کد خبر 659783
تاریخ انتشار: ۷ آذر ۱۳۹۵ - ۱۵:۰۵

بر اساس نتایج یک نظرسنجی اکثر شهروندان آلمانی از وقوع جنگ جهانی دیگری در ۴۰ سال آینده بخصوص با توجه به روی کار آمدن ترامپ در آمریکا می‌ترسند.

 به گزارش مشرق، به نقل از روزنامه آلمانی "دی ولت"، بر اساس یک نظرسنجی حدود نیمی از آلمانی‌ها ( 47 درصد) از وقوع جنگ جهانی سوم در چهل سال آینده می ترسند. 39 درصد نیز وقوع این مسئله را بعید ارزیابی می کنند.

بر اساس نتایج این نظرسنجی که از طرف موسسه یوگو و به سفارش "هافینگتون پست" انجام گرفته است، 15 درصد شهروندان آلمانی نیز در این باره تردید داشتند.

بر این اساس بخصوص 42 درصد شهروندان آلمانی بر این باورند که احتمال وقوع جنگ جهانی از طریق پیروزی "دونالد ترامپ" در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا افزایش پیدا کرده و 40 درصد نیز بر این عقیده اند که شرایط تغییر نمی کند.

48 درصد از جوانان بین سن 18 و 29 سال نیز این مسئله را امکان پذیر دانستند که با روی کار آمدن ترامپ خطر جنگ جهانی افزایش یابد.

حدود 1009 نفر در این نظر سنجی شرکت کردند.

بسیاری از مقامات آلمانی نیز نگران روی کار آمدن ترامپ در آمریکا هستند.

"یوآخیم گاوک"، رئیس جمهور آلمان نیز درباره عقب نشینی قریب الوقوع آمریکا از صحنه بین المللی بعد از عهده داری دونالد ترامپ به عنوان رئیس جمهور آینده آمریکا در ژانویه ابراز نگرانی کرده و گفت: ما احتمالا در آبی گل آلود گرفتار می شویم.

وی همچنین انتظار دارد که آلمان تحت ریاست جمهوری جدید آمریکا بیش از قبل در سطح بین المللی درخواست مشارکت دریافت کند.

گاوک ابراز امیدواری کرد که ترامپ به عنوان رئیس جمهور آمریکا خود را از ترامپی که در مبارزات انتخاباتی دیده شد آزاد کند.

وزیر دارایی آلمان نیز با توجه به تغییر قدرت در آمریکا درباره شکست برنامه‌های برلین در آستانه شروع ریاست آن بر گروه جی بیست با توجه به احتمال یک جانبه‌گری‌های ترامپ ابراز نگرانی کرد.

"وولفگانگ شایبله"، وزیر دارایی آلمان نگران این مسئله است که دولت جدید آمریکا یکجانبه گری های روزافزون را در پیش گرفته به گونه ای که تشکل های بین المللی مانند "جی بیست" اهمیت خود را از دست بدهد.
منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس