کد خبر 76900
تاریخ انتشار: ۱۱ آبان ۱۳۹۰ - ۱۸:۵۶

مدیرعامل سازمان پارکها و فضای سبز در واکنش به بیانیه سفارت انگلیس در مورد قطع درختان باغ قلهک ضمن رد ادعای این سفارت و فرار به جلو دانستن این بیانیه عنوان کرد : ادعای عجیب و مضحک قطع 310 اصله درخت قطور و قدیمی در یک باغ و به صورت همزمان آن هم به دلیل توفان لطیفه ای بیش نیست.

به گزارش مشرق به نقل از فارس، علی محمد مختاری با بیان این مطلب گفت : متاسفانه در باغ قلهک بیش از 310 درخت قطور و قدیمی قطع و یا خشک و سوزانده شده است.

وی افزود : از این تعداد 237 درخت غیر مثمر با محیط بن 68 تا 270 سانتی متر و تعداد 73 درخت مثمر با محیط بن 20 تا 100 ساننتی متر بوده که سازمان پارک ها و فضای سبز شهر تهران پس از اطلاع بر اساس قانون حفظ و گسترش فضای سبز شهرها مصوب 1359 شورای انقلاب با این تخلف برخورد قانونی صورت داد و پرونده جهت صدور رای به کمیسیون ماده 7 ارجاع شد.

مختاری با اشاره به جلسه کمیسیون ماده 7 درباره قطع درختان باغ قلهک خاطرنشان کرد : اعضای کمیسیون مربوطه نسبت به صدور رای اقدام کرده و از قوه محترم قضاییه اعمال ماده 4 اصلاح قانون مزبور را خواستار شدند .همچنین بر اساس رای این کمیسیون ، اخذ خسارت وارد شده و غرس دو برابر محیط بن درختان در محل درختان خواسته شده است .

مختاری اظهار داشت : همانطور که در قانون مذکور آمده هر کس درختان موضوع ماده 1 قانون یاد شده را عاملا و عامدا و برخلاف قانون قطع و یا موجبات از بین رفتن آن ها را فراهم سازد علاوه بر جبران خسارت وارده حسب مورد به پرداخت جزای نقدی محکوم شده و در صورتی که قطع درخت بیش از 30 اصله باشد به حبس تعزیری از 6 ماه تا 3 سال محکوم می شود.

وی افزود : بر اساس دستور ویژه شهردار تهران مبنی بر شکایت شهرداری از سفارت انگلیس در حال حاضر تیمی متشکل از زبده ترین وکلا و حقوقدانان برای احقاق حقوق شهروندان تهرانی مشغول پیگیری موضوع هستند .

به گفته مدیرعامل سازمان پارکها و فضای سبز شهر تهران از آن جایی که پس از ابلاغ رای کمیسیون ماده 7 گزارشی رسمی مبنی بر قطع مجدد درختان و سوزاندن درختان اعلام شده است مراتب جهت بررسی مجدد در کمیسیون ماده 7 ارائه شد و کمیسیون در جلسه ویژه مورخ 11/8/90 ضمن تاکید بر پیگیری اجرای رای قبلی ، جریمه تعیین شده در جلسه گذشته را به سه برابر ، معادل 16 میلیارد و 830 میلیون ریال افزایش داد.

مختاری در واکنش به بیانیه سفارت انگلیس در مورد قطع درختان باغ قلهک ضمن رد ادعای این سفارت و فرار به جلو دانستن این بیانیه عنوان کرد : مقامات سفارت انگلیس فراموش کرده اند که ایستگاه مترو قلهک در سال 88 افتتاح شده است در حالی که ما از گزارشاتی موثق مبنی بر خشکاندن ، قطع و آتش زدن درختان در سال 90 صحبت می کنیم .

مختاری با اشاره به موارد مطروحه در بیانیه سفارت انگلیس افزود : ادعای عجیب و مضحک قطع 310 اصله درخت قطور و قدیمی در یک باغ و به صورت همزمان آن هم به دلیل طوفان ! لطیفه ای بیش نیست .

وی با بیان این که لندن باید بداند دورانی که می توانست هر کاری در تهران انجام دهد به پایان رسیده است تصریح کرد : به نظر می رسد این بیانیه در لندن تهیه شده نه در تهران . چرا که اگر کسی با اقلیم تهران آشنا باشد درک می کند چنین طوفانی با این قدرت در قرن گذشته در تهران رخ نداده است .

وی تاکید کرد : سفارت انگلستان می باید مسئولیت تخلفات خود را بپذیرد و پاسخگوی خسارات وارده به مردم باشد .

مختاری در پایان گفت : بر اساس دستور شهردار تهران در احقاق حقوق مردم ذره ای کوتاه نخواهیم آمد و اجازه نمی دهیم هیچ کس سرمایه های زیست محیطی شهرمان را نابود کند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ناشناس ۱۹:۴۰ - ۱۳۹۰/۰۸/۱۱
    0 0
    از شهرداری تهران تقاضا داریم جهت جلوگیری از قطع وتخریب بیشتر درختان باغ قلهک تاتحویل کرفتن کامل باغ نگهبان جهت حفاظت ازدرختان زیبای چنار ایرانی درمحوطه باغ مستقر کند به انگلیسیها اعتمادی نیست!
  • ۲۲:۲۴ - ۱۳۹۰/۰۸/۱۱
    0 0
    خدا کنه ذره ای نیایم

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس