کد خبر 680351
تاریخ انتشار: ۲۹ دی ۱۳۹۵ - ۱۴:۰۸

منابع امنیتی یمن از حملات هوایی و دریایی عربستان به مناطق مختلف استان‎های یمن و کشته و زخمی شدن چندین نفر خبر دادند.

  به گزارش مشرق، جنگنده‌های عربستان سعودی و کشتی‌های جنگی آن روز گذشته(سه شنبه) اموال عمومی و خصوصی مردم یمن در چندین استان را هدف قرار دادند.

یک منبع نظامی وابسته به ارتش یمن به خبرگزاری دولتی یمن «سبأ» گفته که در حملات هوایی عربستان به خودرویی در منطقه الخوخه واقع در استان الحدیده، شش نفر از شهروندان یمنی کشته و دو نفر دیگر نیز در حمله به بازاری در منطقه مران منطقه حیدان استان صعده زخمی شدند.

وی افزود: شش نفر دیگر از شهروندان یمنی از جمله تعدادی زن و کودک در حمله دریایی عربستان به منازل مسکونی شهروندان یمنی در روستای المویجر منطقه مقبنه استان تعز کشته و پنج نفر دیگر نیز زخمی شدند.

به گفته این منبع امنیتی، جنگنده‎های سعودی منطقه ۱۶ کیلو استان الحدیده را بمباران و به دو منطقه آل حجلان و المخدره در صراوح استان مأرب حمله هوایی کردند.

جنگنده‎های سعودی همچنین منطقه النهدین در جنوب صنعاء را هدف قرار دادند و به مناطق آل مجدع، طخیه و مندبه در منطقه باقم و منطقه الصبه در استان صعده حمله هوایی کردند که در پی آن تعدادی دیگر از شهروندان یمنی کشته و زخمی شدند.

نیروهای یمنی نیز در واکنش به حملات هوایی و دریایی عربستان، شبه نظامیان وابسته به آنها را هدف قرار می دهند.

شبه‌نظامیان وابسته به عربستان و رئیس جمهور مستعفی یمن که قصد نفوذ به سمت کوه‎های «یام» در منطقه «نهم» استان صنعاء را داشتند، روز گذشته با مقاومت نیروهای ارتش یمن و انصارالله مواجه شدند.

یک منبع نظامی وابسته به ارتش یمن اعلام کرد که «در این درگیری 35 نفر از عناصر مزدور سعودی به دست نیروهای یمنی کشته و 68 نفر دیگر از جمله محمد السودی المعین فرمانده تیپ 310 زخمی شدند».

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس