کد خبر 677103
تاریخ انتشار: ۲۲ دی ۱۳۹۵ - ۰۹:۲۱

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح روسیه اعلام کرد: بیش از 20 غیرنظامی در جریان بمباران یک منطقه سوریه از سوی یک فروند بمب افکن آمریکایی کشته شدند.

  به گزارش مشرق، سپهبد والری گراسیموف رئیس ستاد کل نیروهای مسلح روسیه گفت: یک فروند بمب افکن بی-52 آمریکایی منطقه سرمده در استان ادلب سوریه را بمباران کرد که مرگ و زخمی شدن شماری از غیرنظامیان را در پی داشت.

شبکه دوم تلویزیون دولتی روسیه روز چهارشنبه به نقل از ژنرال گراسیموف اضافه کرد: در حالیکه این واقعه سوم ژانویه (14دی) رخ داده، اما مقام های آمریکایی در باره آن سکوت کرده اند.

وی ادامه داد: بمب افکن بی-52 درحالی سرمده را بمباران کرد که این منطقه شامل آتش بس است.

هواپیماهای ائتلاف تحت رهبری آمریکا در دو سال اخیر چندین هدف غیرنظامی در سوریه را هدف قرار داده اند که بر اثر آن شماری از مردم این کشور کشته و مجروح شده اند.

یکی از این وقایع 29 تیرماه در روستای طوخان منطقه منبج در شمال سوریه رخ داد و براساس گزارش رسانه ها با حمله سنگین جنگنده - بمب افکن های فرانسه بیش از 120 غیر نظامی که بیشتر کودکان و زنان بودند کشته و شمار زیادی نیز زخمی شدند.

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح روسیه در ادامه یادآوری کرد: در 30 ماه اخیر هواپیماهای ائتلاف بین المللی (ائتلاف آمریکایی) شش هزار و 500 بار به اهدافی نشان شده حمله کردند که چند برابر کمتر از شمار حملات نیروی هوافضای روسیه به اهداف تروریست ها در این کشور است.

وی ادامه داد: نیروهای این ائتلاف در عملیات خود در سوریه دستاوردهای قابل توجهی نداشته اند و بر اثر اقدام های آنها شمار زیادی از غیرنظامیان و نیروهای سوری جان خود را از دست داده اند.

مقام روس خاطرنشان کرد: هواپیماهای روسیه از 30 سپتامبر 2015 تاکنون بیش از 30 هزار پرواز انجام داده و به بیش از 71 هزار هدف تروریست ها حمله کرده اند.

وزارت دفاع روسیه 15 دی ماه نیز اعلام کرد که بیش از 35 هزار تروریست از جمله 204 سرکرده گروههای تروریستی در جریان عملیات 14 ماهه یگان های هوایی روسی و پشتیبانی از تهاجم زمینی ارتش سوریه کشته شدند.

همچنین با پشتیبانی نیروی هوافضای روسیه از ارتش سوریه، 12 هزار و 360 کیلومتر مربع از اراضی این کشور شامل 499 منطقه از وجود تروریست ها آزاد و پاکسازی شد.

نابودی 725 مرکز آموزش تروریست ها، 405 کارگاه ساخت مهمات و همچنین کشف 1500 قبضه انواع جنگ افزار و تسلیحات سنگین، 448 تانک و نفربر زرهی، 57 آتشبار، 418 خمپاره انداز دست ساز، 410 سلاح ضدتانک و بیش از 28 هزار اسلحه سبک نیز از دیگر دستاوردهای عملیات ضدتروریستی روسیه در سوریه اعلام شده است.

از سوی دیگر، یگان های مین یاب روسی 1420 هکتار از مناطق آزاد شده سوریه را پاکسازی و 26 هزار مین و بمب کار گذاشته شده را خنثی کردند.

همکاری های نظامی روسیه و سوریه در چارچوب درخواست رسمی این کشور برای سرکوب گروههای مسلح و تروریستی مورد حمایت آمریکا و کشورهای عضو اردوگاه ضدسوری از 9 مهر ماه سال گذشته آغاز شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس