کد خبر 730999
تاریخ انتشار: ۹ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۱:۱۰
برجام

اینجاست که شاعر یا حکیم یا فیلسوف یا هرکس دیگری که سرش به تنش می‌ارزد و مدرک دکترایش تقلبی و کپی‌اند پیست از کار دیگران نیست، می‌فرماید: «بزک نمیر بهار میاد، کمبزه با خیار میاد».

به گزارش مشرق، امیر استکی در یادداشت روزنامه وطن امروز نوشت:

هرچه زمان بیشتر می‌گذرد، بیش از پیش ثابت می‌شود که دلواپسی دلواپسان، بیش از بسیاری تحلیل‌های خوشبینانه، موضوعیت داشته است و این دلواپسان نبوده‌اند که باید مورد طعن و تمسخر قرار می‌گرفتند. بلکه ساده‌لوحان جوزده‌ای که از انعقاد برجام به مثابه «خری که به آن تی‌تاپ داده باشند»، از شادی و شعف در پوست خود نمی‌گنجیدند بیش از هرکس دیگری مستحق آن توهین و تخریبی هستند که به ناحق نثار منتقدان برجام می‌کردند!

منتقدانی که هر روز بیش از دیروز معلوم می‌شود بحق دل‌نگران معامله تقریبا تمام برنامه هسته‌ای کشور با مشتی تعهدات مبهم و مشروط بوده‌اند که هر روز گند یک قسمتی از آن درمی‌آید و ملت همیشه در صحنه- که همین چند روز پیش از ترس لولو سر خرمنی که جناب رئیس محترم یک قسمت مهم از مملکت برای‌شان ساخت، به خود آن مقام محترم مجددا رای دادند- متوجه می‌شوند که لولوی واقعی همینجاست و زیر ردای قهرمانان دیپلماسی پنهان شده است. 

قهرمانان دیپلماسی و شیران بیشه سیاست خارجی دولت تدبیر و امید، با تکیه بر تاکتیک‌های پیچیده مذاکره و چانه‌زنی مرتبط با زبان بدن(!) و با لبخندها و اخم‌وتخم‌های فوق‌العاده پیچیده خود، برجامی را برای ملت به ارمغان آوردند که هرچه جلوتر می‌رویم بیشتر معلوم می‌شود ارزش آن از تقریبا هیچ، فقط هیچی بیشتر است.

و البته این قهرمانان غیور با تکیه بر ابزارهای نوین سیاست خارجی از جمله ایمیل و توئیتر در حال صیانت از دستاوردهای برجام برای ملت شریف و زحمتکش ایران هستند و معتقدند اگر ایالات متحده آمریکا بدعهدی نکند، همه چیز رو به راه و رو به رشد است و شاهد مثال‌شان هم افزایش سرمایه‌گذاری‌خارجی مستقیم در ایران است.

البته درست است که این سرمایه‌گذاری‌ها بیشتر در قالب تفاهمنامه و یادداشت همکاری و قول و قرار و رو چشمم حتما داداش،  هستند.

ولی با تضمین‌های نقدتر از اصلی که دولت محترم خواهد داد، درصد زیادی از آنها بالاخره پس از گرفتن مجوزهای لازم از وزارت خزانه‌داری آمریکا و ان‌شاءالله و گوش شیطان کر، پس از تمدید لغو تحریم‌های هسته‌ای توسط پرزیدنت ترامپ، با سلام و صلوات وارد ایران خواهند شد و  منجر به شکوفایی روزافزون اقتصاد کشور و به ثمر نشستن میوه شیرین تولید شغل خواهند شد، ان‌شاءالله.

البته اینجاست که شاعر یا حکیم یا فیلسوف یا هرکس دیگری که سرش به تنش می‌ارزد و مدرک دکترایش تقلبی و کپی‌اند پیست از کار دیگران نیست، می‌فرماید: «بزک نمیر بهار میاد، کمبزه با خیار میاد».

البته کمبزه و خیار آن قدیم‌ها که هنوز علم پیشرفت نکرده بود و وسائل حمل‌ونقل به پیشرفتگی امروز نبوده‌اند، در قامت میوه‌ها و نوبرانه‌ها مطرح می‌شده‌اند.

ولی امروز که به برکت مجاهدت‌های قهرمانان غیور دیپلماسی راه ارتباط ملت ما با جهان خارج گشادتر از پیش شده است، باید فرموده حکیم یا شاعر یا فیلسوف یا هرکسی که سرش به تنش می‌ارزد و مدرک دکترایش تقلبی و کپی‌اند پیست از کار دیگران نیست را تغییر بدهیم و بفرماییم: «بزک نمیر بهار میاد، گلابی با خیار میاد».

حالا درست است که یک عدد مسؤول محترم و خیلی مهمی در یک سری رقابت‌های انتخاباتی و در مراحل حساس حذفی فرموده بودند که «تحریم‌های مرتبط با هسته‌ای را که لغو کردیم، ان‌شاءالله مابقی تحریم‌ها را هم لغو خواهیم کرد» و این هم درست است که الان ما رسما دیگر حتی نمی‌توانیم پول فروش محصولات پتروشیمی خودمان را حتی از چین هم وارد کشور کنیم چه برسد به پول نفت آنهم از اروپا، ولی این دلیل نمی‌شود که ما فکر کنیم آن مقام قدرقدرت قوی‌شوکت، خدای نکرده خلاف واقع فرموده‌اند یا نمی‌فهمیده‌اند و فرموده‌اند یا هر چیز دیگری بوده‌اند و فرموده‌اند‌ها. قطعا ما اشتباه می‌کنیم و نمی‌فهمیم و بیسواد و فلان و فلانیم.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • AE ۰۱:۲۷ - ۱۳۹۶/۰۳/۰۹
    8 0
    بهترین ارامش ما........ حساب قبر و قیامت این جماعت بی دین اصلاح طلب است
  • سید IR ۰۹:۲۴ - ۱۳۹۶/۰۳/۰۹
    5 0
    بهتر است برای این گروه اصلاح طلب که می خواهند وانمود کنند مملکت هیچ مشکلی ندارد و همه چیز در جای خودش است و برجامشان کلید همه مشکلات و معضلات بوده است از عبارت « خاطرجمعان » در سخنان و نوشته ها استفاده شود.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس