استفاده از لوازم چینی، صافکاری دستی، گرانفروشی به بهانه مدل X100 و ترمز abs... ازجمله موارد و مشکلات پدیده‌ای به نام پراید بود که در برنامه خبری 20:30 شب گذشته پخش شد.

به گزارش خبرنگار اقتصادی مشرق، شب گذشته برخی از شبکه های تلویزیونی صدا و سیما ،رپرتاژ تبلیغی برای یکی از خودروسازان داخلی پخش می کرد و در شبکه دو و در بخش خبری 20:30 یکی از خریداران خودرو از این شرکت، برخی از مشکلات خودرو خریداری شده خود را به شرح ذیل بیان داشت :

*این شهروند با بیان اینکه در حالی مسئولان صنعت کشور از استفاده نکردن از قطعات چینی در خودروهای ایرانی می گویند که لاستیک ماشین اینجانب چینی است . (در این لحظه تلویزیون مشخصات لاستیک را که متعلق به کشور چین بود را به تصویر کشید) . نکته قابل توجه اینکه در روزهای گذشته تولیدکنندگان تایر در کشورمان از نزدیک بودن زمان ورشکستگی خود به دلیل واردات محصولات بی کیفیت و ارزان چینی خبر داده بودند . 
 
*نکته بعد مصرف بالای 10 لیتر در هر 100 کیلومتر این خودرو بود که به گفته این خریدار ، خدمات پس از فروش هم هیچگونه پاسخی در این خصوص نداشتند .
 
*از مهمترین و اعجاب انگیز ترین مشکلات این خودرو که نمونه آن را در ایران می توان دید ، قسمت هایی از صندوق عقب این خودرو بود که با دست صافکاری شده بود . به اصطلاح صافکارها بی رنگ در امده بود و نمایندگی ها در پاسخ به این مشکل گفته بودند که شرکتی که روزانه دو هزار خودرو تولید می کند ، این مشکلات طبیعی است و حال باید مسئولان این خودروسازی پاسخگو باشند که حفظ و حرمت حقوق انسانی و تثبیت جایگاه تولید در ایران که به گفته مقام معظم رهبری تولیدکنندگان ایرانی باید تولیدات خود را بر مبنای صادرات به دیگر کشورها تولید کنند ، اینگونه می خواهیم جایگاه تولیدات ایرانی را و برند سازی در سطح منطقه را ارتقاء دهیم و این پاسخی است که مسئولات نظارتی باید بدهند .
 
* گرانفروشی به بهانه های مختلف  مدل X100 و ترمز ABS که بر طبق مصوبه شورای سیاستگذاری قیمت خودرو، خودورسازان باید بر مبنای مدل اعلامی این شورا خودروهای خود را عرضه کنند و عرضه مدل هایی به غیر از مدل های مصوب غیر قانونی می باشد .
 
 
این گزارش تصریح می‌کند: مردم ایران در نبود خودرویی رقابتی از نظر قیمت با پراید، مجبورند پول خود را بابت خرید خودرویی با مشکلات فوق که در خبر صدا و سیما به آن پرداخته شد ،بپردازند.
 
خبرنگار ما در بازدید یکی از مسئولین راهور ناجا از غرفه مشرق در نمایشگاه مطبوعات، در آخرین وضعیت ایمنی پراید سؤال کرد که ایشان به دلیل برخوردهای سیاسی و... که با وی می‌شود، نخواستند نامش فاش شود، گفت: خودروی پراید به لحاظ کاهندگی ترمزها و نبودن پایداری تا اَبَد نیز مورد تأیید ما نخواهد بود و بیشترین آمار کشته‌های تصادفات در 6 ماهه اول امسال نیز متعلق به این خودرو بوده و متأسفانه مسائل سیاسی ، حفظ جایگاه و پست ، نزد برخی مسئولین از جان مردم باارزش‌تر است.

وی ضمن ابراز نارضایتی از نبود ایمنی در خودرو سایپا ، از مهلت 22روزه سایپا برای نصب دو ایربگ خبر داد و گفت: خودروسازان باید از تاریخ   1/10/90 خودروهای خود را مجهز به دو ایربگ راننده و سرنشین جلو کنند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 24
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • حسنعلی محلوجی ۱۲:۴۷ - ۱۳۹۰/۰۸/۰۸
    0 0
    خدا پدرش را بیامرزد هر کسی روز اول گفت این خودرو همان یک میلیون یا دومسلیون بیشتر نمی ارزد.واقعا گزارش بیست و سی شبکه دو قسمتی از مشکلات را گفت بروید سر وقت قطعات یدکی سایپا قطعات ضایعاتی کنار گذاشته از خط تولید را در شرکت مگا موتور سایپا شامل قطعات موتور گیر بکس را در بسته بندی های خیلی شیک در بازار قطعه یدکی عرضه می کنند. خدا لعنتشان کنند که با جان مردم بازی می کنند.
  • خشایار ۱۲:۵۶ - ۱۳۹۰/۰۸/۰۸
    0 0
    خدا شاهده که در گروه خودرو سازی سایپا که خوشان به گروه خودرو سازی سایپا در جلسات خصوص خودشان می گویند کهکشان سایپا فایل صوتی اش موجود است .اینها چه می کنند با این بی کیفتی محصولاتشان. هر چه قطعه ساز بی کیفیت است در گروه سایپا جمع کرده اند چون نه پول به انها می دهند و نه مواد اولیه ولی پراید را با سود و بهره بانکی به بیش از ده میلیون تومان می فروشند. خدا پدر مشرق نیوز را بیامرزد که میشود در این سایت از داخل خود سایپا گزارشات واقعی را منتشر کرد. باید برویم کافی شاپ چیتگر این مطالب را بنویسیم وگرنه از داخل شرکت که رصد می کنند و همه را اخراج می کنند . قائم مقام سایپا آقای فلاحی اضافه وزن پیدا کرده و اصلا تا به حال کسی ندیده که ایشان و یا خانواده مدیر عامل پراید سوار شوند.
  • سمندری ۱۳:۰۹ - ۱۳۹۰/۰۸/۰۸
    0 0
    ای بابا دست رو دلمون نگذارید که از دست این سایپا و پراید خونه! سهمیه بندی سوخت و خودرو 1300 سی سی که هر صد کیلومتر 10 لیتر می سوزونه! قیمت جهانی اش هم 3 میلیون بیشتر نیست اما ... و هزار اما! گیرم 10 کیسه هوا هم روش بستید و به ما فروختید 30 میلیون مشکل حل نمی شه - قوطی حلبی اگر 10 کیسه هوا داشته باشه باز هم مچاله می شود و جان هیچ کسی در امان نیست. ام وی ام چینی که دو میلیون و نیم قیمت جهانی اون هست برای اینکه بازار پراید نخوابه به ما می دهند 10 میلیون اونوقت دلمون را به کجای این دولت و مملکت خوش کنیم. تا دو کلوم حرف حساب هم می زنیم فوری می گویند این لامذهب داره خوراک رسانه های بیگانه را فراهم می کند... افسوس... افسوس
  • ۱۳:۳۲ - ۱۳۹۰/۰۸/۰۸
    0 0
    متاسفانه خودروسازان داخلی از این انحصاری که در تولید دارند ، سوء استفاده می کنند و بدون توجه به حقوق قانونی خریداران هر کاری را که بخواهند می کنند . آنان در تولید و خدمات پس از فروش مشکلات جدی دارند ولی با انحصاری که مافیای خودروسازان و با حمایت برخی مسئولین برای آنان به وجود آورده اند به ثروتهای باد آورده از طریق فریب مردم و کلاهبرداری از آنان دست پیدا کرده اند. با تاسف بسیار باید گفت خوردوسازان فرغونی را بنام خوردو به مردم عرضه می کنند و مردم ناچارند آن را خریداری کنند. اگر بدون بستن عوارض سنگین واردات بر خوردو امکان رقابت نه با خودرو سازان برتر جهان بلکه با همین تولیدات مالزی را فراهم کنند خواهید دید صنعت خوردو داخلی با استقبال مواجه نخواهد شد و این خیانتی است که خوردو سازان با سرمایه های ملی می کنند.
  • حمید ۱۶:۵۷ - ۱۳۹۰/۰۸/۰۸
    0 0
    شرکت سایپا مردم را فریب می دهد هیچ خدمات پس از فروش و گارانتی انجام نمی دهند
  • امیر ۲۲:۰۱ - ۱۳۹۰/۰۸/۰۸
    0 0
    آخه دردمونو به کی بگیم.آقایان مسئول شما که شبانه روز دم از حق و حقوق مردم میزنید پس چرا چشمتونو به این دزدی میبندید.این مردم بعد از کلی بد بختی و زجر جمع کردن پولی برای خریدن یه ماشین باید ماشینی بخرن که تابوت مرگشونه آخه وجدانتون کجا رفته بابا به خدا اون دنیایی هم حساب کتابی هست یا اینکه همه چیزتونو به مال دنیا فروختید.مشرق اگه پخش نکنی میفهمم تو هم مثل خیلیا باند بازی میکنی.
  • ۲۲:۵۴ - ۱۳۹۰/۰۸/۰۸
    0 0
    من یه بدبختی از دست ایران خودرو کشیدم که هر وقت یادم میاد نابودیش رو آرزو می کنم. دوستان عزیز این دو تا شرکت زورگو هم بالاخره روزی دارند.
  • ورنا ف ۲۳:۴۰ - ۱۳۹۰/۰۸/۰۸
    0 0
    خودروي جديد كيا هم كلاس كيا توليد 2011ا اخرين ازمايش هاي ايمني و طراحي و امكانات فول فقط 8500يورو:كيا پيكانتو
  • ۰۹:۱۳ - ۱۳۹۰/۰۸/۰۹
    0 0
    برخی شرکت های خودرو ساز بطور کلی دزد و مال مردم خور هستند ما برای طرح اسقاط کامیون مبلغ 5000000 میلیون تومان به حساب سایپا دیزل و مبلغ 3000000 میلیون تومان چک کارمندی دریافت نموده اند ولی نه از کامیون خبری است ونه از پولمان را میدهند می گویند شکایت کنید یعنی باید 5000000ملیون تومان به وکیل بدیم تا 5 میلیون بگیریم باتشکر
  • سعيد ۰۹:۵۶ - ۱۳۹۰/۰۸/۰۹
    0 0
    باسلام خدمت همه عزيزان- من چند سال پيش قسمت ارتباط با مديريت عامل شركت سايپا سه سوال نمودم فكر مي كنم اگه در اين خصوص اشيوي داشته باشند محفوظ بماند مسول رواب عمومي شركت سايپا به اينجانب تماس گرفتند وفرموند ماشين شما چه مشكلي داره بنده گفتم نه ايشان فرموند پس جواب سوال اول شما - به شما ربطي نداره - جواب سوال دوم شما اصلا به شما ربطي نداره - جواب سوال سوم باز هم به شما ربطي نداره مگر بنده بغير از اينكه پرسيدم خودرو بي كيفيت وكشته شدن مردم به حساب كيست چيز بدي پرسيدم حال قضاوت با شما
  • هوشیانی ۱۰:۱۸ - ۱۳۹۰/۰۸/۰۹
    0 0
    من الآن یه پراید خریدم توی دفترچه نوشته سرویس اولیه پراید بین 800 الی 1500 کیلومتر . بردم نمایندگی میگن توی دفترچه ماشین اشتباه نوشته . کارخونه به ما گفته ماشینای از 10 / 4 به بعد سرویس اولیشون 4500 کیلوکتر است . ( با کارت نارنجی )  بهشون میگم سایپا تکنولوژی بی ام و آورده . از این ماشین تا 4500 کیلومتر چیزی میمونه که بیارمش برای سرویس اولیه ؟ مسئولش فقط می خنده . میگم چرخ این ماشین در رفت کی جواب منو میده ؟ بعد هیچی نمیگن جالبه اینو بدونین هشتصد تا شده ترمز هاش شروع کرده به سوت کشیدن ! میگه لنتاش ایرانیه بیاریشم گارانتی دوباره لنت ایرانی برات میندازن باید خودت هزینه کنی لنت خرجی بندازی تا 20000 کیلوکتر هم بهت کار میده بدون مشکل بهشون گفتم اینجوریه!!!!!!!!!!!! این صحبت های دو نمایندگی سایپا در اصفهانه تازه مصرفشم گرفتم تو هر صد کیلومتر 8 ای 9 لیتر بنزین می سوزونه یعنی به معنای واقعی این ماشین رفته تو پاچم
  • امير ۱۱:۱۶ - ۱۳۹۰/۰۸/۰۹
    0 0
    بابا اين مشرق نيوز هرچي نظر ميديم سانسور ميكنه پس حرف دلمونو كجا بزنيم اي خدا
  • شهرام ۱۴:۰۰ - ۱۳۹۰/۰۸/۰۹
    0 0
    آشغال 500.000هزار تومانی 8000.000میلیون فروخته می شود.خدایی خیلی نامردی.
  • وحید ۱۶:۱۸ - ۱۳۹۰/۰۸/۰۹
    0 0
    گزارش خوبی بود و صد البته درست و صحیح!اما چه فایده که این چیزها دیگه تو مملکت ما جایی رو نمیگیره! خون مردم رو بعضی ها تو شیشه میکنند و آخرشم هم که گندش در میاد میگن به دلیل مصلحت و سیاست کاری چیزی بهشون نگید و کاری نکنید! بعد هم میگن چرا مردم نسبت به نظام و مسئولین نگاه بدی دارند!؟خدا وکیلی دیگه چه جوری باید این وضعیتهای اسف بار مملکت رو تحمل کرد و چیزی نگفت!
  • جمال ۱۷:۰۷ - ۱۳۹۰/۰۸/۰۹
    0 0
    مزخرفترین خودرو ساز ایران خودروه واقعا باید بهش بگش ایران فرقون
  • مهدي ۲۱:۲۷ - ۱۳۹۰/۰۸/۰۹
    0 0
    باسلام خدا لعنت كنه همه كساني رو كه به خاطر جيب و منصبشون دارن با جون مردم بازي ميكنن. من بدبخت هم يه 132 از سايپا خريدم كه از موعد تحويلش 3 ماه ديرتر تحويل داده شد و الانم كه حدود 2ماهه تحويلش دادن پليس پلاكش نميكنه و ميگه مشكل زيست محيطي داره. من كه ديگه موندم چكار كنم، حدود 10 ميليون برا اين فرقون ازم پول گرفتن و الانم اينجوري! كي ميخواد داد ما رو از اينا بگيره خدا ميدونه! به اميد ظهور عزيز دلمان
  • ۰۹:۰۳ - ۱۳۹۰/۰۸/۱۰
    0 0
    لعنت به دزد و دزدگیر و هر صدایی که مرا از رویای با تو بودن بیدارکرد
  • ۱۳:۱۴ - ۱۳۹۰/۰۸/۱۰
    0 0
    شرکتهای اروپایی وآمریکایی باید مدیریت را از مدیران ما یاد بگیرند . فوق العاده است .
  • ۱۳:۱۷ - ۱۳۹۰/۰۸/۱۰
    0 0
    کارخانه دولتی این داستانها را دارد. طبیعی است . کشوری که 80 درصد اقتصادش دست دولت است چه توقعی وجود دارد .
  • ۱۳:۲۰ - ۱۳۹۰/۰۸/۱۰
    0 0
    واردات کالاهای چینی در حجم بالا در اختیار آقازاده ها و سازمانهای خاص است . که نمی شود جلوی آنها را گرفت .
  • ۱۳:۲۴ - ۱۳۹۰/۰۸/۱۰
    0 0
    واقعاً از مدیران ما باید مجسمه طلا بگیرند. صداقت ، توانمندی ، تجربه ، هر روز بهتر از دیروز از ویژگیهای آنها می باشد
  • ۰۹:۴۸ - ۱۳۹۰/۰۸/۱۲
    0 0
    واقعاشورش درآورده.من خودم کارمندسایپاهستم دیکه کفرمردم رودرآورده.
  • behnam ۱۲:۰۰ - ۱۳۹۰/۰۹/۱۵
    0 0
    سلام به همگيً...در عرض ٣هفته ٣ بار بكبرينگ كامل چرخ عوض كردم بازم صدا ميده.يعني هفته اي ١ عدد..سايپا مطمعن...
  • مرتضي كتابي ۱۰:۵۴ - ۱۳۹۱/۰۸/۰۵
    0 0
    با سلام من خودم مهندس مكانيك هستم به نظر من اگه يه ماشين ايمن ميخواهيد و در سطح پرايد باشه كه هم خرج كمتري داشته باشه هم از نظر موتوري خوب باشه من ام وي ام 110 رو پيشنهاد ميكنم

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس