کد خبر 700406
تاریخ انتشار: ۲۱ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۷:۰۱
ارتش سوریه

ارتش سوریه در عملیات ویژه در شمال استان حماه، اتاق‌ عملیات‌ تروریست‌های جبهه النصره را منهدم و دست‌کم ۴۵ نفر از آنان را کشته یا زخمی کرد.

 به گزارش مشرق، همزمان با آرامش نسبی ایجاد شده در شمال و شمال شرق استان حماه که محل نفوذ تروریست‌های داعش است، نیروهای ویژه سوری عملیاتی را برای فلج کردن تحرکات تروریست‌های جبهه النصره در شمال این استان انجام دادند.

در ابتدای این عملیات نیروهای اطلاعات سوری بدون متوجه شدن عناصر تروریستی، به شهرک‌ها و روستای اشغالی شمال استان حماه نفوذ کردند و مراحل مختلف شناسایی انجام دادند.

نیروهای سوری توانستند در این عملیات پیچیده، پایگاه‌ها و محل تجمع تروریست‌های جبهه النصره را در روستاهای «جوالک، البارد، الحزوری، البایگی و حوش الزبادی» رصد کنند.

نیروهای سوری با وجود محدودیت زمانی توانستند در کمترین زمان ممکن، پایگاه‌ها و اتاق عملیات و محل تجمع تروریست‌ها را در این روستاها هدف قرار دهند.

در این عملیات، علاوه بر نابودی اتاق عملیات و پایگاه‌ها، ۴۵ تن از عناصر تروریستی کشته یا زخمی شدند.

یک منبع میدانی گفت: این عملیات در حالی در مناطق تحت اشغالی تروریست ها انجام شد که احتمال موفقیت در آن بسیار پایین بود.

 وی افزود: با وجود تمام موانع، نیروها توانستند به مناطق اشغالی نفوذ کنند و به صورت جداگانه تمام مراحل را با موفقیت به سرانجام برسانند.

منبع میدانی افزود: نیروهای ویژه سوری پس از انجام موفقیت آمیز عملیات و نابودی اتاق عملیات تروریست‌ها بدون کمترین خسارت به پایگاه های خود بازگشتند.

بخش های از شمال استان حماه همچنان تحت اشغال عناصر تروریستی جبهه النصره است. تروریست‎‌ها از طریق مرزهای استان ادلب این مناطق را به اشغال خود درآورده‌اند.

گروه تروریستی داعش بخش‌هایی را در شمال شرق و شرق استان حماه به اشغال کرده و در چندین مرتبه شانس خود را برای  قطع ارتباط جاده « اثریا -خناصره» انجام داده است که تاکنون با مقاومت نیروهای سوری ناکام مانده‌اند.

جاده راهبردی اثریا - خناصر تنها مسیر کمک رسانی ارتش سوریه از دمشق به شمال سوریه به شمار می آید.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس