سردار اشتری

فرمانده نیروی انتظامی با اشاره به آماده‌باش و حضور ۳۰۰ هزار مامور پلیس در جاده‌ها و شهرهای کشور گفت: وضعیت جاده‌های کشور رضایت‌بخش است به‌طوری‌که امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل با کاهش ۳ درصدی تصادفا

به گزارش مشرق به نقل از پایگاه خبری پلیس، سردار حسین اشتری صبح امروز در حاشیه بازدید از ایستگاه امنیت و سلامت امام رضا (ع) در یکی از ورودی‌های شرق استان اصفهان با تبریک سال جدید به همه مردم کشور اظهار داشت: به‌حمدالله طبق آخرین گزارش‌های واصله تصادفات و تلفات جاده‌ای نسبت به مدت مشابه سال قبل 3 درصد کاهش داشته است.

سردار اشتری تصریح کرد: نیروی انتظامی برای هدایت مسافران در جاده‌ها و تأمین امنیت آن‌ها امسال بیشتر از سال‌های گذشته نیروهای خود را به‌کارگیری و گشت‌های مختلف پیاده، خودرویی و موتوری را در سراسر کشور راه‌اندازی کرده است و حدود 300 هزار مامور پلیس در جاده‌ها و شهرهای کشور حضور فعال دارند.

وی به همکاری مردم با پلیس اشاره کرد و گفت: با حضور فعال نیروهای پلیس در جاده‌ها و شهرها و همکاری خوبی که مردم با نیروی انتظامی دارند حوادث و تلفات جاده‌ای به‌طور چشمگیری کاهش داشته که امیدواریم این روند تا پایان تعطیلات ادامه داشته باشد.

فرمانده نیروی انتظامی ادامه داد: پرترددترین محورهای کشور، محورهای منتهی به مشهد مقدس، استان‌های شمالی، استان‌های جنوبی، اصفهان، فارس و خوزستان هست که میزان تردد خودروها در این جاده‌ها نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش داشته است.

وی با اشاره به اینکه پلیس با رانندگان متخلف، پرخطر و حادثه‌ساز برخورد قانونی می‌کند و خودروی آن‌ها توقیف می‌شود به وضعیت امنیتی کشور هم اشاره کرد و اظهار داشت: خوشبختانه در تمام مرزها، جاده‌ها و شهرها وضعیت امنیتی خوبی برقرار است و تاکنون حتی یک مورد ناامنی هم وجود نداشته است.

سردار اشتری بیشترین علت وقوع تصادفات و تلفات جاده‌ای را خستگی و خواب‌آلودگی رانندگان دانست و از رانندگان خواست تا مسیر سفر را هم جزء سفر بدانند و با رعایت قوانین رانندگی و پرهیز از عجله و شتاب و استراحت در محل‌هایی که پیش‌بینی‌شده از وقوع حوادث جاده‌های جلوگیری کنند.

وی در پایان با اشاره به نقش سرنشینان خودرو در پیشگیری از حوادث جاده‌ای اظهار داشت: سرنشینان خودروها در طول سفر در صورتی‌که متوجه خواب‌آلودگی راننده شدند به او تذکر دهند و رانندگان نیز پس از استراحت و رفع خستگی به ادامه سفر ادامه دهند و به پیام‌های پلیس که از طریق رسانه‌های گروهی پخش می‌شود توجه کنند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • خدا خودش رحم کنه IR ۰۱:۱۰ - ۱۳۹۶/۰۱/۰۳
    2 0
    امروز یه سفر دورن استانی کوتاه در گیلان داشتم ، پلیس اصلا حضور چشمگیری نداشت کنترل سرعت اصلا وجود نداشت ، گشت های بین راهی اصلا وجود نداشتند در صورت وجود هم نزدیک پاسگاه پلیس راه بود ، رانندگی یه عده فوق‌العاده وحشتناک بود یه چپ کردن ماشین در خروجی یکی از شهرهای دیدم ، چندین مورد حضور حیوانات اهلی (گاو) در حاشیه جاده وجود داشت که می تونه زمینه ساز حادثه بشه، وضعیت روکش جاده ها اسفناک بود
  • هیچکس IR ۰۲:۰۵ - ۱۳۹۶/۰۱/۰۳
    3 0
    تا وقتی مردم ما بی فرهنگ، بی نظم، خودخواهانه و هردمبیلی در خیابانها و جاده ها رانندگی کنند نه تنها این مشکلات کم نمیشه و با هزار جور کنترل هم نمیشه درستش کرد... واقعا برای ملتی که ادعای تمدن چند هزار ساله داره و از اون مهمتر ادعای شیعه علی بودن داره خیلی عجیب و بعیده که رانندگی مردم در خیابانهاش این باشه... صد رحمت به هند و پاکستان... بی نظمی... خودخواهی... بوق... بی احترامی... قوانین فقط در یه چیز خلاصه میشه... هر طور میتونی دیگران رو له کن تا زودتر برسی... واقعا متاسفم برای خودمون و این وضعمون... دوست اروپایی داشتم که به محض ورود به تهران وحشت کرد... گفت چرا مردم اینطوری خودخواهانه و بی احترام نسبت به هم و قانون و سلامتشون رانندگی میکنند؟ میگفت آیا مردم باهم دشمنی دارند!؟ آخرش هم گفت همه چیز ایران زیبا بود الا این فرهنگ رانندگی که خیلی نا امیدم کرد... گفت انتظار دیدن این وضع در کشورهای عربی و هند و پاکستان داشتم ولی هرگز نه در ایران...

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس