لاوروف

وزیر خارجه روسیه با تاکید بر اینکه نباید همکاری مسکو و واشنگتن در سوریه را زیر سئوال برد، ابراز امیدواری کرد آمریکایی‌ها سر عقل آمده و مارپیچ تحریم‌ها را متوقف کنند.

به گزارش مشرق به نقل از خبرگزاری «تاس»، "سرگئی لاوروف" وزیر امور خارجه روسیه معتقد است که در موضوع همکاریهای روسیه و آمریکا در عرصه سوریه، هیچ جایی برای ناراحتی وجود ندارد و حس درک اعتبار دچار اشتباه می شود.

لاوروف عصر روز پنجشنبه در کنفرانس مطبوعاتی بعد از مذاکراتش با همتای کامبوجی خود در مسکو، در پاسخ به سئوال خبرنگاران، گفت: «در خصوص روابط مسکو و واشنگتن باید بگویم، با توجه به اینکه این مسئله به اقدامات در سوریه مربوط می شود، ما کاملا واقع بین هستیم و این مسئله را درک می کنیم که در این خصوص جایی برای ناراحتی وجود نداشته و نباید در مورد حس درک اعتبار دچار اشتباه شد.»

رئیس دستگاه دیپلماسی روسیه تاکید کرد: «صحبت بر سر تهدیداتی است که همه ما را در معرض خطر جدی قرار داده، صحبت بر سر سرنوشت ملت سوریه، سرنوشت یک منطقه و کشورهای آن است. فقط خاورمیانه نیز مطرح نیست، برای اینکه تروریستها اکنون حتی در اروپا، در آنسوی اقیانوس، در منطقه جنوب شرق آسیا و آسیای مرکزی هم فعالیت دارند. بنابراین در اینجا یک وظیفه مشترک مطرح است و ما مسئولیت خود در این رابطه را به خوبی درک کرده و می بینید که در خصوص سوریه، با یکدیگر همکاری می کنیم.»  

سرگئی لاوروف یادآور شد: «تا آنجا که من از زبان مقامات رسمی، از جمله وزیر امور خارجه آمریکا شنیده ام، آنها نیز دقیقا چنین برخوردی با این مسئله دارند. حتی چند روز قبل سخنگوی وزارت خارجه آمریکا از تمایل واشنگتن برای گسترش مشارکت با روسیه در این زمینه صحبت کرده است و این جای امیدواری دارد.»

وزیر خارجه روسیه در عین حال تاکید کرد، در مسکو امیدوار هستند که مقامات آمریکایی سر عقل آمده و مارپیچ  تحریمها بالاخره متوقف شود. وی افزود: «این ما نبودیم که مبارزه بی معنا در عرصه بین المللی را آغاز کرده ایم. ما این مارپیچ بی پایه و اساس تحریمها را آغاز نکرده ایم. به همین دلیل امیدواریم که آمریکایی ها هم بر سر عقل آمده و با وجود تمایلات ضدروسی شدید، عقل سلیم بر آنها حاکم شده و از این اقدامات بی نتیجه دست بردارند.»

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس