنی و کینه ورزی آمریکایی ها نسبت به ایران و ایرانی در این گزارش عیان نیست؟ آیا پرسش کنندگان و شوندگان این تحقیق، میان ایرانی از نوع حزب اللهی، شیعه، غیر شیعه، سکولار و لائیک تفاوتی قایل شده اند، یا از آن دو میلیون قربانی حمله اتمی در سناریوی کذایی، از اقشار خاصی از جامعه ایران خواهند بود(مثلا طرفداران اصولگرایان)؟ آیا بمب هسته ای یا اصولا هر سلاحی، در زمان فرود آمدن بر سر آدمیان بی گناه، از آن ها درباره عقاید سیاسی و مذهبی آن ها پرسش می کند؟

خطاب ما به طور ویژه، آن دسته از کنش گران رسانه ای و صاحبان قلم است که هیچ گاه، در هیچ مناسبتی، کوچک ترین نقدی از آن ها، نسبت به ماهیت یا عملکرد موجودیتی به نام ایالات متحده، دیده نمی شود. تو گویی، یک کهن الگوی ازلی و ابدی از یک کشور ایده آل به نام آمریکا در ذهن این دسته از افراد نقش بسته، که تیرگی هیچ خونی دامان آن را آلوده نمی کند و غبار هیچ جنایتی از نورانیت چهره آن در ذهن ایشان نمی کاهد.

در همه این سال ها، از این دسته از افراد در قبال ایجاد قحطی در عراق دوره صدام با برنامه وحشیانه «نفت در برابر غذا»، جنایات پهپادی آمریکا علیه غیرنظامیان در افغانستان و پاکستان، به کارگیری تسلیحات اورانیومی در جریان جنگ عراق، حمایت های عیان واشینگتن  از تروریست های تکفیری، فروش بی وقفه سلاح به رژیم دجال و کودک کش سعودی علیه مردم یمن، سومالیزه کردن لیبی و تبدیل آن به یک بیایان قرون وسطایی که طوایف راهزن در آن مشغول نبرد علیه یکدیگرند، تبدیل غزه به بزرگ ترین زندان سرگشاده جهان  و ده ها جنایت مستقیم و غیرمستقیمی که واشینگتن در پس آن ها قرار داشته و دارد، عکس العملی دیده نشده است (اگر هم دیده شده، بسیار نادر و کمرنگ بوده). اما این بار دیگر بحث سوریه، عراق، فلسطین، لبنان، یمن، لیبی و... نیست.

کودکان ناقص الخلقه عراقی، قربانی استفاده سربازان آمریکایی از گلوله های حاوی اورانیوم(این تصاویر قابل انتشارترین عکس ها از جنایت بزرگ آمریکا در عراق است)

روی صحبت ما با کسانی است که منتظر فرصتی هستند تا چند شهروند آمریکایی (یا غربی به طورعام) در جایی جان خود را ازدست بدهند، تا شمع هایی را که روی دستشان باد کرده، کنار علمک گاز سفارت سوئیس (حافظ منافع آمریکا در ایران) روشن کنند، لیکن هیچ گاه تصویر پیکر اسکلت شده از گرسنگی و وبای اطفال یمنی، آن ها را به شمع روشن کردن وا نمی دارد. کسانی که وجدان لطیف «لیبرالی» آن ها، هیچ گاه از دیدن تصاویر نوزادان ناقص الخلقه عراقی در فلوجه (قربانیان استفاده ارتش آمریکا از گلوله های اورانیومی) آزرده نمی شود که عکس های پروفایل خود را به آن اختصاص دهند.

شمع های روشن در کنار سفارت فرانسه در خیابان نوفل لوشاتو در کنار علمک گاز در همدردی با قربانیان حمله تروریستی در این کشور. ۴۸ ساعت بعد از آن حمله در پاریس، ۲۸۰ مسلمان در ضاحیه بیروت توسط داعش به شهادت رسیدند، ولی کسی جلوی سفارت لبنان شمعی روشن نکرد!

حقیقت این است که چهره محبوب قلوب این افراد، این کعبه مقصود «نئولیبرال»های جهان وطن، این بهشت شدّاد عصر «خوش باشی» و «لذت جویی» افراطی، بر خون دل و اشک دیده کودکان جهان سومی بنا شده است و این حقیقت، از سنخ شعار نیست، که حقیقتی است که از فرط عیانی چشم ها را می زند.

اگر در تاریخ معاصر کره زمین، هیتلر و استالین و مائو به عنوان دیکتاتورهای ظالم و خونریز شناخته شده اند، دست کم از یک لحاظ بر اربابان حاکم بر واشینگتن شرافت دارند و آن این که هیچ گاه درباره سناریوی انجام جنایت، آن هم از نوع عیان و حتی با تخمین میزان تلفات! از مردم خود نظرسنجی نکرده اند، و تلخ تر و گزنده تر این که چنین نظرسنجی شوم و منحوسی نظر مثبت اکثریت پرسش شوندگان آن را هم به خود جلب کرده باشد.

البته وقتی آن «استاد» معروف علم سیاست در دانشگاه، که این روزها تحلیل سیاسی را به «استندآپ» کمدی سیاسی تبدیل کرده و درباره همه موضوعات و همه حوزه های بشری نظر می دهد، در یک مصاحبه هم سرنگونی هواپیمای مسافربری ما را توسط ناو جنگی آمریکایی توجیه می کند و هم بر بزرگ ترین جنایت تاریخ بشر (به لحاظ کمیت تلفات انسانی)، یعنی بمباران اتمی هیروشیما و ناگازاگی، به نمایندگی از آمریکایی ها ماله می کشد، از روشن کنندگان «شمع» مقابل سفارت سوئیس، انتظار چندانی نمی توان داشت.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 88
  • در انتظار بررسی: 2
  • غیر قابل انتشار: 38
  • IR ۱۲:۱۱ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۸
    353 6
    از ملت آمریکا که عموما از نسل جانیان اروپایی هستند که در خود کشورهایشان هم جایی برای آنها نبود و بعد کشوری را بر اساس جنایت ها و خیانتهای باورنکردنی علیه سرخپوستان و برده های سیاه و حتی مکزیکی ها ایجاد کردند انتظاری جز این هم نیست. اما جالب رفتار حضرات به اصطلاح ایرانی و مدعی تمدن دو هزار و پانصد ساله آریایی و کوروش پرست است که آنچنان عاشقانه آمریکا را می پرستند که شاید بعضی اولیاء الله هم خدا را آنطور نپرستیده باشند. از نظر آنها همیشه حق با آمریکا و همیشه ایران و سایر جهان سومی ها هستند که مقصرند و هر بلایی به سرشان بیاید حقشان است. آمریکا تحریم می کند اما عاشق آمریکا تازه جبهه خودی را به خاطر مبارزه با آمریکا سرزنش کرده و کاسب تحریم می نامد.
    • IR ۱۷:۰۷ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۸
      از جنایات آمریکا که همه باخبر هستند ولی شما از جنایات ژاپن خبر داری ؟ میدونی توی کره و چین و شرق آسیا چه حمام خون و تجاوزی راه انداختند ؟ از آیین های معنوی قربانی کردن انسان توسط سرخ پوست ها قبل از ورود مسیحیت به آمریکا و جنگ بین اقوام مختلف سرخپوست و آپاچی و .... خبر دارید ؟
    • حسین PL ۱۸:۴۱ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۸
      56 2
      اگر مردم آمریکا انقدر از لحاظ سیاسی عقب مانده نبودند و گرایش های تجاوز گرانه و زور گویانه نداشتند هیچ وقت ارتش این کشور نمیتونست چنین جنایات وحشتناکی را مرتکب بشه.
    • پیمان IR ۱۹:۲۵ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۸
      298 4
      موشک بدون کلاهک هسته ای به نظر من مانند شیر بدون دندان است
    • پویا IR ۲۱:۵۹ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۸
      74 1
      حضرت علی (ع) : اگر خواهان صلحی همیشه برای نبرد آماده باش
    • جواد IR ۱۱:۰۳ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۹
      30 0
      خطاب به 17:07 چون ژاپن جنایت کرده باید مردم بیگناه وغیر نظامیش کشته بشن ،آیا آمریکا نمیتوانست این بمب رو روی یکی از مناطق نظامی ژاپن منفجرکنه تا از ترس قدرتش جنگ پایان یابد
  • محمد IR ۱۲:۱۲ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۸
    523 3
    هر کس قوی تره برندست حقوق بشر جامعه جهانی اینا همه کشکه فعلا ما هیچ بازدارندگی موثری در برابر آمریکا نداریم به لطف برخی هر چه داشتیم به باد دادیم ذخایر استراتژیک اورانیوم مفت از دست دادیم حالا باید بشینیم و نگران آینده باشیم
    • IR ۱۴:۴۱ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۸
      کاربر محمد تمامی پایگاه های آمریکا درمنطقه در دسترس موشک های ما می باشد. این مراکز شامل مرکز فرماندهی نیروهای مرکزی آمریکا در قطر، مرکز فرماندهی ناوگان پنجم در بحرین، پایگاه راهبردی اینجرلیک در ترکیه، پایگاه راهبردی رادار آمریکا در وارگاس بلغارستان و... می باشند. گرچه با این نظرسنجی باید موشک های بالستیک ما توسعه یابند تا به خاک امریکا برسد. تنها زبانی که آمریکایی ها می فهمند زبان زور است
    • محمد IR ۱۵:۴۳ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۸
      موشک با کلاهک متعارف بازدارندگی نمیاره کما اینکه عراق و لیبی هم از این موشکها زیاد داشت!!
    • IR ۱۷:۱۰ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۸
      217 1
      من متوجه نمیشم ما چرا نباید سلاح اتمی داشته باشیم وقتی خود قرآن می فرماید: " هر آنچه که میتوانید از نیرو برای آنها آماده کنید تا در دل آنها ترس بیندازید" و هیچ استثنائی هم قائل نشده شما میخوای با موشک با کلاهک 500 کیلویی به جنگ بمب اتمی 50 مگاتنی بری؟!
    • امیر IR ۱۹:۴۵ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۸
      18 65
      آقا محمد محض اطلاعت ، عراق و لیبی قبل از حمله آمریکا کاملاً خلع سلاح شده بودند و موشک های خود را نابود کرده بودند، در ضمن ایران به ماده منفجره اکتوژن دست یافته که مخرب ترین ماده منفجره بعد از بمب اتمه و در کلاهک موشک های بالستیک استفاده میشه، پس اینقدر آیه یاس نخوان و به جای اینکار سطح اطلاعاتت را ببر بالا، آمریکا اگر می توانست تا حالا بارها به ایران حمله کرده بود، در ضمن همیشه فعالیت های هسته ای ایران صلح آمیز بوده و ایران هیچ گاه دنبال سلاح اتمی نبوده که جنابعالی چنین اظهارنظر عجیب و غریبی می کنی، سالها پیش رهبر معظم انقلاب فرمودند، ما در هر سطحی که دشمن به ما حمله کند، در همان سطح به او پاسخ می دهیم ، پس نگران نباش ، ایران بازدارندگی موثر در برابر همه دشمنانش دارد.
    • IR ۲۱:۱۸ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۸
      5 7
      اگرعراق و لیبی از این موشک ها داشتند چرا در سال 2003 و 2009 از ان استفاده نکردند.
    • IR ۲۲:۱۰ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۸
      13 2
      اگه موشک به اسرائیل برسه بازدارندگی میاره. لیبی که کشتی کشتی موشکا رو داد، صدام هم جرئت موشک پرونی نداشت
    • IR ۰۳:۱۶ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۹
      وقتی ولی امر استفاده از سلاح هسته ای را حرام می داند ... دیگر جای بحث نیست... قدرت ما هم در سلاح نیست...بلکه سلاحهای ما از سر نیزه تا موشک همه وسیله عمل به دستور خداست(انشاالله) و این خدایی بودن و خدا محوری و خداجویی قدرت بی پایان ماست.
  • برمک IR ۱۲:۲۰ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۸
    21 52
    مشکل اینه شما به حدی تحلیلهای ابکی و مغرضانه برای یک مطالعه دانشگاهی مینویسید که لیبرالهای اسلامی حهان وطن را چنین سفیه و نادان بار اورده که تخت گاز به اعماق حماقت سیاسی می روند.حرف شما درست است ولی یادمات باشد جنگ دوم و ویتنام و بمباران اتمی اتفاقا کار لیبرالهای امریکا بوده نه جمهوری خواهان.اتفاقا تقویت و ایجاد داعش هم کار اوباما و سوگلی لیبرال جهانی یعنی کلینتون بوده و باز اتفاقا از زمان امدن ترامپ شدیدترین شکستهای داعش رخ داده وگرنه زمان اوباما داعش از کدام قسمت ها بیرون رانده شد؟هیچ کجا تقریبا. شما اول باید این موضوع سیاسیرا تحلیل جامع کنید بعد ببینیم اصلا لیبرالهای اسلامی کیستند.یزدی و قطب زاده ها که بودند.اصلا لیبرالیسم ایرانی فرزنده عقب مانده چه جریان جهانی است.اصلا تحلیل کنید چرا این حجم دشمنی از سوی لیبرالهای جهانی با ترامپ هست.ولی شما به این مسایل نمیپردازید چون میترسید.چون بعضی خروجی های ورود به این واقعیات سیاست بین الملل و نظم نوین جهانی برای شما خیلی جالب نیست .محض اطلاع نظرسنجی فوق یک سوال نبوده بلکه پرسش نامه ای بوده که در حالتهای مختلف استفاده از چنین ابزاری را از جامعه اماری پرسیده.اگر به من هم بگویند ایا برای جلوگیری از نابودی میهنم خاضرم که ایران در یک جنگ خاص بمب اتم استفاده کند عقل سلیم حکم می کند با کمال تاثر بله....تا زمانیکه شما با کینه و تخریب تحلیلی از بنیان غلط درباره یک نظرسنجی مینویسید لیبرالهای وطنی بر گرده ملت ایران سوار خواهند ماند
    • IR ۱۷:۱۸ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۸
      13 1
      درسته تا وقتی که اصل نظرسنجی و سوالات و گزینه هاش منتشر نشه نمیشه قضاوت کرد . من هم اگر ناچار باشم بین مرگ هموطنانم و مردم آمریکا یکی را انتخاب کنم قطعا مرگ مردم آمریکاست .
    • IR ۱۸:۱۹ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۸
      24 8
      امریکا جمهوری خواهش از دموکراتش پست تره اون از اون کثیف تر سگ زرد برادر شغاله همشون اشغالن
    • IR ۲۱:۲۱ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۸
      17 1
      کاربر برمک جهت اطلاع تان عرض می کنم که حلب در زمان دمکرات ها یا به قول شما لیبرال ها آزاد شد. قطعا تصدیق می نمایید که برای هر نبرد مقدمات و تمهیداتی لازم است. در انتها نیز اضافه می کنم که در زمان جمهوریخواهان بود که سوریه با موشک های ناوهای امریکایی مورد حمله قرار گرفت
    • IR ۰۶:۱۱ - ۱۳۹۶/۰۶/۲۰
      17 0
      آیا اگر حتی ذره ای وجدان برای انسان باقی مانده باشد امکان دارد در این مدل نظرسنجی شرکت کند؟ این نظرسنجی اصلا چرا باید طراحی و ترتیب داده شود؟ باز هم اساس را رها کرده و به فرعیات بیهوده پرداختید جناب معترض
  • احمد IR ۱۲:۲۴ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۸
    546 0
    تمامی بزک کنندگان امریکا یا دوتابعیتین یا پشت پرده با امریکا هستن یا وابستگان رژیم سابق و یا بهایی هایی نفوذی هستند و یا فرزندانشنان و سایر بستگانشان بورسیه دانشگاهای امریکا هستند وگرنه مردم مستضعف که اکثریت جامعه رو تشکیل میدند که این شرایط و ویژگیها رو ندارند پس شرم بر بزک کنندگان امریکا باد
    • SE ۱۴:۵۹ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۸
      280 8
      مرگ بر امریکا و عمله نکره های داخلی اش و قلم بدستان مزدور و استحاله شده اش
  • CN ۱۲:۳۱ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۸
    224 0
    گروهی از مردم کشور ما بسیار خوش خیال نسبت به غرب و مخصوصاً آمریکا هستند و گروهی بسیار بدگمان، متأسفانه گروه بسیار کمی افکار منطقی و میانه نسبت به غربی‌ها دارند، اما این نظرسنجی جدید را باید به رخ خوش خیالانی که برای کشته های آمریکایی شمع روشن میکنند کشاند تا متوجه شوند اکثر مردم آمریکا بسیار نژاد پرست و خود برتربین هستند آن قشر توریست و تحصیل کرده آمریکایی که بنظر فهمیده میاند اقلیت و درصد بسیار کمی از مردم آمریکا هستند
    • IR ۰۱:۰۷ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۹
      22 0
      همان قشر به ظاهر تحصیل کرده هم بشدت صهیونیست بار آمده اند و عمیقا تحت تاثیر سی ان ان حرف می زنند.
  • NL ۱۲:۳۳ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۸
    230 1
    مرگ بر امریکا
  • IR ۱۲:۳۶ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۸
    252 0
    مرگ بر آمریکا حامی درجه یک خشونت
  • احمد IR ۱۲:۳۹ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۸
    805 1
    این نظر سنجی به خوبی علت و وجوب داشتن تسلیحات هسته ای را برای حفظ دما مسلمانان ایران نشان می دهد داشتن سلاح هسته ای برای قدرت باز دارندگی ان با استفاده از ان فرق دارد و مخالف شرع و اسلام نیز نمی باشد کره امریکا را شناخته که دست از سلاح اتمی بر نمی دارد اگر نداشت امریکا تا بحال صد بار به کره با سلاحهای کلاسیک و اتمی حمله کرده بود خوی غرب داعشی صفت است.
  • IR ۱۲:۵۲ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۸
    196 1
    لعنت ابدی خدا بر امریکا و طرفداران کثیفش
  • DE ۱۳:۲۴ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۸
    685 2
    نمیدونم چرا ما نباید بمب هیدروژنی داشته باشیم؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
  • IR ۱۳:۲۹ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۸
    808 2
    یعنی هنوز کسی هست که شک داشته باشد آمریکایی ها وحشی و... هستند؟اصلا نیازی به این تحقیق نبود وقتی در سال 1945 دویست هزار ژاپنی غیر نظامی را با بمب اتم کشتند یعنی بازهم لازم باشد می کنند در این بین ما باید انواع سلاح های فوق خطرناک مثل سلاح های میکروبی ویروسی و اتمی و هیدروژنی داشته باشیم که قابلیت به درک واصل کردن آمریکایی ها را داشته باشد من اگر تو این کشور کاره ای بودم الان امکان نداشت سلاحی نداشته باشیم که بتونیم از فضا آمریکا رو هدف قرار بدیم.
    • IR ۲۱:۲۳ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۸
      12 52
      فرض کنید که در برابر شما دیوانه وجود دارد. برای مقابله با اون شما هم باید دیوانگی به خرج بدهید؟ در این که امریکایی ها وحشی هستند شکی نیست ولی قرار نیست ما مثل آنها باشیم. در ضمن وقتی که به امام علی اعتراض می کردند و زیرکی معاویه را به او گوشزد می کردند امام می فرمود که من هم بلد هستم مثل معاویه رفتار کنم ولی من بر اساس اسلام عمل می کنم.
  • IR ۱۳:۳۰ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۸
    اینکه در نظرسنجی آمریکاییها ایران مورد حمله اتمی قرار بگیرد ودومیلیون نفر را از بین ببرد خوب چیزی طبیعی است . ما دشمن آنها وآنها هم دشمن ما هستن .
    • IR ۱۴:۰۶ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۸
      43 0
      مگر ما با مردم آمریکا پدرکشتگی داریم که طبیعی باشه؟ با با نظام حاکم بر آمریکا که به مردم خودش هم رحم نمیکنه مشکل داریم، البته همه مردم آمریکا هم اینطور نیستن اما تحت جنگ روانی رسانه های خودشون فکر میکنن ایرانی ها یه سری زامبی هستن که میخوان مردم دنیا رو بخورن و نابود کنن :|
    • SE ۱۷:۵۲ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۸
      123 0
      سوال ساده : ایران علیه آمریکا حمله کرده و تحریم کرده و کودتا کرده و تجزیه طلبی راه انداخته و ... و یا آمریکا ؟ دقت کنید مشکل ما با خود مردم آمریکا است. آمریکایی اصولا طوری تربیت می شوند که خود را صاحب و مالک کل جهان می دانند.
    • IR ۲۰:۰۱ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۸
      7 1
      آره هم اونا با ما مشکل دارن هم ما . اونا سبک زندگی تو رو نمیپسندن تو هم سبک زندگی اونها رو . تو میگی مرگ بر آمریکا اونا میگن بمب اتم میندازیم روتون دو میلیون دود بشن برن هوا. میمونه کی به حرفش عمل کنه . این مهمه . اینقد هم نترس اگه تا حالا میخواست بزنه تا حالا زده رود.
    • IR ۱۲:۰۴ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۹
      4 15
      دوست عزیز ملت ایران مهربان تر از اونی هستند که فکر می کنی ما با سیاست های آمریکای مستکبر دشمنی داریم نه با مردم آمریکا
  • IR ۱۳:۳۲ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۸
    28 0
    حرف دل ما رو زدي
  • IR ۱۳:۳۳ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۸
    396 3
    این جنگ روانی است؟خخخخخ من که شخصا از مرگ نمی ترسم ...این تنها به مردم ایران ثابت می کنه که باید ماهم سلاح اتمی داشته باشیم و نه تنها باعث ترس مردم نمی شود بلکه باعث کینه و اقدام متقابل پیش دستانه می شود.من سالهاست که می گویم اگر توانایی اش را داشتم تا آخرین آمریکایی را نسلشان را از روی زمین بر می داشتم.و دنیا را از شر این وحشی ها خلاص می کردم.
  • IR ۱۳:۳۶ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۸
    67 4
    قابل توجه کسانی که میگن مرگ بر امریکا مرگ بر مردم امریکا نیست . اخه مگه دولتمردای امریکا از کره مریخ میان
    • IR ۱۵:۲۵ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۸
      16 3
      دولت آمریکا نماینده همه مردم آمریکا نیست ،چه دولت قبل چه فعلی
  • IR ۱۳:۵۰ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۸
    مشرق! یه طرفه قاضی نرو.
    • IR ۱۵:۲۸ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۸
      17 59
      كساني كه به اين پست منفي دادند نظرشان اين است كه مشرق يه طرفه بره پيش قاضي
    • IR ۲۲:۵۶ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۸
      66 0
      هم تو و هم کامنت گذار بالایی برین کشکتون رو بسابین، نه شماها در حد عمرو عاص حقه باز هستین نه مخاطبین مشرق در حد ابوموسی اشعری کودن هستن، پس سعی نکنین از یک حرف درست نتیجه نادرست بگیرین.
  • سبحان شاهمرادی IR ۱۳:۵۲ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۸
    293 1
    کشته باد آمریکا؛ از جنگ با آمریکای زورگیر و زورگو نمیهراسیم و برای ان لحظه شماری میکنیم چراکه برد برد است یا پیروز میشویم و یا شهید
  • ناشناس IR ۱۳:۵۷ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۸
    871 2
    با این تفاسیر ایران باید هرچه سریعتر به بمب اتمی و هیدروژنی تجهیز شود تا مانع حمله احتمالی دشمن باشد .
  • ناشناس IR ۱۳:۵۸ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۸
    270 0
    برو قوی شو اگر راحت جهان طلبی ؛ که در نظام طبیعت ضعیف پایمال است .
  • ناشناس IR ۱۴:۰۰ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۸
    309 7
    ان شاءالله کره شمالی شاخ امریکا را می شکند تا یانکی ها دیگر فکر حمله اتمی به دیگر کشورها را در سر نداشته باشند.
  • IR ۱۴:۰۱ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۸
    383 4
    بیشتر از اینکه مردم عادی رو به رفتن به سفارت فرانسه برای روشن کردن شمع محکوم کنید باید خودتون رو به خاطر نداشتن نفوذ در شبکه های اجتماعی محکوم کنید. این افراد با شبکه های اجتماعی ایجاد هماهنگی می کنند تا برن سفارت فرانسه شمع روشن کنند. اگر شما هم در شبکه های اجتماعی حضور داشتید می تونستید افراد رو به گرد همایی روبروی سفارت لبنان برای روشن کردن شمع تشویق کنید. به همین سادگی. ما داریم جنگ نرم در شبکه های اجتماعی رو می بازیم و با نوشتن مقاله و نق نق کردن چیزی حل نمی شه.
    • IR ۱۵:۲۶ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۸
      265 2
      حرف حق جواب ندارد
    • حسن IR ۱۶:۱۹ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۸
      244 2
      کاملا درسته حزب الله باید متوجه بشه که با دیوار کشیدن در عصر تکنولوژی نمیشه جلوی دشمن رو گرفت بلکه باید به طور فعال در دنیای مجازی و حتی برنامه های ماهواره ای شرکت داشت چرا که خالی کردن میدان باعث میشه که مخالفان به راحتی دروغ هاشان رو به خورد جوانان بدن.
    • IR ۲۲:۰۱ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۸
      8 4
      خیر. با بازی در زمین دشمن نمی توانید بر او غلبه کنید. فضای مجازی مال افراد عموما با سطح رفاهی متوسط به بالا است و رفاه طلبی هم جایی برای مبارزه و مقاومت نمی شناسد. ضمن اینکه امکان ندارد بتوانید کسی را با بحث در فضای مجازی وادار به پذیرش حق بکنید. حتی اگر طرف مقابل فاقد هر نوع استدلال و منطق هم باشد اما باز هم بحث را عوض می کند و حاضر به اعتراف به غلط بودن تفکرش نیست.
  • IR ۱۴:۰۵ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۸
    112 0
    علیل و ذلیل آمریکا اند
  • جواد IR ۱۴:۲۲ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۸
    844 1
    به نظر من اشتباه محض هست که سلاح اتمی نداریم چون یک سلاح بازدارنده است و شک نکنید در صورت بروز هرگونه جنگی علیه کشور ما چون جوانان ما به سلاح ایمان و شهادت مجهز هستند آنها مجبور میشن برای پیروزی از سلاح های اتمی حتی اورانیوم ضعیف شده یا سلاح های شیمیایی و میکروبی استفاده خواهند کرد پس عرض میکنم نداشتن سلاح های بازدارنده بخصوص اتمی اشتباه محض هست
  • ناشناس IR ۱۴:۲۴ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۸
    839 0
    وقتی با برجام و بی برجام تحریم هستیم همان بهتر که بمب اتم داشته باشیم و کشور را در برابر تهدیدات بیمه عمر کنیم .
  • سوسان IR ۱۴:۵۰ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۸
    232 0
    قدرت اتمی آمریکا توسط یهود و در محله یهودی نشین منهتن توسط خائنین یهودی ساخته شد وقتی هیتلر بمب اتم اوتو هان را رونمائی کرد یهودیان همه میدان را از دست داده بودند اشتباه هیتلر این بود که فکر نمیکرد یهودیان بتوانند به بمب اتمی اوتوهان دست اندازی کنند اما خائنی به نام آینیشتاین این کار را کرد و رابرت اوپنهایمر اشکنازی بمب اتم ساخت در تلمود نوشته شده انسان گونه ها گوسفندان یهودند و میشود گله گله گوسفند را نابود کرد تا یهود در امان باشند با این تفسیر ما در نظر منهتن نشینها و رش گالوت مانند گوسفند هستیم که هر وقت مزاحمشان شدیم زنده زنده ما را میسوزانند
    • IR ۲۲:۳۶ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۸
      0 92
      هر چی زدی خیلی با دوز بالا زدی .
  • روح الله IR ۱۵:۱۷ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۸
    44 7
    مشرق جان دست مريزاد ولی اگر کل مقاله را ترجمه میکردی یا حتی چکیده اش را می گفتی بهتر بود تا تحلیل .
  • علی IR ۱۵:۵۵ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۸
    253 0
    برای این آدما که میرن دم سفارت ها شمع روصن میکنن مرده با مرده فرق داره این مهمه که طرف فرانسوی بوده مرده نه مسلمان لبنانی مظلوم ،شرم بر این ها باد
  • مسعود FR ۱۶:۲۶ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۸
    762 2
    بله ادم فاسد دزد متجاوز (مثل امریکایی ها ) خیلی چیز ها ارزو داره دوست داره به ناموس مردم تجاوز کنه دزدی کنه ولی این قانون کشور و قدرت مرد هر خانواده هست که از خانوادش دفاع میکنه البته در روابط بین الملل قانون جنگله پس همون قدرت مرد خانواده می مونه که برای یک کشور همون قدرت نظامیه در ضمن من از مسولین می خام با توجه به این گزارش بحث بازدارندگی اتمی رو در پیش بگیرند و از امریکا و غرب نترسند در ثانی ما هم اگر امریکا برای ما خطر باشه حاضریم کل 300 ملیون جمعیت وحشی امریکا رو بکشیم ای مردم امریکا مغرور نباشید که نخوابیده شب دراز است یا علی
  • بوسجین اردبیل IR ۱۷:۰۹ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۸
    84 0
    اگر در دنیاوجدان های بیدار باشد و تحقیق کنند به نتیجه خواهند رسید کشتار هایی که امریکا در نواحی مختلف جهان چه به صورت مستیقیم و چه به صورت غیر مستقیم انجام داده بیش از کشتار جنگ جهانی دوم خواهد بود انهم فقط برای پول و منافع خود انجام داده و دموکراسی و حقوق بشر برای انها بازیچه ای بیش نبوده است
  • بهزاد IR ۱۸:۲۲ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۸
    21 0
    قبل از اینکه شما بخوای ۲ میلیون ایرانی رو قتل عام کنی ما به فضل خدا و دستور مقام معظم رهبری خاک اسرائیل رو به توبره میکشیم.
  • پسر IR ۱۸:۲۲ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۸
    519 0
    فقط ساخت بمب اتمی میتونه مانعی در برابر زیاده خواهی امریکا باشه روسیه ب امریکا در قبا تحریم کره بهش هشدار داده این یعنی بازدارندگی نه اینکه بگیم خلاف شرع ، فلان بهمان امریکا این چیزا حالیش نیست
  • IR ۱۸:۳۹ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۸
    70 0
    پروپاگاندا یعنی این امریکایی ها با رسانه هاشون مغز مردم شونو اماده برای اون کاری می کنن که می خوان حالا ببینیم ما چکار کردیم ما اصلا اندیشکده های استراتزژیک داریم یا نه با کدام طرح و برنامه می خواهیم روی افکار عمومی دنیا تاثیر بزاریم با کدوم رسانه های دیداری و شنیداری و مکتوب و مجازی
    • IR ۰۱:۰۹ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۹
      4 0
      احسنت
    • IR ۰۲:۴۹ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۹
      4 0
      قسمتی از حرفتون درسته ولی اندیشکده استراتژیک داریم. مثلا اندیشکده "یقین"
  • IR ۱۸:۴۰ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۸
    205 0
    مردم آمریکا در مورد روسیه و چین هم همین نظر رو خواهند داشت ولی اونچه که باعث شده حتی در زمینه بمباران اتمی روسیه و چین نظرسنجی صورت نگیره تجهیز روسیه و چین به صدها تا هزاران کلاهک اتمیه.اقتدار نظامی باعث شده حتی فکر نظرسنجی تو ذهن آمریکاییها خطور نکنه.اگه ماهم بمب اتمی داشتیم کسی جرات فکر کردن به این قضیه رو نمیکرد
  • IR ۱۸:۴۰ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۸
    209 0
    مردم آمریکا در مورد روسیه و چین هم همین نظر رو خواهند داشت ولی اونچه که باعث شده حتی در زمینه بمباران اتمی روسیه و چین نظرسنجی صورت نگیره تجهیز روسیه و چین به صدها تا هزاران کلاهک اتمیه.اقتدار نظامی باعث شده حتی فکر نظرسنجی تو ذهن آمریکاییها خطور نکنه.اگه ماهم بمب اتمی داشتیم کسی جرات فکر کردن به این قضیه رو نمیکرد
  • مهماندار هواپیما DE ۱۹:۲۷ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۸
    30 0
    وقتی سران اصلاحات از جمله خاتمی و هاشمی نامه تحریم ایران را به امریکا میدهند دیگه چه توقع از مردم امریکا بابت بمباران اتمی ایران دارید بطوری که بعضی از هنرمندان دنبال ویزای غرب خواستار بمباران ایران بودند
  • عبدالله IR ۱۹:۴۸ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۸
    52 0
    بزک کنندگان آمریکابواسطه چرخه مخفی دلار و وطن فروشی برای 290 مسافربیگناه ایرانی شمعی روشن نکرده ونخواهندکرد . بقیه انسانهادرآسیا وآفریقا پیشکش. فرهنگ آمریکایی فرهنگ پول وکشتن ومسخ انسان است . اسراییل جعلی بمب اتم دارد اماستون پنجنهای دشمن میخواهدموشکهاراهم معامله کنند . رجوی دست به سلاح برد اماوطن فروشهای این دوره رسانه دشمن میشوندواگرآمریکاچندمیلیون ایرانی رابابمب اتم ازبین ببرندبدون شک آنرتوجیه خواهندکرد . اماسقف مناقشه ایران وآمریکادراین حدنیست وآمریکااکنون جامعه ای چندپاره است که افولش عزای هواداران خواهدبود . ایران آینده جهان است . کابوهای قاتل منفورترین دولت درجهان هستند .
  • کریم شیرازی IR ۲۰:۳۳ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۸
    88 0
    وقتی با همچین دشمنی روبرو هستیم چرا باید ما اهلی باشیم و اونا وحشی و مطابق میل اونا رفتار کنیم مخفیانه بمب اتمی و هیدروژنی درست کنید یک جا هم قایمش کنید که به عقل جن نرسه اگه درگیری شد این کارو کردن ما هم پرتشون میکنیم رو نیویورک و لس انجلس نشین ها و و اشنگتن . دو سه مسلیونشونو میکشیم
  • احمد IR ۲۱:۱۰ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۸
    63 0
    مرگ بر اسرائیل جنایتکار و آمریکای خونخوار
  • IR ۲۱:۳۲ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۸
    13 0
    یهودیان فرعون زده و مصر زده شدند خدا اون بلا رو سرشون اوورد, ما که یهود زده و غرب زده شده ایم نمی دونم خدا دیگه چه برنامه ای واسمون داره...........
    • مهدی IR ۰۹:۳۸ - ۱۳۹۶/۰۶/۲۰
      0 0
      یهودیان زده و رانده نشدند بلکه از جامعه خود(مصر) برای رهایی از شر حاکم وقت(فرعون) به امر خدا و به رهبری موسی (ع) "هجرت" کردند تا از سیطره چنین حاکم ظالمی رهایی یابند بماند که بعدا از ولی امر خود سرپیچی کردند و تا ابد آواره شدند. اگر منظورتان از یهودزدگی و غرب زدگی رهایی از سیطره این طاغوتیان است برنامه خدا واضح است:"...فَمَنْ یَکْفُرْ بِالطَّاغُوتِ وَ یُۆْمِن بِاللّهِ فَقَدِ اسْتَمْسَکَ بِالْعُرْوَهِ الْوُثْقَیَ..."
  • IR ۲۱:۵۷ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۸
    25 0
    از نظر آمریکاییها ملت های جهان سوم حتی انسان نیستند بلکه یک مشت حیوان دو پا هستند که در صورت اهلی نبودند باید تار و مار شوند. جالب است که همینها منشور حقوق بشر را می نویسند!!!
  • ایرانی IR ۲۱:۵۷ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۸
    29 2
    هنوز هم ایران سورنا داره ! هنوز هم ایران شاهپور و آریو برزن داره ! هنوز ایران حسین فهمیده داره ! ممکنه آمریکای فاحشه خانه که مرداش هم فاحشه زن صفت هستند ضربه اولو بزنه ولی مطمعن باشید ایرانی حتی اگه شده با دست خالی ضربه آخرو میزنه !!!! شک نکنید
    • IR ۱۲:۰۱ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۹
      26 0
      ریس علی دلواری یادت رفت خلاصه دلاور زیاد داره مثل سردار سلیمانی
  • IR ۲۲:۰۰ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۸
    30 0
    پس به این نتیجه میرسیم که دم کره شمالی گرم ...
  • IR ۲۲:۵۲ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۸
    0 26
    سایت مشرق ! انسانیت اونها از شما بیشتر بود
  • IR ۲۳:۲۳ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۸
    0 24
    ببین کارمشرق به کجا رسیده که داره فاشیسم روتبلیغ میکنه..به کجا چنین شتابان
  • IR ۰۰:۳۲ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۹
    22 1
    موقعیکه اسیر مسائل ملی و ملیت گرایی هستید اصل موضوع را میبازید. فراموش نکنید که برای عده ای اعم از ایرانی، آمریکایی یا هر جای دیگری اصل، حفظ ثروت به هر قیمت است. وقتی خدا فراموش شد و ثروت جای خدا را گرفت، هر جنایتی مجاز میشود. ظاهرا موضوع اصلی رسالت پیامبران فراموش شده و وطن پرستی که از فرعیات است اصل شده است. تناقض و تشتت آراء در نظرات کاربران محترم ناشی از همین امر است.
  • یدالله IR ۰۱:۲۷ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۹
    18 0
    تودیگه چرا متعجبی مشرق جان لابد خیال کردی سردمداران امریکارو از مریخ میارن نه بابا همشون یه حیوونن
  • علی IR ۰۱:۴۳ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۹
    3 46
    ای کاش زودتر حمله کنند و این چند میلیون خودفروخته به این نظام تک تکشون کشته و هلاک بشن و به درک واصل بشند تا مردم یک نفس راحتی بکشند.
  • IR ۰۲:۴۸ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۹
    6 389
    "به کارگیری سلاح هسته ای علیه دشمن ترین دشمنان هم در استراتژی جمهوری اسلامی جایی ندارد." - سلاح هسته ای را علیه نیروی زمینی در بیابانها و نقاط کم جمعیت با اعلام قبلی هم می توان بکار گرفت اگر آنها شروع کنند. همچنین علیه پایگاههای نظامی و ناو ها و ...
  • IR ۰۵:۴۱ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۹
    0 101
    شگفتی اینجاست که شما مشرقیون دنیا را نشناخته اید! وقتی به یک دیوانه بگوئی خاک بر سرت چه توقعی داریی؟ توقع داری بگوید برو پسر! خیر یک سنگ بر میداره ......... شما دنیا را نمی شناسید.
    • IR ۰۹:۵۹ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۹
      283 0
      در دنیای امروز قانون جنگل حاکم است اگر ضعیف باشیم همانند افغانستان و عراق و لیبی مورد هجمه دشمن قرار خواهیم گرفت .
  • IR ۱۰:۲۴ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۹
    28 0
    قابل توجه کسانی که آمریکاییها را در این نظر سنجی محق میدانند و میگویند ما هم باشیم همین نظر را می دهیم: اصلا آنها چه حقی دارند که در هزاران کیلومتر دورتر از کشورشان جنگی راه بیندازند که بعد به بهانه دفاع از سربازانشان غلطی بکنند
  • IR ۱۵:۳۳ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۹
    6 0
    منظور کلی مشرق اینه که اینا از ازادی بیان و نظرسنجی و این صحبتا برای افکار جنگ طلبانه خودشون سواستفاده میکنن
  • کمال US ۱۷:۱۹ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۹
    0 6
    آسایش دوگیتی تفسیر این دو حرف است با دوستان محبت با دشمنان مدارا!
  • امیر AU ۰۰:۵۴ - ۱۳۹۶/۰۶/۲۴
    0 0
    چرا دیگه منبع مطالبتون و نمیزارید که آدم بتونه نشر بده و اثبات کنه؟!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس