کد خبر 743853
تاریخ انتشار: ۱۰ تیر ۱۳۹۶ - ۱۴:۴۲
چین

مجموعه مستند «ابریشم» با همکاری ایران و چین در شبکه جهانی سحر تولید می‌شود.

به گزارش مشرق، مجموعه مستند فاخر «ابریشم» در 30 قسمت 25 دقیقه ای؛ با سرمایه‌گذاری اتاق بازرگانی بین المللی چین در کانال بالکان شبکه جهانی سحر در دست تولید قرار گرفت. این مجموعه که با سرمایه گذاری بیش از 3 میلیارد تومان از سوی طرف چینی به تولید خواهد رسید به جذابیت‌های تاریخی، آثار باستانی، مناطق گردشگری، صنعتی و فرصت‌های سرمایه‌گذاری دو کشور خواهد پرداخت و علاوه بر کانال بالکان شبکه جهانی سحر و دیگر شبکه‌های معاونت برون مرزی سازمان صدا و سیما از شبکه های داخلی دو کشور از جمله سی سی تی وی نیز پخش خواهد شد.

محسن سوهانی مدیر کانال بالکان ضمن اعلام این خبر افزود: طی ضیافت نهار و دیدار صمیمانه ای که در روز سه شنبه 6 تیر ماه 1396 با حضور آقای وانگ یان گئو، رئیس اتاق بازرگانی بین المللی چین و هیات همراه که از اعضای بلند پایه ی این اتاق و بازرگانان تراز اول چینی بودند قرارداد تولید این اثر فاخر و تفاهم نامه همکاری مشترک رسانه ای توسط مدیر محترم شبکه جهانی سحر، جناب آقای سلیمانی زاده و آقای وانگ یان گئو به امضا رسید.

رئیس اتاق بازرگانی بین المللی چین با اولویت دانستن سرمایه گذاری فرهنگی، اقتصاد را بستری دانست که فرهنگ و رسانه می تواند چون پل پیوند دهنده آن باشد. وی تولید این مستند فاخر را آغاز فصل جدیدی در مناسبات فرهنگی و رسانه ای دو کشور دانست.

آقای سلیمانی زاده، مدیر شبکه جهانی سحر نیز ابراز امیدواری کرد در آینده نزدیک شاهد دست آوردهای ارزشمندی از تعاملات فرهنگی و رسانه ای دو کشور خواهیم بود.

علاوه بر مسئولان و هیات اتاق بازرگانی بین المللی چین، آقایان سعید آخوندی( مدیر مرکز بین المللی داوری و حقوقی ایران چین و نماینده حقوقی اتاق بازرگانی چین)، علیرضا سلیمانی زاده (مدیر شبکه جهانی سحر)، حسین محمودی(مدیر ارتباطات و همکاری های بین الملل)، محسن سوهانی(مدیر کانال بالکان)، امیرهوشنگ دارایی(تهیه کننده) از حاضرین در این نشست بودند.

قابل ذکر است ریاست سازمان صدا و سیما، جناب آقای دکتر علی عسگری نیز طی سفر اخیر به جمهوری خلق چین از آغاز فصل جدید در همکاری‌های رسانه‌ای دو کشور خبر داده بود و همکاری های رسانه ای ایران و چین را خوب توصیف کرد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس