مقامات نظامی عراق پیش‌بینی کردند با ادامه عملیات نظامی در نینوا و به موازات آن تلاش‌های بزرگ سرویس اطلاعات عراق با همکاری شهروندان این کشور شاهد بهبود قابل توجه اوضاع امنیتی بغداد در مرحله پیش رو باشیم.

به گزارش مشرق، نتایج عملیات نیروهای مشترک عراقی برای بازپس‌گیری اراضی تحت سیطره داعش در موصل و دیگر شهرهای استان نینوا تنها به بعد نظامی محدود نمی شود بلکه این مبارزات، رهآوردهای مثبت دیگری را برای خارج از جبهه های نبرد خواهد داشت.

مقامات امنیتی عراق به کاهش قدرت داعش در ایجاد خلل امنیتی و بکارگیری عناصر جدید به منظور الحاق آن به هسته‌های خفته تروریستی اشاره کردند و گفتند دستگاه امنیتی عراق با فروپاشی باندهای داعش در موصل و دیگر مناطقی که همچنان تحت سیطره تروریست هاست به تدریج توانسته هسته های خفته تروریستی را کشف و خنثی کردند.

همزمان با فروپاشی نظام‌مند باندهای داعش و همکاری شهروندان با سرویس های امنیتی عراق، سرویس اطلاعات نظامی عراق تاکید کرده است که فعالیت گروهک تروریستی داعش به طور قابل توجهی در بغداد و دیگر استان ها در حال کاهش است.

تاثیر همکاری شهروندان عراقی با دستگاه امنیتی در سرکوب داعش

سرهنگ «جواد المحمداوی» از مسئولان سرویس اطلاعات نظامی وزارت دفاع عراق در گفت وگو با فارس اظهار داشت: ضربات امنیتی بی وقفه به پیکره داعش و همکاری مستمر بین یگان های امنیتی در داخل شهرهای عراق منجر به کوچک و کوچک تر شدن باندهای داعش در داخل این مناطق شده است و امیدواریم به زودی شاهد سرکوب کامل داعش باشیم.

وی دستیابی به شناخت اماکن حضور هسته های خفته تروریستی و عناصر آن را نتیجه همکاری مثمر ثمر بین شهروندان عراقی با نیروهای امنیتی دانست.

این مقام نظامی عراق تصریح کرد: شهروندن عراقی به اهمیت همکاری با دستگاه های امنیتی و دادن اطلاعات واقعی و دقیق از عناصر و باندهای تروریستی که در استان های عراق جولان می دهند، واقفند و کمک به دستگاه امنیتی برای رسیدن به اهدافش در دستگیری عناصر تروریستی را ضروری می دانند.

 تاثیر عملیات نینوا بر سیر نزولی تحرکات داعش در بغداد و دیگر استان های عراق

از سوی دیگر یک مقام دیگر سرویس اطلاعات عراق از تاثیر مستقیم عملیات نظامی در نینوا بر اوضاع امنیتی در بغداد و دیگر استان ها خبر داد.

این مقام اطلاعاتی عراق که خواست نامش فاش نشود افزود: عملیات پیش دستانه و منحصر به فرد نیروهای امنیتی و به ویژه نیروهای سرویس اطلاعات نظامی عراق بر اوضاع امنیتی در بغداد و دیگر استان های عراق تاثیرگذار بوده است.

وی افزود: اگر حملات تروریستی حال حاضر در عراق را با موارد مشابه آن در سال گذشته مقایسه کنیم، فرق زیادی می یابیم و آن اینکه از تعداد حملات به شدت کاسته شده که نتیجه تلاش اطلاعاتی بزرگ رزمندگان تشکیلات مختلف امنیتی عراق از جمله نیروهای بسیج مردمی است.

منبع مذکور با بیان اینکه عملیات کنونی در نینوا و پیش از آن در الانبار و صلاح الدین نقش زیادی در استقرار امنیت در عراق داشته است، افزود: عملیات نینوا منجر به نابودی لانه های داعش و نقشه های تروریستی آن برای استان های مختلف عراق شد.

وی همچنین گفت: انتظار می رود با ادامه عملیات نظامی در نینوا و به موازات آن تلاش های اطلاعاتی شاهد بهبود قابل توجه اوضاع امنیتی بغداد در مرحله پیش رو باشیم.

از سوی دیگر موفق الربیعی، عضو کمیته امنیت و دفاع پارلمان عراق نیز تقویت هماهنگی اطلاعاتی را تا حد زیادی مانع بروز خلل امنیتی خواند و افزود: انتظار می رود سطح ناامنی ها در عراق به سطح پایین خود در سال 2009 برسد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس