کد خبر 743791
تاریخ انتشار: ۱۰ تیر ۱۳۹۶ - ۱۲:۳۴
آتش گرفتن پلیس ونزوئلا در جریان تظاهرات اعتراضی مردم علیه رئیس‌جمهور مادورو

پلیس ونزوئلا در تازه ترین تظاهرات اعتراض آمیز مخالفان اقدام به بازداشت ۶۲ دانشجو کرده است.

 به گزارش مشرق به نقل از خبرگزاری فرانسه، یک رهبر دانشجویان روز جمعه تاکید کرد: پلیس در جریان تازه ترین اعتراضات ضد دولتی، ۶۲ دانشجو را بازداشت کرده است.

دانیل آسکانیو رهبر دانشجویان دانشگاه سیمون بولیوار تاکید کرد: نیمی از این دانشجویان روز پنجشنبه زمانی بازداشت شدند که قصد تظاهرات به سوی دفاتر سازمان انتخابات در شهر کاراکاس را داشتند.

وی در ادامه نصریح کرد: هیچ دلیلی برای بازداشت این افراد وجود نداشته است. دانشجویان در حال اعتراض مسالمت آمیز بودند.

مخالفان دولت ونزوئلا بارها نیروهای امنیتی را به سرکوب و بازداشت مخالفان متهم کرده اند. یک سازمان غیردولتی ونزوئلا نیز اعلام کرده است که از آغاز ناآرامی های این کشور در اوایل آوریل تاکنون بیش از ۳۵۰۰ نفر بازداشت و ۸۲ نفر کشته شده اند.

نیکولاس مادورو رئیس جمهور ونزوئلا بر این باور است که ناآرامی های خشونت بار اخیر در این کشور توطئه آمریکا بوده است.

شرکت هواپیمایی یونایتد ایرلاینز آمریکا نیز روز حمعه آخرین پرواز خود از ونزوئلا را انجام داده و اعلام کرده است که پروازهای خود در مسیر کاراکاس-هوستون را به علت مشکلات مالی ونزوئلا متوقف می کند.

با انتقادات شدید لوییزا اورتگا دادستان کل ونزوئلا از اقدامات سرکوب گرایانه دولت مادورو، تحولات این کشور وارد مرحله تازه ای شده است.

با اعلام مخالفت اورتگا با سیاست های دولت مادورو، برخی مقام های دولتی حملات و انتقادات لفظی شدیدی را علیه وی مطرح کرده اند. مقام های دولتی سلامت عقلی اورتگا را زیر سئوال برده و برخی وی را به ترویج خشونت متهم کرده اند.

اورتگا شکایتی را در دادگاه عالی مطرح کرده تا طرح مادورو برای تشکیل مجلس موسسان جدید و اصلاح قانون اساسی را به چالش بکشد. دادگاه عالی ونزوئلا این شکایت را رد کرده است.

این بدترین و خشونت بارترین اعتراضات علیه دولت مادورو از سال ۲۰۱۳ میلادی تاکنون به شمار می رود.

مخالفان دولت ونزوئلا بر این باورند که پیشنهاد مادورو برای تشکیل مجلس موسسان تلاش دیگری است تا مجمع ملی فعلی را که در اختیار مخالفان است، به حاشیه رانده و رئیس جمهور فعلی را در قدرت نگه دارد.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس