کد خبر 728710
تاریخ انتشار: ۳ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۹:۵۳
کوفی عنان

دبیر کل سابق سازمان ملل بر این باور است که رئیس جمهور آمریکا باید با ایران مذاکره و گفتگو کند.

به گزارش مشرق، کوفی عنان دبیر کل سابق سازمان ملل در مصاحبه با خبرگزاری آسوشیتدپرس تاکید کرد: دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا باید به دنبال مذاکره با ایران باشد، کشوری که با امضای توافق هسته‌ای با 6 قدرت جهانی و انتخاب مجدد حسن روحانی به عنوان رئیس جمهور، قصد تعامل و بازگشت به جامعه جهانی را دارد.

وی در ادامه تصریح کرد: اگر این شانس را داشتم به ترامپ می گفتم که دست از سیاست خصمانه در قبال ایران بردارد، از جمله برچسب زدن ایران به عنوان دشمن و حامی تروریسم دانستن آن، این سیاست ترامپ در قبال ایران منجر به برقراری صلح در خاورمیانه نخواهد شد.

کوفی عنان افزود: ایران بخشی از راهکار حل و فصل درگیری ها در خاورمیانه است، از جمله در سوریه و عراق و ما نمی توانیم از این واقعیت چشم پوشی کنیم.

وی در ادامه ضمن استقبال از انتخاب مجدد حسن روحانی گفت: انتخاب مجدد روحانی نشانگر این است که مردم ایران مایل به روابط مسالمت آمیز با جهان بیرون و یک جامعه بردبار و با مدارای بیشتر در داخل هستند. مردم ایران بار دیگر از توافق هسته‌ای با قدرت های جهانی حمایت کرده و امیدواری خود را نسبت به این مساله اعلام کرده اند که انتخاب مجدد روحانی به این معنا باشد که همه امضاکنندگان توافق هسته‌ای، با حسن نیت به اجرای کامل این توافق ادامه خواهند داد.

این در حالی است که ترامپ در جریان سفر به خاورمیانه انتقادات شدیدی را علیه ایران مطرح کرده است. ولی عنان اظهار داشت: ترامپ باید رویکردش در قبال خاورمیانه را مورد بازنگری قرار دهد، منطقه‌ای که پر از درگیری و تنش و مشکل است.

دبیر کل سابق سازمان ملل تاکید کرد: چیزی که لازم است، اقداماتی است که تنش ها و اختلافات را از بین ببرد نه اقداماتی که موجب تشدید اختلافات و تنش ها شود. باید نسبت به اقداماتی که انجام می دهیم باید کاملا محتاط و مراقب باشیم.

عنان در ادامه توافق هسته‌ای با ایران را یک قرارداد خوب ارزیابی کرد و گفت: ترامپ باید به مفاد توافق هسته‌ای با ایران احترام بگذارد، دوست دارم به ترامپ بگویم که این مهم است که با ایران تعامل داشته و با این کشور گفتگو کند.

در حالی که ترامپ از احتمال دیدار با رهبر کره شمالی صحبت کرده است، عنان گفت: ایران دیسیپلین و مسئولیت پذیری بیشتری را نسبت به کره شمالی نشان داده است. در حالی که ترامپ آمادگی خود را برای دیدار با رهبر کره شمالی اعلام کرده است، نمی توانم درک کنم که چرا نمی تواند این رویکرد را در قبال ایران داشته باشد.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 6
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۰:۳۸ - ۱۳۹۶/۰۳/۰۳
    5 13
    خروج از انزوا یعنی همین
    • IR ۱۳:۰۰ - ۱۳۹۶/۰۳/۰۳
      11 8
      به چه قیمنی؟
  • کیا IR ۱۲:۰۸ - ۱۳۹۶/۰۳/۰۳
    14 7
    کسی با کسی دیدار می کند که اهمیتی داشته باشد نه با یک دوره گرد فروشنده منافع خویش چون فروشنده را هر چه بیشتر در مضیقه قرا دهی بیشتر ارزان فروشی می کند تا آدم به حساب بیاوری.......
  • IR ۱۷:۱۳ - ۱۳۹۶/۰۳/۰۳
    0 0
    سیاست چماق و هویج . هر دو لبه یک قیچی هستند. نقش چماقش الان با ترامپ هست و نقش هویجش رو کوفی انان بازی می کنه
  • اکبر IR ۱۷:۱۵ - ۱۳۹۶/۰۳/۰۳
    0 0
    ترامپ احمق به حرف کوفی عنان گوش نخواهد داد اسرائیل هرچه بگوید او همان را می کند اللهم اشغل الظالمین بالظالمین و اخرجنا من بینهم سالمین
  • 23 میلیون IR ۱۸:۴۷ - ۱۳۹۶/۰۳/۰۳
    0 0
    این مقاله که علیه خودته مشرق جان !! خود زنی کردی ؟؟ شاید هم کوفی عنان در لا به لای پیامش برای ترامپ ، پیامی هم برای روزنا مه ی شما داشته که یکم واقع بین تر مسائل رو تحلیل کنی !!!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس