ونزوئلا

وزیر دفاع ونزوئلا اعلام کرد که نیروهای مسلح این کشور آماده هستند تا برای دفاع از خاک خود در برابر تهدیدات نظامی آمریکا، گامهای لازم را بردارند.

به گزارش مشرق به نقل از اسپوتنیک، «ولادیمیر پادرینو لوپز» وزیر دفاع ونزوئلا روز دوشنبه اعلام کرد که نیروهای مسلح این کشور آمادگی دارند برای دفاع از خاک خود در برابر تهدیدات نظامی و احتمالی آمریکا، گامهای لازم را بردارند.

روز جمعه، «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا در گفتگو با خبرنگاران به صراحت اظهار داشت که واشنگتن گزینه توسل به مداخله نظامی علیه دولت «نیکلاس مادورو» را منتفی نمی داند.

همزمان، «اریک پاهون» سخنگوی پنتاگون نیز اعلام کرد که وزارت دفاع آمریکا تاکنون از کاخ سفید هیچ دستوری در خصوص اجرای عملیات نظامی علیه ونزوئلا دریافت نکرده است.

وزیر دفاع ونزوئلا در ادامه گفت: «نیروهای مسلح جمهوری ونزوئلا بر مقاصد و نیات صلح آمیز تأکید می کنند؛ اما در صورت لزوم به سوگند خود برای فداکاری در راه حراست از سرزمین و نهادهای آن عمل خواهند کرد».

این مقام بلندپایه دولت ونزوئلا تأکید کرد که وزارتخانه تحت سرپرستی وی، اظهارات ترامپ را محکوم می کند و آنها را «یکی از قابل توجه ترین تهدیدات» علیه کاراکاس می داند.

گفتنی است که کشور ونزوئلا از ماه آوریل تاکنون شاهد اعتراضات خشونت آمیز بوده است. در اواخر ماه ژوئیه، انتخاباتی به ابتکار عمل «نیکلاس مادورو» رئیس جمهوری این کشور برای انتخاب اعضای مجلس مؤسسان برگزار شد؛ مجلسی که قرار است قانون اساسی این کشور را بازنویسی نماید.

برگزاری این انتخابات و متعاقب آن، تشکیل مجلس مؤسسان با انتقادات فراوانی از سوی مخالفان دولت ونزوئلا همراه شد که به تشدید درگیریها و اعتراضات در این کشور آمریکای لاتین انجامید.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۰۰:۲۷ - ۱۳۹۶/۰۵/۲۵
    0 0
    باید مانورهای نظامی بسیار بزرگ هر چه سریعتر تمرین گردد و جنگ با امریکا تمرین شود و دوما به موشکهای ضد کشتی هم هواپیماها و هم قایق های تندرویشان مجهز شوند علاوه براین موشکهای بالتسیک نیز باید تجهیز گردند مثل ذولفقار و بسیج مردمی و کمیته های دفاع ملی باید در این کشور تشکیل گردد
  • IR ۰۰:۲۹ - ۱۳۹۶/۰۵/۲۵
    0 0
    ونزوئلا بیشتر از سوریه در راهبرد ایران و روسیه باید جایگاه داشته باشد
  • IR ۰۱:۰۶ - ۱۳۹۶/۰۵/۲۵
    0 0
    ونزوئلا کره شمالی ایران روسیه باید در مقابل زورگویی امریکا سریعا متحد شوند

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس