خالد شفیعی

خالد شفیعی مدافع تازه وارد به فوتبال کره اگر در دیدار با پوهانگ وارد میدان شود تبدیل به نخستین ایرانی تاریخ کی لیگ در مستطیل سبز خواهد شد.

سرویس ورزش مشرق - شنبه هفدهم تیرماه می تواند منتهی به ثبت یک اتفاق جالب شود. در این روز چرخ لیگ برتر فوتبال کره جنوبی برای نوزدهمین مرتبه خواهد چرخید تا  اف سی سئول در ایستگاه نوزدهم کی لیگ، میزبان تیم سرشناس پوهانگ استیلرز باشد. والبته  اتفاق مهم حضور احتمالی یک بازیکن ایرانی در دیدار مذکور خواهد بود.

خالد شفیعی مدافع تازه وارد به فوتبال کره اگر در دیدار با پوهانگ وارد میدان شود تبدیل به نخستین ایرانی تاریخ کی لیگ در مستطیل سبز خواهد شد.

اما به بهانه تاریخی شدن این حضور بی مناسبت نبود تا اوضاع کنونی تیم جدید شفیعی و شرایط سایر بازیکنان خارجی اف سی سئول را مورد ارزیابی قرار گیرد.

همبازی خالد از گل پروانه ای آندو به بوریرام سوخت

خالد شفیعی در اف سی سئول یک همبازی خاص دارد. این بازیکن اسپانیایی اوسمار نام دارد. یک هافبک دفاعی که البته به نوغی رقیب شفیعی هم به حساب می آید چون به راحتی در نقش یک مدافع میانی هم ظاهر می شود.

این بازیکن ۲۹ ساله، از سال ۲۰۱۴ به اف سی سئول آمده است تا از همان زمان پیراهن شماره ۵ تیم کره ای را به خود اختصاص دهد. اوسمار سابقه ۱۳ بازی در لالیگا را هم دارد. این بازیکن که با سانتاندر چندان موفق نبود سال ۲۰۱۳ برای بوریرام تایلند در لیگ برتر این کشور ۳۰ بازی انجام داد در شرایطی که انتخاب اول کادر فنی تیم مذکور در فاز دفاعی بود.

جالب اینکه اوسمار سال ۲۰۱۳ در لیگ قهرمانان ۳ گل برای بوریرام زد که یکی از آنها سهم استقلال و سید مهدی رحمتی شد.

این مدافع ۳ سال و ۹ ماه و ۱۰ روز قبل یعنی چهارشنبه ۲۷ شهریور ماه سال ۱۳۹۲ موفق شد بوریرام را در مرحله حذفی لیگ قهرمانان از استقلال پیش بیندازد. با این حال ابتدا در دقیقه ۵۳ حنیف عمران زاده بازی مذکور را به تساوی کشاند و بعد گل معروف(پروانه ای) آندو تیموریان نتیجه را ۲-۱ کرد تا ضربه اوسمار کاملا از خاطر برود.

شفیعی تنها نیست

اف سی سئول به جز خالد شفیعی و اوسمار اسپانیایی ۲ بازیکن خارجی دیگر هم دارد. نفر اول که سرشناس تر است دژان اسیانوویچ نام دارد. مهاجمی بوسنیایی با ملیت کشور مونته نگرو که اتفاقا او هم سابقه گل زده به استقلال را با پیراهن اف سی سئول دارد.

 دژان از جمله با سابقه های تیم کره ای است که از سال ۲۰۰۸ به این تیم آمده است. این مهاجم ۳۵ ساله البته دو فصلی را هم برای بجین گوان چین به میدان رفته و دوباره راه خانه را در پیش گرفته است!

این مهاجم در فصل جاری طی ۱۷ بازی ۸ گل برای اف سی سئول به ثمر رسانده است.

و بالاخره آخرین خارجی تیم کره ای یک برزیلی است به نام مائورو جونیور. یک گوش کلاسیک ۲۷ ساله که البته کمتر هنر گلزنی دارد و بیشتر دونده است. هافبک شماره ۳۴ اف سی سئول در فصل جاری ۹ بازی کرده و گلی به ثمر نرسانده است.

چهارمین خط دفاع لیگ قبل از خرید مدافع ایرانی

اف سی سئول هفته گذشته موفق شد برای بازگشت به جمع مدعیان تیم صدرنشین چونبوک را ۱-۲ شکست دهد.

تیمی که هنوز از مدافع ایرانی خود بهره نبرده است؛ فعلا با کسب ۶ پیروزی و ثبت ۷ تساوی طی ۱۸ هفته در میانه جدول حضور دارد اما امیدوار است در هفته های پایانی رقابتها خود را به رده های بالای جدول برساند.

این تیم شنبه آینده میزبان پوهانگ استیلرز است که فعلا با ۹ پیروزی و تنها یک تساوی ۲۸ امتیاز گرفته و پنجم است.

نکته جالب توجه اینکه اف سی سئول طی ۱۸ دیدار این فصل تنها ۲۰ مرتبه تسلیم ضربات رقبا شده تا از این حیث پس از تیم های چونبوک موتورز(صدرنشین)، اولسان(تیم دوم)، جف یونایتد(تیم چهارم) بهترین عملکرد را داشته باشد.

در واقع تیمی که ۵ بار قهرمان کی لیگ شده است و ۲ بار جام حذفی کره را بالای سر برده قصد دارد با بهره گیری از توانایی های خالد شفیعی از این هم خط دفاعی محکمتری داشته باشد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس