کد خبر 662443
تاریخ انتشار: ۱۵ آذر ۱۳۹۵ - ۱۲:۰۷

هفتمین کنگره سراسری جنبش فتح، نتایج انتخابات مربوط به انتخاب اعضای کمیته مرکزی و شورای انقلابی جنبش فتح را اعلام کرد.

 به گزارش مشرق، کنگره سراسری هفتم جنبش فتح یکشنبه (دیروز) اعضای کمیته مرکزی و شورای انقلابی این جنبش را معرفی کرد که بر اساس آن «مروان برغوثی» رهبر اسیر جنبش فتح در صدر لیست نامزدهای پیروز انتخابات کمیته مرکزی قرار گرفت و به همراه «جبریل رجوب، محمد اشتیه و حسین الشیخ» به عضویت کمیته مرکزی درآمد.

 در این انتخابات «صائب عریقات، صبری صیدم، ناصر قدوه، سمیر رفاعی، عزام احمد و توفیق طیراوی» هم موفق شدند به عضویت کمیته مرکزی فتح درآیند، اما مخالفان محمود عباس و به ویژه طرفداران محمد دحلان رهبر برکنار شده جنبش فتح راهی به کمیته مرکزی پیدا نکردند.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین، بر اساس نتایج آرای شمارش شده، برغوثی با کسب 930 رای از مجموع 1300 رای در جایگاه نخست نامزدهای پیروز انتخابات کمیته مرکزی جنبش فتح قرار گر فت و جبریل رجوب با فاصله 100 رای در جایگاه دوم قرار گرفت.

از مهمترین شخصیت های شکست خورده در انتخابات کمیته مرکزی می توان به «طیب عبد الرحیم، نبیل شعث، احمد قریع و نبیل عمرو» اشاره کرد.

در این انتخابات 64 نفر برای راهیابی به کمیته مرکزی نامزد شده بودند که 18 نفر از آنها به عضویت این کمیته درآمدند که عبارتند از:

مروان البرغوثی

جبریل الرجوب

د.محمد اشتیه

حسین الشیخ

محمود العالول

توفیق الطیراوی

صائب عریقات

الحاج اسماعیل جبر

جمال محیسن

ناصر القدوه

أحمد حلس

محمد المدنی

صبری صیدم

سمیر الرفاعی

عزام الاحمد

عباس زکی

روحی فتوح

دلال سلامه

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس