رئیس جمهور

رئیس جمهور گفت: سال گذشته ۱۰۰ هزار شغل در حوزه ICT در کشور به‌وجود آمد و امسال پیش‌بینی می‌شود که ۱۳۰ هزار شغل در این حوزه برای جوانان ایجاد شود.

به گزارش مشرق، حجت‌الاسلام والمسلمین حسن روحانی امروز در مراسم بهره‌برداری از ۵ طرح بخش آب در کردستان که به صورت ویدئوکنفرانس در کارخانه پتروشیمی کردستان برگزار شد، با اشاره به پروژه‌های مربوط به وزارت نیرو اظهار داشت: در سال گذشته حدود ۹۰۰ میلیارد تومان در استان کردستان هزینه شده و امسال نیز اعتباری بالغ بر ۸۰۰ میلیارد تومان در این زمینه در نظر گرفته شده است.

وی گفت: در استان کردستان هرکسی که بخواهد کار کشاورزی و صنعتی انجام بدهد از لحاظ آب و برق مشکلی نخواهد داشت و این موضوع خبر مهم و خوشحال‌کننده‌ای برای مردم ایران و کردستان است.

رئیس جمهور تصریح کرد: نکته مهمی که در استان کردستان وجود دارد این است که هیچ مشکلی در تأمین آب برای اجرای پروژه‌های مختلف در زمینه صنعتی و کشاورزی وجود ندارد و سرمایه‌گذاران می‌توانند از این امتیاز مهم به منظور اشتغال و کارآفرینی در سطح استان استفاده کنند.

امنیت در کردستان حاکم است

وی با اشاره به وجود صفا، صمیمیت، امنیت، وحدت و همدلی مثال‌زدنی که امروز در کردستان حاکم است، گفت: امنیت خوب استان کردستان در کنار ظرفیت‌های طبیعی به لحاظ آب و برق، بستر مهمی برای فعالیت سرمایه‌گذاران و پیشرفت و توسعه شتابان این استان است.

روحانی با اشاره به پروژه‌های مربوط به وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، افزود: در گذشته اینترنت به عنوان کالای لوکس تلقی می‌شد و برخی وجود آن را ضروری نمی‌دانستند اما امروزه شاهد ورود اینترنت نسل ۳ و ۴ و پهنای باند حتی به روستاهای کشور هستیم.

ایجاد ۱۳۰ هزار شغل در حوزه "آی. سی. تی" کشور

وی اظهار کرد: در دنیای امروز اطلاعات، دانش، علم، اقتصاد، رفاه و حتی اشتغال مردم به اینترنت وابسته است و بخشی از اشتغال جوانان می‌تواند از طریق فناوری اطلاعات تأمین شود.

رئیس جمهور گفت: سال گذشته ۱۰۰ هزار شغل در حوزه ICT در کشور به‌وجود آمد و امسال پیش‌بینی می‌شود که ۱۳۰ هزار شغل در این حوزه برای جوانان ایجاد شود.

رشد ۴۶ درصدی تولید محصولات کشاورزی و دامی در کردستان

وی با اشاره به افتتاح پروژه‌های مربوط به بخش کشاورزی در استان کردستان گفت: رشد ۴۶ درصدی تولید محصولات کشاورزی و دامی در کردستان نشان‌دهنده مسیر پیشرفت کشور در بخش کشاورزی است.

رئیس جمهور خاطرنشان کرد: معتقدیم که نباید سطح زمین‌های کشاورزی را بیش از حد توسعه داد، بلکه باید میزان برداشت محصول از همین مقدار اراضی کشاورزی را با اصلاح بذر و بهره‌وری درست از منابع آبی، افزایش داد.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 5
  • امیر IR ۱۹:۴۳ - ۱۳۹۶/۰۱/۰۵
    0 0
    آره . الان دیگه بیکار نداریم . کارها رو زمین مونده کسی نیست بره انجام بده .
  • امير IR ۰۸:۴۷ - ۱۳۹۶/۰۱/۰۶
    0 0
    آقايان رانندگان آن 2 نرم افزار را هم جز شغل ها حساب كرده اند
  • ناشناس IR ۱۱:۳۳ - ۱۳۹۶/۰۱/۰۶
    0 0
    130هزار شغل؟

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس