مراسم چهلم شهید مدافع حرم "شعبان نصیری"

فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی تصریح کرد: اقدامات دیپلماسی خیلی اقدامات خوبی است اما کدام دیپلماسی می‌تواند کار خون شهید نصیری و تقوی و همدانی و صدها شهید دفاع را انجام دهد؟

به گزارش مشرق، سرلشکر قاسم سلیمانی فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی عصر امروز در مراسم چهلمین روز شهادت سردار شعبان نصیری، اظهار داشت: تقدیر الهی این بود که اولین سردار شهید جمهوری اسلامی ایران در خدمت به مردم عراق و برای حمایت از مردم عزیزی که سال‌های طولانی مورد ظلم و ستم واقع شده‌اند و امروز درگیری فتنه‌ای خطرناک‌تر از بعث و بلایی بزرگ و سهمگین که قابل مقایسه با تهدیدات بشریت تا به امروز نبوده و وحدت عراق و امنیت جهان را با خطر مواجه کرد، شهید تقوی باشد.

وی افزود: پدیده شومی به نام داعش که خسارت بسیار عظیم و بزرگی به عالم اسلام وارد کرد و جهان اسلام به غیر از خسارت‌های دوران اولیه‌اش در جنگ خوارج که یک حریق گسترده در خانواده اسلام به وجود آورد، در خود ندیده‌ است.

سرلشکر سلیمانی ادامه داد: شهید تقوی آشنای مردم عراق بود و در دوران غربت مجاهدان عراقی آنها را حمایت کرد. شهادت شهید تقوی بیش از آنکه مردم ما را عزادار کند، مردم عراق را عزادار کرد.

فرمانده نیروی قدس سپاه با بیان اینکه در این روزها که در آستانه پیروزی بزرگ مردم عراق هستیم، سرداری با همان خصوصیات و نام‌آوری به شهادت رسیده، خاطرنشان کرد: شهید نصیری که از خدمتگذاران مجاهدان عراقی بود و بیش از 30 سال آنان را در شرایطی سخت همراهی کرد، از موسسان شجره طیبه سپاه بدر بود که مملو از شهدای بزرگی است که تحت زعامت علمای عراق، خدمات بزرگی انجام داد. شهید نصیری در تاسیس سپاه بدر تا زمان شهادتش همراه بود و انسان باید این‌گونه درس وفاداری را یاد بگیرد.

وی تصریح کرد: شهید نصیری یکی از اولیای الهی بود که در جامعه ما قدر و منزلتش مخفی بود.

سرلشکر سلیمانی در بخش دیگری از سخنانش اظهار داشت: بعضی وقت‌ها ما از راه دیپلماسی اقداماتی می‌کنیم که در دنیا هم بر آن تاکید می‌کنند، اما بعضی گره‌ها و حل برخی مشکلات خصوصاً جایی که مشکلات مهمی وجود دارد، فقط با دیپلماسی حل نمی‌شود.

فرمانده نیروی قدس سپاه ادامه داد: اتفاقات دیگری هم هست که از همه رفتارهای معمول عبور می‌کند و درها را می‌گشاید و یک صمیمیت و اخوتی ایجاد می‌کند، خون شهید نصیری این‌گونه بود.

وی تصریح کرد: این خون و دیگر خون برادران که از شمال بغداد تا موصل جاری شد، پیمانه‌ای از خون یک ملت و وفای یک ملت در حمایت و پشتیبانی از یک کشور مورد ظلم و ستم بود. کدام دیپلماسی می‌تواند کار خون شهیدان نصیری، تقوی و همدانی و خون صدها شهید دیگر را که برای دفاع از بشریت جاری شد، انجام دهد؟

سرلشکر سلیمانی با بیان اینکه امروز شهدای زنده دیگری در خدمت این جبهه هستند، عنوان کرد: جمهوری اسلامی ایران سرداران بزرگی را فدای ملت ایران، منطقه و جهان کرد، البته دیگران هم تظاهر به حمایت از دولت عراق می‌کنند، اما کجا چنین حمایتی مانند ملت ایران وجود دارد؟

فرمانده نیروی قدس سپاه ادامه داد: بعضی از عزیزان عراقی خودشان را به عنوان سربازان مقام معظم  رهبری می‌دانند، اما کاری را که فرزندان ملت ایران در خدمت ملت عراق کردند، کار سربازی بود، زیر بیرق عراق و علمای عراقی تا یک فرهنگ را صادر کنند. برای مثال یک ژنرال برجسته نظامی ما با سن بالای 50 سال در جلوی نیروهای عمل‌کننده می‌رود و شهید می‌شود، این معنای وفای صادقانه است.

وی اظهار داشت: مهندس ابومهدی فرمانده حشدالشعبی توانست کلید درب انبارهای تسهیلات جمهوری اسلامی را در خدمت خودش بگیرد، زیرا جمهوری اسلامی ایران مانند دیگران نبود که پول ملت عراق را بگیرد و در موقع اضطرار به آنها سلاح ندهد، در همین نیروی هوایی سپاه تنها اسکادران جنگنده‌های سوخو به محض درخواست عراق در خدمت این کشور قرار گرفت و هزاران تن سلاح از طرف جمهوری اسلامی در خدمت آنها داده شد.

سرلشکر سلیمانی گفت: ملت ایران با جان و مالش به فرمان رهبر انقلاب در خدمت آنها بود و ما هرگونه سربازی در این جبهه را منشا افتخار می‌دانیم.

فرمانده نیروی قدس سپاه با اشاره به جنایات داعش در عراق و سوریه خاطرنشان کرد: پدیده داعش و تکفیر در تاریخ جهان یک پدیده کم نظیر از نوع جنایت بوده است، هیچ قلبی تحمل دیدن جنایات داعش را ندارد. آنها هزار و 200 نفر جوان بی‌گناه که از پادگان در تکریت فارغ‌التحصیل شده بودند را سر بریدند و 2 هزار زن ایزدی را دست به دست بین خودشان به فروش رساندند. من در همین دیاله دیدم کودکی را از سینه مادر گرفتند و روی آتش سرخ کردند و لای برنج گذاشتند و برای مادرش فرستادند.

وی افزود: همان‌طور که ما برای ریزگردها و محیط زیست جلسه برگزار می‌کنیم، باید بدانیم داعش این عصاره خباثت خوارج بر منطقه‌ای سیطره پیدا کرد که به تنهایی وسعت زیادی را داشت و با وسیله صدها نفر انتحاری حکومتی را تاسیس کرد، امروز هزاران نفر مفقود در جنایات داعش وجود دارد.

سرلشکر سلیمانی با اشاره به پیروزی ملت عراق در موصل تاکید کرد: پیروزی در موصل پیروزی برای کل بشریت محسوب می‌شود و ملت عراق و سوریه حق بزرگی بر گردن بشریت دارند، کسانی که فکر می‌کردند این فتنه شیعه و سنی است و ایران در مقابل آن زانو می‌زند، خودشان با حوادث وحشتناکی مواجه شدند. ملت عراق و سوریه با قبول مرارت‌های فراوان منت بزرگی بر تمام جهان دارند.

فرمانده نیروی قدس سپاه ادامه داد: این پیروزی برخواسته از تقوای یک مرد برجسته در یک خانه محقر است و او کسی نیست جز آیت‌الله سیستانی، این فقیه حکیم در مواقع متعددی مردم عراق را نجات داد.

وی عنوان کرد: در زمان اشغال عراق وجود این شخصیت و اصرار او بر نوشتن قانون اساسی به دست مردم عراق و شکل‌گیری دولت‌ها و برخورد با فتنه‌ها و نزدیکی شیعه و سنی از اقدامات این مرد بزرگ است. امروز کسی در عراق نیست که نداند این مرجع حامی همه مردم عراق است.

سرلشکر سلیمانی با اشاره به تشکیل حشدالشعبی در عراق اظهار داشت: این شجره طیبه با فتوای این مرجع بزرگ تاسیس شد و همبستگی امروز عراق در تاریخ این کشور نادر است، خون جوانان شیعه امروز برای نجات اهل سنت بر زمین ریخته شد و نشان داد کسی نمی‌تواند این ملت را از هم تفکیک کند.

فرمانده نیروی قدس سپاه خاطرنشان کرد: مقام معظم رهبری در ملاقات با تمام شخصیت‌های عراقی بر حمایت تمام عیار جمهوری اسلامی ایران از مرجعیت و مردم عراق تاکید داشتند و فرمودند آیت‌الله سیستانی گنجی است که مردم عراق باید قدر آن را بدانند و همواره تاکید داشتند دولت جمهوری اسلامی ایران از هرگونه کمکی به مردم عراق دریغ نکند و بر همین اساس وزارت دفاع ایران به صورت سه شیفت برای عراق سلاح تولید و به آنجا ارسال کرد.

وی ادامه داد: پیروزی‌های بزرگ امروز در عراق با تاثیر بی‌بدیل حشدالشعبی، ارتش و پلیس عراق بود. امروز ساختارهای حشدالشعبی قدرتمندتر از هر ساختار ارتشی در منطقه است، امروز دیگر آثار حزب بعث را در ارتش عراق نمی‌بینیم و این ارتش به سمت یک ارتش حزب‌اللهی در حرکت است. ارتشی که در شهر 2 میلیون نفری توانست با مروت این پیروزی را به دست آورد، ارتش بزرگی است.

سرلشکر سلیمانی افزود: ارتش عراق امروز ارتشی قابل اتکاء در قبال هرگونه تجاوز در منطقه است و هیچ نیازی نیست نیرویی خارجی بخواهد به بهانه کمک خودش را به عراق تحمیل کند و عراق اجازه ماندگاری به هیچ نیروی مسلحی را نمی‌دهد.

فرمانده نیروی قدس سپاه با بیان اینکه در پیروزی‌های ملت عراق نباید نقش شخصیت‌ها را نادیده گرفت، گفت: نخست‌وزیر و پارلمان عراق نقش بی‌بدیلی در این پیروزها داشتند و کارهای بزرگی انجام دادند. پارلمان عراق در تصویب حشدالشعبی و پشتیبانی از دولت نقش بزرگی داشت.

وی گفت: پایان بخشیدن به حاکمیت داعش نیاز کارهای هنری طولانی مدت است تا مکر آنها را برملا کند، ما شاهد بودیم که ترامپ در جلسات متعددی رئیس‌جمهور سابق آمریکا را متهم به ایجاد داعش کرد و مردم عراق امروز این موضوع را فهمیده‌اند.

سرلشکر سلیمانی ادامه داد: امروز شیعه و سنی به این نتیجه رسیده‌اند که خودشان باید اداره کشورشان را به عهده بگیرند و اجازه دخالت به هیچ بیگانه‌ای ندهند.

فرمانده نیروی قدس سپاه در پایان با اشاره به نقش ارزنده حزب‌الله لبنان در نبردهای عراق و سوریه، خاطرنشان کرد: من باید به طور ویژه از نیروهای حزب‌الله لبنان که نقش بزرگی در پیروزی‌های عراق و سوریه داشتند تشکر کنم و جا دارد دست آن سید بزرگوار حکیم را ببوسم و از این سازمان جهادگر و جهادپرور هم تشکر می‌کنم.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 42
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 24
  • IR ۱۹:۵۶ - ۱۳۹۶/۰۴/۱۹
    خدا عمرت بده سردار دلها
    • ناشناس IR ۰۸:۲۳ - ۱۳۹۶/۰۴/۲۰
      17 3
      فیلم کامل سخنان سردار را منتشر کنید
    • ناشناس IR ۰۸:۲۳ - ۱۳۹۶/۰۴/۲۰
      13 4
      فیلم کامل سخنان سردار را منتشر کنید
  • IR ۱۹:۵۶ - ۱۳۹۶/۰۴/۱۹
    154 5
    جنایات داعش و تکفیری‌ها در تاريخ جهان كم‌نظير بوده و فكر نمی‌كنم هيچ رسانه‌ای آن را منتشر كند/ من در دياله ديدم كودكی را از مادر گرفتند، روی آتش سرخ كردند و لای پلو گذاشتند و برای مادرش فرستادند/ پيروزی در موصل برخاسته از يک مرد در خانه‌ای محقر است يعنی آيت‌الله سيستانی؛ اين فقيه حكيم و موقعيت‌شناس نه تنها حامی شيعه بود بلكه حامی تک تک مردم عراق است.
    • ياسر IR ۰۸:۵۳ - ۱۳۹۶/۰۴/۲۰
      24 6
      اينهايي كه رأي منفي ميدهند خطر آينده ايران هستند.
  • IR ۲۰:۱۲ - ۱۳۹۶/۰۴/۱۹
    سلام بر حامیان ایران در عراق و سوریه و لبنان و ...
    • ياسر IR ۰۸:۵۴ - ۱۳۹۶/۰۴/۲۰
      13 26
      اينهايي كه رأي منفي ميدهند خطر آينده ايران هستند.
  • IR ۲۰:۲۴ - ۱۳۹۶/۰۴/۱۹
    127 7
    پيروزی در موصل برخاسته از يک مرد در خانه‌ای محقر است يعنی آيت‌الله سيستانی
    • زمین متری سه هزار IR ۰۸:۲۷ - ۱۳۹۶/۰۴/۲۰
      28 15
      یعنی منتظر نباشید ولنجک نشینان و کاخ نشینان واستون تحول درست کنن
  • IR ۲۰:۲۸ - ۱۳۹۶/۰۴/۱۹
    94 25
    مشرق لطفا متن کامل سخنرانی ایشان را بذار. فدای سردار لایق ایران. گاهی فکر می کنم خدا، به برخی قدرتی داده که بتوانند به صفات عالیه انسانی برسند.
  • روح الله IR ۲۰:۳۹ - ۱۳۹۶/۰۴/۱۹
    29 5
    به امید نابودی امریکای شغال و ...ده و....هایی که طرفداری امریکای نکبت رو میکنند
  • IR ۲۰:۴۹ - ۱۳۹۶/۰۴/۱۹
    42 37
    روحاني كجايي؟دقيقأً كجايي؟ بايد دولت سر تعظيم در برابر سپاه فرود آورد .دولت چگونه به سپاه هجمه مي آورد و به خون شهدا خيانت مي كند . عجب سياست ندارهايى در ايران سركار مي آيند .اگر اينها رجل سياسى هستند باقي سياست ندارها چه اعجوبه هايي هستند .
  • IR ۲۰:۵۶ - ۱۳۹۶/۰۴/۱۹
    27 3
    علت اینکه ایشون کمک های ایران به عراق رو صریحا بیان کردند اینه که عراق دوباره به آمریکا اجازه ی ورود و دخالت در امور کشورش(به بهانه بازسازی) رو نده.
  • NL ۲۱:۲۰ - ۱۳۹۶/۰۴/۱۹
    2 2
    چکارش میکنید.
  • محمد IR ۲۱:۲۸ - ۱۳۹۶/۰۴/۱۹
    25 4
    الانه یک مشت حرومی منافق سخنان ایشون تحریف کنن
  • IR ۲۱:۵۱ - ۱۳۹۶/۰۴/۱۹
    36 14
    دقیقا کرباسچی کجا بود تا با مذاکره موصل رو آزاد کند؟؟
  • میلاد IR ۲۲:۰۶ - ۱۳۹۶/۰۴/۱۹
    5 3
    با سلام سالگرد نبوده چهلمین روز (اربعین) شهادت ایشون بوده لطفا اصلاح بفرمائید
  • ناشناس IR ۲۲:۲۰ - ۱۳۹۶/۰۴/۱۹
    10 3
    به نظرم خون همه این شهدا به گردن آل سعوداست بایدتدبیری اتخاذ شودکه تقاص این خونها از این عمال فاسق ال سعودگرفته شود
  • مهرناز IR ۲۲:۲۹ - ۱۳۹۶/۰۴/۱۹
    14 3
    دورود بر رزمندگان عراقی "که با نثار خون خود "پیروزی بر دشمن و سربلندی واستقلال برای عراق را به ارمغان اوردند " درود بر سردار سلیمانی" و شهدای ایرانی در این راه" دورود بر سیدحسن نصرالله و یارانش وشهدائی که در این راه نثار کرد" کاری شد" کارستان اما یادمان بماند "چنین پیروزی در عراق " وخلاصی مردم از کشتار داعش "با دیپلماسی بدست نمی امد.
  • IR ۲۲:۴۰ - ۱۳۹۶/۰۴/۱۹
    14 4
    فدایی داری سردار...ای کاش جیگر داشتم می آمدم در رکابت هلاک میشدم... :(
  • IR ۲۲:۴۱ - ۱۳۹۶/۰۴/۱۹
    12 5
    سردار باشرف ، سردار بزرگوار ،سردار سربلند خدا نگهدار تو و همرزمانت
  • رضا IR ۲۲:۴۳ - ۱۳۹۶/۰۴/۱۹
    19 5
    به چی افتخار می کنی سردار
  • FR ۲۳:۳۰ - ۱۳۹۶/۰۴/۱۹
    13 3
    سلام بر سردار عزیز.
  • IR ۰۰:۰۸ - ۱۳۹۶/۰۴/۲۰
    10 8
    یادتونه آمریکا میخواست چند ساله داعش رو جمع کنه!؟ هه. موصل آزاد شد.
  • مجتبی IR ۰۱:۱۱ - ۱۳۹۶/۰۴/۲۰
    5 18
    میدونیم که از بعضی تجهیزات ایرانی درعراق استفاده میشه مثلا سلاحهای ضد زره. و خودروی ارس و تک تیرانداز صیاد. ولی خدایی دیگه سه شیفته . به خورده با عقل جور‌د نمیاد
    • IR ۱۱:۵۴ - ۱۳۹۶/۰۴/۲۰
      8 2
      مشکل از عقل شماست!
  • IR ۰۱:۱۵ - ۱۳۹۶/۰۴/۲۰
    16 5
    بعد یه مشت خناس پوچ اندیش به مدافعان حرم توهین می کنند.
  • قاسم IR ۰۱:۲۵ - ۱۳۹۶/۰۴/۲۰
    4 2
    البته فکر کنم سپاه سوخو ۲۵ ها رو داد عراق و سوخو ۲۴ ها دارایی ارزشمند ارتشه
  • مهشيد DE ۰۱:۳۴ - ۱۳۹۶/۰۴/۲۰
    13 8
    فداي شما رستم زمان بشم من رستم زمان ما كه من با چشمام خودم وجود حماسه اي شما را ديدم و در كتابها و افسانه ها نخواندمتان جانم فداي شما و سپاه قهرمان مرگ بر دشمنان و بد خواهان سپاه جاودان ،
  • IR ۰۵:۵۳ - ۱۳۹۶/۰۴/۲۰
    2 3
    کشورهای مقاومت بایستی به جد روی سیستم اطلاعاتی فوق العاده قوی و با هوش ، فراوان و لا ینقطع کار کنند ؛ باید به اشرافی از اطلاعات دست یافت که کوچکترین حرکت قابل مخفی کردن نباشد و مقابله سریع را در پی داشته باشد .
  • امیر ۰۶:۲۹ - ۱۳۹۶/۰۴/۲۰
    3 5
    قاسم گفته در " در دیاله کودکی را ..."، ناشناس ۱۹:۵۶ مینویسد از قول قاسم " در دیاله من دیدم کودکی را ..."!! تمام تاریخ شیعه و احادیث صحیحه همینطور نقل شده اند! به همین دقت!!
  • امیر ۰۶:۲۹ - ۱۳۹۶/۰۴/۲۰
    3 8
    قاسم گفته در " در دیاله کودکی را ..."، ناشناس ۱۹:۵۶ مینویسد از قول قاسم " در دیاله من دیدم کودکی را ..."!! تمام تاریخ شیعه و احادیث صحیحه همینطور نقل شده اند! به همین دقت!!
  • ابوالفضل IR ۰۷:۱۱ - ۱۳۹۶/۰۴/۲۰
    13 3
    سلام و ادب ماایرانی ها باید به داشتن این اشخاص به خود بنازیم که در این جهان هنوز کسانی فقط بنده خدا و شیعه مرتضی علی ع هستند و گول پست و مقام دنیایی را نخورده اند زمانی کشوری دیپلماسی فعالی دارد که قدرت داشته باشد کشورهای ضعیف توی سری خور بوده و خواهند بود. انشاا.. دولت مردان ما نیز این واقعیت را درک کرده باشند که باید تابع ولایت بوده و مثل این سردار عزیز باعث سرافرازی دین و ملت باشند
  • IR ۰۷:۳۰ - ۱۳۹۶/۰۴/۲۰
    7 1
    داعش خر است البته با عرض پوزش از جناب خر
  • ناشناس IR ۰۸:۴۳ - ۱۳۹۶/۰۴/۲۰
    8 9
    هر ایرانی و هر مسلمان و هر کس که ادعای انسانیت می کند باید از مقام معظم رهبری و سردار سلیمانی و آیت الله سیستانی تشکر و حمایت کند.اللهم کن لولیک الفرج.... دعای سلامتی و فرج صاحب الزمان بسیار خوانده شود.صلوات
  • احسان معتمدی IR ۰۸:۵۶ - ۱۳۹۶/۰۴/۲۰
    8 5
    سلام بر حاج قاسم سلام قولا من رب رحیم
  • محمود IR ۰۹:۰۱ - ۱۳۹۶/۰۴/۲۰
    12 2
    این جنگهای موفق رو توعراق وسوریه انجام میدین کاشکی تو کشورخودمونم یه جهاد ره بندازین واین دزدی وفسادهارو جمع کنین
    • محمد IR ۱۱:۵۳ - ۱۳۹۶/۰۴/۲۰
      4 9
      اینو از روحانی جونت بخواه
    • IR ۱۱:۵۶ - ۱۳۹۶/۰۴/۲۰
      5 5
      وقتی مردم نخواهند فایده ندارد. مردم برای بودن کنسرت با کرسنت کنار اومدن پس انتظار نداشته باش.
  • حسین تنها IR ۱۰:۲۶ - ۱۳۹۶/۰۴/۲۰
    12 4
    درود بر سردار سلیمانی ودیگر سربازان امام.
  • محمد IR ۱۱:۲۹ - ۱۳۹۶/۰۴/۲۰
    5 6
    سردار شما کورش کبیر ایرانی دمت گرم
  • IR ۰۵:۳۱ - ۱۳۹۶/۰۴/۲۱
    0 0
    سردار نصیری توجه خاصی به خانواده شهدا داشتن . این روزها کمتر کسی از این ویژگی برخوردار است . ایشان همواره به دیگران در خصوص حل مشکلات خانواده شهدا تاکید می کردند و ارتباط تنگاتنگ و عمیقی با فرزندان شهدا داشتند .

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس