شاهرخ بیانی

پیشکسوت تیم استقلال گفت: با وجود غیبت هر دو هافبک اصلی استقلال در دیدار با العین بی شک این تیم در تهران بازی سختی برابر این تیم خوب اماراتی خواهد داشت.

سرویس ورزش مشرق – تیم استقلال در اولین دیدار از دو مسابقه رفت و برگشت در مرحله یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان آسیا باید در تهران میزبان العینی باشد که پس از ناکامی در لیگ امارات حالا تنها راه اثبات توانمندی اش در این فصل فوتبالی را درخشش در لیگ آسیایی می بیند.

شاهرخ بیانی در گفت و گو با مشرق، درباره این دیدار حرف زد و مطمئن بود که تیم محبوبش در دیدار رفت بازی به مراتب سخت تری نسبت به بازی برگشت را تجربه خواهد کرد.

متن کامل صحبت های او در ادامه می آید:

*کار سختی در پیش است

از نیم فصل دوم به این سو استقلال با تکیه بر توان فنی و فیزیکی دو هافبک دفاعی خوبش امیدهای ابراهیمی و نورافکن توانست برتری اش در اکثر بازی ها را به رقبا دیکته کند و حالا در غیاب این دو و در دیدار با تیمی که نقطه قوتش هافبک هایش هستند کار بسیار دشواری در پیش دارد. آنها تبحر بالایی در دواندن توپ دارند.

*العین فوق حرفه ای است

تیمی که در تهران با استقلال بازی دارد یکی از تیم های فوق حرفه ای امارات است. نگاه نکنید که آنها این فصل در لیگ شان چهارم شدند. العین در رقابت های بین المللی فوق العاده حرفه ای عمل می کند و این از بودن بازیکنان حرفه ای در نزد این تیم نشأت می گیرد.

*با این هافبک ها کار دشوار است

فرشید باقری و مجید حسینی در این فصل خیلی کم در این پست بازی کردند و اگر هم به میدان رفتند هیچ زمان کنار هم بازی نکردند که بخواهند هماهنگی لازم را داشته باشند. امید نورافکن و ابراهیمی در این پست خوب جا افتاده بودند که این غیبت می تواند کار را برای استقلال دشوار کند. با این دو هافبک حتما حرکت تیمی استقلال با مشکل مواجه می شود.

*دوندگی، دوندگی و باز هم دوندگی

در چنین شرایطی دوندگی بهترین راه برای جبران نبود مهره های فنی – تکنیکی است. استقلال باید در بازی رفت از مهره هایی که توان دوندگی بالایی دارند استفاده کند تا این نقیصه (نبود نورافکن و ابراهیمی) را جبران کند. باید از این طریق ارتباط بین هافبک ها و مهاجمان العین را قطع کرد. دوندگی، دوندگی و باز هم دوندگی می تواند مهمترین توصیه به استقلال باشد.

*حسینی 15 دقیقه زمان می خواهد

شاید مجید حسینی که فیزیک خوبی هم دارد در 10 ، 15 دقیقه ابتدایی از نظر روحی روانی کم بیاورد ولی اگر بتواند این مدت را به سلامت بگذراند حتما می تواند در ادامه بازی را در میانه زمین در دست بگیرد. او هافبک گردن کلفتی است.

*روز سخت رابسون و رحمتی

به احتمال زیاد منصوریان از زوج پادو و رابسون در خط دفاعی استفاده می کند. رابسون نشان داده جوان، سرعتی و سرزن است و کنار پادوی باتجربه از پس مهاجمان العین برمی آیند ولی حتما هر دو آنها به ویژه رحمتی شب سختی را تجربه خواهند کرد.

*داگلاس و کایو یارگیری شوند

در اینکه استقلال باید یارگیری من تو من را سرلوحه کارش قرار دهد که شکی نیست ولی دو بازیکن این تیم به نام های کایو در هافبک و داگلاس در خط حمله حتما باید یارگیر مشحص داشته باشند. این دو از هر فرصتی برای گلزنی استفاده می کنند.

*پرس از جلو فراموش نشود!

در نبود جابر انصاری و قربانی استقلال اگر می خواهد شانسی برای گلزنی داشته باشد باید حتما از جلو تیم حریف را ببندد. وگرنه قطعا آنها با جلو کشیدن خطرساز می شوند. ضمن اینکه خط دفاع العین با 37 گل خورده در یک فصل نشان داده آسیب پذیر است و می توان با پرس از جلو این خط را به اشتباه انداخت. ضمن اینکه توپرسانی شان به هافبک ها را هم قطع می کنند. به همین خاطر می گویم عقب نشینی مقابل اینگونه تیم ها سمّ است.

*برزای قابل پیش بینی نیست

این درست که جابر و قربانی را نداریم ولی برزای نشان داده مهاجمی غیر قابل پیش بینی است و اگر در این مسابقه یکی از بازی های همیشگی اش را ارائه دهد حتما گل هم می زند. این بازیکن با کمک محسن کریمی و کاوه رضایی می توانند حسابی العینی ها را به دردسر بیندازند.

*گل نخوریم تا در امارات بزنیم

با بازگشت غایبان استقلال حتما این تیم در دیدار برگشت می تواند روند بهتری نسبت به دیدار رفت داشته باشد. ضمن اینکه استقلال نشان داده نیمه دوم ها را بهتر بازی می کند. اگر نیمه دوم بازی با العین را در شهر عین در نظر بگیریم حتما این تیم در آن بازی گل خواهد زد. البته باید دقت کرد که تحت هیچ شرایطی در تهران گل نخوریم.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس