کد خبر 701120
تاریخ انتشار: ۲۳ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۰:۱۶
سردار مهری

رئیس پلیس راهور ناجا گفت: در آستانه نوروز و اغاز مسافرت های نوروزی با همکاری راهداری ۳۲۰۰ نقطه حادثه خیز در جاده های کشور شناسایی و علامت گذاری شده است.

به گزارش مشرق، سردار تقی مهری اظهار داشت: کاهش تعداد تصادفات و همچنین تلفات حوادث رانندگی یکی از بزرگترین دغدغه‌های پلیس راهور ناجاست از این رو یکی از اقداماتی که در آستانه نوروز و طرح نوروزی انجام داده‌ایم شناسایی نقاط پرخطر و حادثه‌خیز با همکاری راهداری بود.

وی گفت: پلیس تنها مسئول در خصوص بالا رفتن تصادفات نیست بلکه شرایط محیطی، راه و خودرو نیز دخیل است؛ ۵۰ درصد کشته‌ها سر صحنه‌اند و ۵۰ درصد در مسیر اتفاق می‌افتد پس ما باید از همه ظرفیت‌های درونی و بیرونی استفاده کنیم تا بتوانیم تصادفات را مدیریت کنیم.

رئیس پلیس راهور ناجا با اعلام شناسایی ۳۲۰۰ نقطه حادثه‌خیز در معابر و جاده‌های سراسر کشور تأکید کرد: برای رفع نواقص و ایمن‌سازی این نقاط به بودجه‌ای هنگفت احتیاج است اما برای جلوگیری از بروز خطرات احتمالی و وقوع تصادفات پلیس با همکاری خوب راهداری با آشکارسازی و نصب علائم، این نقاط را به رانندگان هشدار داده است.

مهری ادامه داد: معیار پلیس برای نام گذاری یک معبر و یا حاده به عنوان نقطه حادثه خیز مکان‌هایی است ک حداق یک تصادف حادثه‌ساز و منجر به فوت در آن اتفاق افتاده باشد. از این رو کاهش نقاط حادثه‌خیز در جاده‌ها جزو اولویت‌های پلیس راهنمایی و رانندگی است.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس