علاء عابد

رئیس کمیسیون حقوق بشر پارلمان مصر با انتقاد از گزارش جدید آمریکا درباره وضعیت حقوق بشر در مصر، استفاده کارکردی واشنگتن از این گزارش در راستای منافع سیاسیش در مصر را محکوم کرد.

به گزارش مشرق، «علاء عابد» ، رئیس کمیسیون حقوق بشر پارلمان مصر با اشاره به گزارش جدید آمریکا درباره وضعیت حقوق بشر در مصر، گفت: این گزارش‌ها تاحدود بسیار زیادی بر اطلاعاتی متمرکز است که سفارتخانه‌های آمریکا در کشورهای دیگر به واشنگتن ارسال می‌کنند.

رئیس کمیسیون حقوق بشر پارلمان مصر افزود: ماهیت گزارش‌هایی که سفارتخانه‌های آمریکا در کشورهای دیگر به وزارتخارجه این کشور ارسال می‌شود، مغایرتی تام و کامل با گزارش‌های حقوقی مورد نیاز برای تهیه چنین گزارش‌ها دارد.

عابد با بیان اینکه گزارش سفارتخانه‌های آمریکا در کشورهای دیگر کاملاً سیاسی و در خدمت منافع آمریکا در کشورهای مزبور از جمله مصر است، تاکید کرد: این گزارش‌ها هیچ‌گاه به منافع ملی و مردمی مصر توجه ندارند و موفقیت‌های مصر در عرصه اقتصادی و اجتماعی برای تامین رفاه ملی را کاملا نادیده می‌گیرند.

وی با اشاره به اینکه در گزارش جدید درحالی نقض حقوق بشر در مراکز امنیتی و پلیس مصر محکوم شده که به محاکمه افسران متهم به تعرض به شهروندان مصری اشاره نشده است.

عابد ادعاهای گزارش درباره بازداشت‌های خودسرانه و نقض حقوق اقلیت‌ها در مصر را مبالغه‌آمیز توصیف و تاکید کرد: شمار چنین پرونده‌های فراتر از ۲۰ پرونده نیست و این درحالی است که این پرونده‌ها نیز در دوایر وزارت کشور درحال رسیدگی و پیگیری است.

نماینده پارلمان مصر اصطلاح «اقلیت‌ها» که در گزارش بکار گرفته شده، را اصطلاحی ناآشنا برای مردم مصر دانست و گفت: اقلیت‌های نامبرده شده اقلیت‌های سیاسی هستند، چون اگر تهیه‌کنندگان گزارش با اقلیت قبطی مصر تماس داشته و گفت‌وگو کرده باشند، میزان علاقه و عشق آنها به وطن را درک خواهند کرد.

وی درباره موارد اعدامی مذکور در گزارش نیز گفت: این موارد شامل کشته‌های ناشی از درگیری‌های رخ داده بین نیروهای امنیتی و مسلح مصر با عناصر تروریستی تکفیری است و گزارش درحالی برای کشته‌های گروه‌های تروریستی ارزش قائل شده که کشته شهروندان آمریکایی به دست نیروی پلیس این کشور را کاملا نادیده می‌گیرد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس