آمانو

مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی گفت، طبق مفاد برجام آژانس در صورت لزوم می تواند به همه مراکز نظامی و غیرنظامی ایران دسترسی یابد.

به گزارش مشرق به نقل از آسوشیتدپرس، «یوکیا آمانو» مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی تاکید کرد این سازمان در صورت لزوم می تواند از مراکز غیرنظامی و نظامی ایران بازدید کند.

وی گفت با توجه به بندهای مورد توافق در توافق هسته ای با ایران، آژانس می تواند بدون توجه به نظامی بودن و یا غیرنظامی بودن مراکز، از آنها بازدید کند.

روز گذشته یک مقام آژانس بین المللی انرژی اتمی اعلام کرد که در حال حاضر ضرورتی برای بازدید مجدد از مراکز نظامی ایران مانند پارچین وجود ندارد.

با افزایش فشارهای هفته گذشته نیکی هیلی، نماینده دائم آمریکا در شورای امنیت و دیدار وی با یوکیو آمانو، مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی مبنی بر لزوم بازرسی و نظارت حداکثری بر تاسیسات هسته ای ایران و مراکز نظامی این کشور به عنوان بخشی از اصلاحات مد نظر رئیس جمهور آمریکا بر برجام، اکنون این مقام مسئول آژانس می گوید ضرورتی برای بازدید از مراکز نظامی ایران وجود نداشته و آژانس چنین کاری را صرفا جهت ارسال یک پیام سیاسی نخواهد کرد.

این مقام بلند پایه آژانس که نام وی فاش نشده است، گفت: قرار نیست ما از یک سایت نظامی مانند پارچین صرفا با هدف ارسال پیامی سیاسی بازدید کنیم.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 10
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • IR ۰۳:۰۹ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۰
    39 0
    در تعجبم که میانه روها داخل ایران این قدر راحت همه چی رو به دروغ و تحریف بستن!..طرف رسما میگه ما می تونیم دسترسی داشته باشیم.....
  • محمدرضا IR ۰۳:۱۹ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۰
    49 0
    اونموقع که خودمونو میکشتیم و میگفتیم که برجام اشکال ساختاری داره آقایون با جیغ بنفش بهمون توهین میکردن
    • ناشناس IR ۰۸:۴۵ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۱
      0 0
      ظریف اینا چی میگن
    • ناشناس IR ۰۸:۴۷ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۱
      0 0
      ظریف کجایی کی به کیه چی به چیه ، خط قرمز چی شد؟
  • هاتف IR ۰۵:۴۳ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۰
    12 2
    تو غلط زیادی کردی.تست نکن ابله، جواب نمی ده.
  • خودم ! IR ۰۶:۳۷ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۰
    39 0
    ماله کشآنِ دولتِ فخیمه ی فهیمه کِ عکسِ اینو می گن ! بآشه ! مآ هم اجآزه می دیم تو رآس رآس بگردی و سر ک بکشی و فضولی کنی و جآسوسی کنی تو مرآکز نظآمی مآ .. !!!!!!
  • فاطمه IR ۰۷:۰۹ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۰
    24 0
    چهارروز دیگه میان توخونه هامون هم بازرسی میکنن ببینن چی کار میکنیم وباز مسئولین میفرماین اجازه نمیدیم وای برما
  • IR ۱۲:۵۸ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۰
    11 0
    باز دوباره نوبت به ایفای نقش آمانو رسید، پس آژانس با توجه به برجام میتواند به سایت های نظامی ایران دسترسی داشته باشد، مطمئنا آژانس با توجه به همین باگ ها و بندها و تبصره ها میتواند از تمامی دانشمندان، مقامات ما مصاحبه (بازجویی) کند و در صورت مخالف، ما متهم به نقض برجام خواهیم شد، این هم از نتایج تصویب 20 دقیقه ای برجام
  • رهگذر IR ۱۸:۲۵ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۰
    0 0
    به به! هر دم از این باغ بری می رسد، تازه تر و تازه تری می رسد! باورم نمی شه انگار ایران داره واقعاً ژاپن می شه. البته ژاپن شکست خورده در جنگ جهانی دوم! کاپیتولاسیون هسته ای و تسلیم نظامی و ... خدا به خیر بگذرونه. شبح جنگ با کشور ضعیف شده ایران داره چنگ و دندون نشون می ده!
  • مهندس مهراب لاهیجانی IR ۰۷:۵۷ - ۱۳۹۶/۰۸/۰۷
    1 0
    درخواست اجازه بازدید از مراکز نظامی کشور به بیگانگان امنیت وجودی ایران را نشانه گرفته و این معادل اعطای حق سلاخی ملت ایران به دشمنان از اعراب تا چشم ابی ها. بی تردید دولت و ملت ایران هرگز زیر بار این ننگ نخواهند رفت حتی اگر نقض برجام باشد و به درگیری تمام عیار با غرب و شرق منجر شود.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس