غوطه شرقی دمشق

در نهایت پس از درگیری های سنگین، منطقه راهبردی «عقده» معروف به مثلث مرگ در محله « عین ترما» از اشغال عناصر تروریستی خارج شد.

به گزارش مشرق، عملیات نیروهای ارتش سوریه و رزمندگان جبهه مقاومت در غوطه شرقی دمشق وارد یازدهمین روز شده و در نهایت پس از درگیری های سنگین، منطقه راهبردی «عقده» معروف به مثلث مرگ در محله « عین ترما» از اشغال عناصر تروریستی خارج شد. منطقه راهبردی عقده نقطه اتصال محله های عین ترما، جوبر، زملکا و حرستا است.

عناصر تروریستی همچنین پس از متحمل شدن ضربات سنگین از پل محله « زملکا» در محور جنوب غرب عقب نشینی کردند. از سویی دیگر نیروهای جبهه مقاومت با پیشروی 500 متری در عمق منطقه متراکم « کازیه سنبل»، تعداد دیگری از مجتمع های مسکونی را به کنترل خود درآوردند.

نیروهای جبهه مقاومت در یک عملیات ویژه موفق شدند 50 تن از عناصر تروریستی را در حومه محله « حرزما» شناسایی کنند و در کمینی دقیق توانستند تمامی تروریست ها را با آتش توپخانه به هلاکت برسانند.  نیروهای جبهه مقاومت همچنین موفق شدند یک پهباد تروریست ها را در آسمان محله جوبر ساقط کنند.

از شروع عملیات نیروهای ارتش سوریه و جبهه مقاومت در غوطه شرقی دمشق تاکنون 5 کیلومتر مربع از مساحت آلوده در محله های جوبر و عین ترما از وجود عناصر تروریستی پاکسازی شده است. وجود تونل ها و مجتمع های مسکونی متراکم باعث شده سرعت عملیات در محله های عین ترما و جوبر کاهش یابد.

محل های جوبر و عین ترما در جنوب غرب غوطه شرقی دمشق در اشغال گروه های تروریستی احرارالشام، فیلق الرحمن و جبهه النصره هستند. تروریست ها از این محله ها، مناطق مسکونی شهر دمشق را با خمپاره هدف قرار می دهند که تاکنون منجر به شهادت صدها تن از شهروندان بی گناه شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ۱۱:۳۷ - ۱۳۹۶/۰۴/۱۰
    2 0
    چقدر ریز نقشه بزرگتر نداشتید؟

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس