کد خبر 755155
تاریخ انتشار: ۶ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۵:۵۱
ستارههای فوتبال

انتقال رونالدوی برزیلی به بارسلونا در تابستان 1996 رقمی بالغ بر 12.8 میلیون پوند هزینه برای آبی‌اناری‌ها داشت، مبلغی که در حال حاضر برای انتقال بازیکنان معمولی و متوسط در نظر گرفته می‌شود.

به گزارش مشرق، افزایش سرسام‌آور قیمت بازیکنان در فصل نقل و انتقالات مورد توجه رسانه‌ها قرار دارد و بسیاری نسبت به مبالغ جابجا شده در پنجره‌های نقل و انتقالاتی انتقاد دارند.

بر این اساس لیستی از جابجایی بازیکنان فوتبال جهان در حدودا 20 سال گذشته در تابستان سال 1996 در 3 لیگ مطرح (اسپانیا، انگلیس و ایتالیا) به تصویر کشیده شده که نشان می‌دهد چه بازیکنان ارزشمندی و با چه مبالغی که در حال حاضر دور از تصور می‌باشد به غول‌های فوتبال جهان منتقل شده‌اند.

به طور مثال رونالدوی برزیلی که در آن زمان خود را به عنوان یکی از برترین بازیکنان فوتبال جهان بر سر زیان‌ها انداخته بود، با مبلغ 12.8 میلیون پوند به بارسا منتقل شده که گران‌ترین بازیکن آن فصل لالیگا به شمار می‌رفت و یا انتقال میاتوویچ به رئال مادرید هزینه‌ای بالغ بر 6.4 میلیون پوند خرج روی دست رئال گذاشته است.

کل مبالغ هزینه شده در یک فصل برای تیم‌های لالیگایی در سال 1996 چیزی در حدود 128 میلیون پوند بوده که در حال حاضر این مبلغ برای انتقال یک بازیکن لحاظ می‌شود.

در لیگ‌های برتر انگلیس و سری آ ایتالیا هم همین‌طور بوده است.

به طوری که نیوکاسل انگلیس در سال 1996 برای انتقال شیرر15 میلیون پوند هزینه کرده و راوانلی هم به عنوان دومین بازیکن گران فصل جزیره با 7 میلیون پوند راهی میدلزبورو شده است.

در سری آ ایتالیا هم گران‌ترین نقل و انتقال مربوط به انتقال کیه‌زا به پارما با 10 میلیون پوند است و انتقال بوکسیچ به یوونتوس 6 میلیون پوند هزینه برای بانوی پیر ایتالیا در بر داشته است، در مجموع تیم‌های این لیگ در آن فصل مجموعا 85 میلیون پوند هزینه کرده‌اند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس