کد خبر 720607
تاریخ انتشار: ۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۶ - ۱۶:۱۶
گذرگاه رفح

در حالیکه مردم غزه از ۱۱ سال پیش تحت محاصره دریایی، زمینی و هوایی قرار دارند، مصر امروز گذرگاه مرزی رفح را تنها به مدت ۳ روز بازگشایی کرد.

 به گزارش مشرق، مسئولان مصر امروز شنبه اعلام کردند که گذرگاه مرزی رفح را به مدت ۳ روز برای بازگشت افراد دارای شرایط اضطراری به غزه اعم از بیماران، دانشجویان و افراد دارای اقامت در خارج، بازگشایی کرده‌اند.

شبکه اسکای‌نیوز به نقل از اداره کل گذرگاه‌های وابسته به جنبش حماس در غزه اعلام کرد که مسئولان مصر گفته‌اند گذرگاه مرزی رفح را از امروز شنبه تا روز دوشنبه به صورت یک طرفه باز است.

در بیانیه اداره کل گذرگاه‌های غزه آمده است که بیش از ۲۰ هزار شهروند فلسطینی دارای شرایط اضطراری به خصوص بیماران نیاز مبرم به عبور از گذرگاه را دارند در حالیکه این گذرگاه مدت زمان زیادی که تعطیل است.

برخی شاهدان عینی گفتند که صدها نفری که قصد عبور از مصر به غزه را دارند از بامداد امروز در ایست نظامی مصر واقع در ورودی شهر العریش در انتظار عبور هستند اما هنوز به آنها اجازه عبور از ایست الریسه داده نشده است.

این چهارمین بار در سال جاری میلادی است که مسئولان مصر گذرگاه مرزی رفح را برای عبور افراد دارای شرایط اضطراری اعم از بیماران و دانشجویان بازگشایی می‌کنند.

در تاریخ ۲۸ ژانویه نیز این گذرگاه برای نخستین بار در سال جاری بازگشایی شد و طی آن ۲۶۲۴ مسافر نوار غزه را ترک و ۳۰۹۵ نفر نیز به غزه بازگشتند.

گذرگاه رفح تنها گذرگاه برای عبور و مرور جمعیت ۱.۹ میلیون نفری غزه و ارتباط این منطقه تحت محاصره با دنیای خارج است.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس