کد خبر 710328
تاریخ انتشار: ۲۵ فروردین ۱۳۹۶ - ۱۴:۴۲
فوعه و کفریا

منابع خبری اعلام کردند که پس از آغاز روند اجرای توافق انتقال افراد غیر نظامی و تروریستها در 4 شهرک سوریه، این روند تا شامگاه امروز نیز ادامه خواهد داشت.

به گزارش مشرق، صبح امروز جمعه توافق شهرکهای «فوعه، کفریا، مضایا والزبدانی» برای خروج افراد غیر نظامی و تروریستها اجرایی شد؛ توافقی که میان دولت سوریه و تروریستها منعقد شده است.

منابع آگاه به المیادین اعلام کردند که ۷۵ اتوبوس حامل حدود ۵ هزار نفر از ساکنان فوعه و کفریا از این دو شهرک به سمت حلب حرکت کردند.

۲۵ اتوبوس حامل حدود ۱۵۰۰ نفر ازشهرکهای شیعه نشین فوعه و کفریا وارد ریف حلب شدند که در کنترل ارتش سوریه قرار دارد و روند خروج افراد مسلح و خانواده هایشان از مضایا در ریف غربی دمشق نیز آغاز شد.

همچنین حرکت ۴۵ اتوبوس نیز که حامل ۳ هزار نفر از اهالی فوعه و کفریا است، به شامگاه امروز به تعویق افتاد و ۸ اتوبوس نیز وارد محله الراشدین حلب شده ست.

چهارشنبه گذشته نیز ۱۱۰۰ نفر از تروریستها به همراه خانواده هایشان از الزبدانی خارج شدند.

«جمیل یوسف» رئیس کمیته مصالحه زبدانی نیز اعلام کرد که تجهیزات لجستیک برای انتقال تروریستها و خانواده های آنان از مضایا به سوی ادلب کامل شده است.

از ساعت  امروز نیز ۶۰ اتوبوس که حامل ۲۳۵۰ شخص بود، از زبدانی به سمت ادلب حرکت کرد.

برخی از منابع خبری نیز اعلام کردند که هم اکنون شمار اتوبوسهایی که از فوعه و کفریا وارد محله الراشدین شده اند، به ۷۵ عدد میرسد.

در این میان، برخی از تروریستها نیز حاضر نشدند که به ادلب بروند و بدین ترتیب پس از تحویل سلاح، به وضعیت آنان رسیدگی خواهد شد.

به گفته این منابع، شمار افراد غیر نظامی که در مضایا حضور دارند نیز به ۱۰ هزار نفر میرسد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس